Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Regeerakkoord: wegenbelasting voor oldtimers
verwerk dan gewoon de belasting in de brandstof... zijn we allemaal gelijkSmilezou t wel jammer vinden hoor begrijp me niet verkeerd.
Volvo 142 B23 schreef:Er rijden nogal wat mensen rond in oude gare gebakjes puur om de mrb te ontlopen. Dit is geen liefhebberij maar belastingontduiking naar mijn mening.

Ik vind die oude gare gebakjes juist leuk om te zien ...heb ook een jaar een perfect uitziende oogverblindende 244 gereden.....vond het drie keer niets...altijd voorzichtig doen, in de garage parkeren.....hoop gedoe.
Als ik op de snelweg in mijn suffe leasauto rijd en er komt een gare S klasse of een 240 met airholes voorbij....is mijn dag weer goed.
Die berijders zijn over het algemeen ook wat relaxeder en leuker dan de zondagochtend poetsers;-)
We zullen wel zien wat de regering beslist....naar 30 jaar oprekken zou wel een beetje in lijn zijn met de ander europese landen.
Volvo 244 DL 1974
Alleen gaat men dan massaal auto's importeren die dan voldoen aan de nieuwe leeftijdsgrens. Wink Dat gaat niet werken dus.
Volvo S80 Turbo 2002 & 740 GLE 1990

http://Volvotips.com
Dirk86 schreef:verwerk dan gewoon de belasting in de brandstof... zijn we allemaal gelijkSmilezou t wel jammer vinden hoor begrijp me niet verkeerd.

Is het meest eerlijk, en goed voor milieu.
Veel rijden, veel betalen; weing rijden, weinig betalen.
En de zo geroemde zuinigheidswonders als een prius betaalt dan dus ook naar werkelijk verbruik...

Een nadeel: ook qua brandstofprijzen zitten we in de kopgroep, dus nog meer erbij ?
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
BartWillem schreef:Alleen gaat men dan massaal auto's importeren die dan voldoen aan de nieuwe leeftijdsgrens. Wink Dat gaat niet werken dus.

Iedereen weet toch waarvoor de regeling is gekomen, nou dan is de oplossing tot het probleem ook heel simpel. Een auto word belasting vrij nadat deze 25jaar in Nederland wegenbelasting heeft betaald.
Bassen schreef:Iedereen weet toch waarvoor de regeling is gekomen, nou dan is de oplossing tot het probleem ook heel simpel. Een auto word belasting vrij nadat deze 25jaar in Nederland wegenbelasting heeft betaald.

Dat zou inderdaad eerlijk zijn (alhoewel men dan weer gaat omkatten, maar het aantal NL-kentekens voor oldtimers is schaarser dan die van de import-auto's), of gewoon brandstoftoeslag rekenen voor LPG en diesel. Dat waren ze ook van plan bij oldtimers van 1987 en jonger. Alleen de echte veelrijders zullen dan op LPG en diesel blijven rijden. Smile

Tja omkatten is gewoon strafbaar, het is dan aan de overheid om dit te handhaven. Vind het gewoon niet kunnen dat je voor een 30 jaar oude auto plots weer wegenbelasting moet betalen. Diesel uitsluiten moeten ook aantekeningen komen, moet niet zo zijn dat straks oude vrachtwagens belasting moeten gaan betalen.
BartJu schreef:Is het meest eerlijk, en goed voor milieu.
Veel rijden, veel betalen; weing rijden, weinig betalen.
En de zo geroemde zuinigheidswonders als een prius betaalt dan dus ook naar werkelijk verbruik...

Een nadeel: ook qua brandstofprijzen zitten we in de kopgroep, dus nog meer erbij ?

inderdaad het meest eerlijk , ik betaal het volle pond wegenbelasting maar maak heel weinig kilometers ( 240 met kat. ), zie de priussen hele dagen rondjes rond m'n huisje rijden....

brandstofprijs omhoog , veel zal het niet zijn per liter. Wel weer een prijsverschil met onze buurlanden.
maar dat is dan weer een europees probleem , oftewel leve de open grenzen en vrijemarktwerking ! ( dat willen we toch allemaal )
240 sedan B230F LH2.4 AW71  
BartWillem schreef:Dan nog zijn er al een aantal belangenclubs mee bezig, dus ik vraag me af wat de meerwaarde is. Tongue

Er komt na Pasen een voorstel te liggen met wat de oldtimerregeling moet gaan worden: http://www.groen7.nl/na-pasen-duidelijkh...oldtimers/

Nog maar een paar dagen (tenzij het weer eens vertraagd is) en dan weten we 't! Smile

BartWillem schreef:Nog maar een paar dagen (tenzij het weer eens vertraagd is) en dan weten we 't! Smile
Dat zou mooi zijn, maar ik vrees van niet.
De bron van dat groen7 artikel is de Rai Vereniging met hun bericht van 14 februari Oldtimers: keuze is na Pasen aan Tweede Kamer
Daar staat: "Na Pasen moet de brief van het kabinet naar de Tweede Kamer."
Bovendien: Eind mei is ook na pasen Wink
Aangezien er op officielebekendmakingen.nl helemaal niets over terug te vinden is dat de kamer dat gevraagd heeft is dat voor mij niets anders dan een gerucht.
Meest concreet waren nog de aangenomen moties maar daarin werd "voorjaar 2013" genoemd en dat is een rekbaar begrip. Zeker als de lente zo lang op zich laat wachten Wink
Daarna het meest concreet is de update brief van Dhr. Weekers van 26-maart waarin hij aangaf naar verwachting in april een brief aan de kamer te sturen.

Zie ook mijn blogpost Oldtimer regeling – in april duidelijkheid

Er staat ook nog niets op de agenda op tweedekamer.nl, maar het zou natuurlijk mooi zijn als het desondanks toch deze week duidelijk wordt (en positief uitvalt en door de Kamer geaccepteerd wordt en door de Eerste Kamer komt).
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Naafkapjes voor 240 Eiker velgen HD 240 1 1.833 17 May 2022, 19:37
Laatste bericht: skidje
  Verdwijnen met de verbrandingsmotor ook de oldtimers? BartJu 5 3.219 21 November 2021, 18:53
Laatste bericht: Madman
  Goed om nog te weten en te regelen voor de stalling. hugo 10 8.354 22 November 2020, 11:01
Laatste bericht: Grey240Polar
  Zenuwachtig voor de C70... SaddieN 0 2.258 21 April 2019, 09:35
Laatste bericht: SaddieN
  Slopen voor onderdelen, en dan? Frank&Frida 4 5.618 25 October 2016, 08:01
Laatste bericht: asterix
  Grote steden verboden voor 'oude' auto's Belg 113 86.579 23 May 2016, 20:26
Laatste bericht: BartJu
  Polaris Chrome Wielmoeren voor 244. Waar te koop? Uberbrick 10 12.082 13 March 2016, 22:23
Laatste bericht: skidje
  Volvo aftermarket Navigatie BLP-990 voor waterval psycho-realm 1 10.226 25 January 2016, 00:26
Laatste bericht: extasefm
  Januari 2014: vrijstelling wegenbelasting oldtimers vervalt Dopski 231 176.536 4 November 2015, 20:35
Laatste bericht: Arjan.
  Wat voor velgen zijn dit? Pluk 17 38.392 25 October 2015, 16:56
Laatste bericht: Dopski

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 4 gast(en)