Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
De banaan
Handige gosert die Patrick.
Groeten van Frans
Antwoord
Arn02 schreef:Naarmate ik meer en meer red blocks zie op foto's en in het eggie, denk ik dat ze ze beter black blocks hadden kunnen noemen. Wat een olieboten.

Mooi gedaan die braces. Ik denk dat ik ook maar een stel ga maken. Iemand al overwogen ze met een schoor of kruisverbinding te maken?

ja IPD heeft die wel gemaakt maar echt stabiel vond ik die niet er uit zien (geen grote driehoeken en van strip gemaakt). Wil er zelf een maken die dat beter doet maar moet even de tijd nemen daarvoor.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
Haha, mooi. Ik zat toevallig vandaag te denken om eens een fatsoenlijke degelijke strut brace te maken. Niet zo'n fragiel OMP ding.
Antwoord
Als je dan mooi materiaal wil, neem
dan chroom-molybdeen.
Is erg sterk materiaal, harder en dus
vormvaster
Antwoord
de e-modulus van staal blijft binnen wat %-ten gelijk tussen gewoon constructiestaal en hooggelegeerd spul. Bij even veel kracht geeft crmo even veel rek als fe355 etc, het gewone spul gaat wel met minder kracht al stuk. je moet ofwel echt dunne wanddiktes gebruiken om sterk staal op zon plek goed te gebruiken denk ik. En dan komt er nog een minder goede lasbaarheid bij. Laatste ben ik niet bang voor en het kan goed dat crmo geschikt is (ik bedoel voordeel heeft) maar voordat ik dat zou gebruiken zou ik wel even wat er aan rekenen om te kijken of het zin heeft.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
Ik weet van een merk karts, die we ooit gelast hebben ( Mig/mag) dat het gebruikte materiaal
chromo.was
Omdat deze enorm dynamisch belast worden.
Vandaar mijn opmerking
Antwoord
Erikhans schreef:Ik weet van een merk karts, die we ooit gelast hebben ( Mig/mag) dat het gebruikte materiaal
chromo.was
Omdat deze enorm dynamisch belast worden.
Vandaar mijn opmerking

Ja dat klopt, het is ook mooi spul en met de juiste kennis is het goed te lassen. Sterker ja, stijver niet, daar ging het me om Smile. Was niet de bedoeling om voor de rest vervelend te doen haha.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
Met dank aan Skidje, jaren '80 pimping:

[Afbeelding: 429EDA25-E988-4165-BA19-954C791DA2FF-198...65024F.jpg]

Ik moet nog wel ff de middelste bevestigingsclipjes zien te regelen (en anders zelf in elkaar beunen)
Zo blijft ie namelijk niet vast en ik wil hem er tóch graag op houden.
Patrick Volvo 240 DL - 1986 - B230A - M47
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90
Antwoord
Mooi gewassen. Succes....
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord
Heey Patrick, dat ziet er erg stijlvol uit! (Zie je er ook nog wat door in je achteruitkijkspiegel? ) En inderdaad, cool eighties upgrade! Vet i.c.m. de Polarissen!
Grijze 245's. '83 b21et en '92 b230 FK, gewoon, lekker vlot.
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  de gele banaan; 245 uit 1976. jero 2 3.792 4 November 2010, 13:29
Laatste bericht: Dopski

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)