Berichten: 570
Topics: 4
Lid sinds: Sep 2007
Nee, dat is er (nog) niet van gekomen.
Weet iemand wat er aan de hand is als, de motor (warm) soms als het ware een slag mist?
Het is geen horten en stoten.
Op de snelweg bij constante snelheid, en dan soms het reeds genoemde.
Stroomverdeler is ook niet lekker meer.
Ik heb de schroefdraad van de montageplaats van de contactpunten bijna lam gedraaid, maar dan zou de motor altijd beroerd lopen.
Wie heeft er een antwoord????
Berichten: 2.832
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Dat zou ik toch wel in de ontsteking zoeken.
Berichten: 570
Topics: 4
Lid sinds: Sep 2007
Ja dat denk ik ook.
Ben al op zoek geweest naar een andere verdeler, maar helaas, dat schijnt lastig te zijn.
4 verschillende slopers langs geweest, maar geen van allen heeft er 1
Type nr;0231170387 met daaronder de cijfers JFU4.
Misschien iemand hier ÃÃn te koop??
Berichten: 570
Topics: 4
Lid sinds: Sep 2007
Berichten: 1.392
Topics: 91
Lid sinds: Mar 2012
is er geen te koop bij vomd of bij scandcar of scandix ? als je bij die rondstruint kun je meestal wel wat vinden :O of is het een idee om een 123 onsteking in te bouwen 1 keer goed instellen en je bent meteen van het gedonder af :O
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken
[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Berichten: 570
Topics: 4
Lid sinds: Sep 2007
De 244 rijdt op gas en/of benzine
Is dit qua timing v/d 123-ontsteking
goed af te stellen?
Berichten: 570
Topics: 4
Lid sinds: Sep 2007
De 244 rijdt op gas en/of benzine
Is dit qua timing v/d 123-ontsteking
goed af te stellen?
Berichten: 65
Topics: 0
Lid sinds: Mar 2007
123 is goed af te stellen voor gas en benzine. De 123 tune geeft een draad waarbij je tussen twee curves kan schakelen zeg benzine en gas. Draad bij gasrelais prikken en hij schakeld automatisch om. De normale nieuwe 123 heeft de instel jumpers aan de zijkant ipv de onderkant en is dus ook goed te gebruiken. De oude serie moet je de verdeler uitbouwen om hem om te schakelen( onhandig)
Keuze is dus: eenmalig instellen en iets slechtrr lopen op de andere brandstof - oud type 123 normaal
Schakelen bij andere brandstofkeuze manueel onder de kap - nieuw type 123
Automatisch laten schakelen bij brandstofomschakeling - 123 tune
Ikzelf zou de tune bestellen vanwege het gebruikgemak ( vragen of ze de juistr curves voorladen is erg handig...)
Gr Robert
Berichten: 570
Topics: 4
Lid sinds: Sep 2007
Ok Robert, duidelijk verhaal
Bedankt!
Berichten: 570
Topics: 4
Lid sinds: Sep 2007
Hallo forummers,
Na lange afwezigheid, weer eens een update.
De 244GL is een jaar geleden verkocht.
De 245 Turbo is nog steeds bij ons, en heeft nu 69 duizend en een beetje (zonder problemen) gelopen.
Nu zit ik al heel lang te twijfelen, of ik deze gave auto nog langer ga houden.
Ik rijd er per jaar (alleen bij droog weer) zo'n 1000km bij.
Mensen,.....ik weet het niet meer.