Berichten: 1.380
Topics: 7
Lid sinds: Oct 2008
Die komt er niet, Rutte vindt dat we positiever moeten zijn en meer risico moeten nemen. Maar juist dat risico is de oorzaak van de crisis: banken doen vreemd en niemand heeft vertrouwen, waardoor er een mega gat is tussen "willen" en "kunnen".
En nu het regeerakkoord voor de zoveelste keer is aangepast kan het misschien ook slecht nieuws zijn voor de oldtimerbezitter: omdat door het sociaal akkoord een hoop bezuinigingen niet doorgaan moet de rekening elders neergelegd worden. Het zou zomaar kunnen dat dit de oldtimers worden omdat hier minder draagvlak voor is in Nederland (vergeleken met vakbonden, ouders met kinderen, werknemers enz enz). Dus eerlijk gezegd denk ik niet dat ze iets aan uitstel voor oldtimers zullen doen.
Berichten: 1.152
Topics: 69
Lid sinds: Dec 2007
Slecht nieuws
Zie
http://www.oudevolvo.nl/blog/2013/04/15/...ng-bekend/
Overleg mislukt ondanks behoorlijke toenadering van alliantie zet Weekers behoorlijk scherp voorstel door.
Berichten: 135
Topics: 22
Lid sinds: Mar 2010
Berichten: 11.638
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
..girootje valt vanzelf op de mat..
Berichten: 6.715
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
15 April 2013, 16:47
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 15 April 2013, 16:49 door Dopski.)
En die voorstellen waarmee hij zou komen dan?
Uit dit artikel blijkt alleen verhoging van de leeftijdsgrens 1 januari 2014 te verhogen naar 30 jaar voor benzine auto's (is al zo binnenkort) en die voor diesel- en LPG-auto’s naar 40 jaar, met daarbovenop die vrijgestelde voertuigen belasten met een kwarttarief motorrijtuigenbelasting danwel via een dagenkaart.
Daarnaast wil hij klassieke motoren en vrachtauto’s belasten, terwijl de alliantie de huidige regelingen voor deze voertuigen in stand wil houden.
Anyway, hopen dat de 2e en 1e kamer wel het voorgenomen voorstel weten af te zwakken. En zij mogen daar best lang over doen, de huidige regelgeving blijft van voorlopig van kracht zolang er geen wetsvoorstel doorheen is.
Berichten: 2.445
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
DopdeDouwer schreef:En die voorstellen waarmee hij zou komen dan?
Uit dit artikel blijkt alleen verhoging van de leeftijdsgrens 1 januari 2014 te verhogen naar 30 jaar voor benzine auto's (is al zo binnenkort) en die voor diesel- en LPG-auto’s naar 40 jaar, met daarbovenop die vrijgestelde voertuigen belasten met een kwarttarief motorrijtuigenbelasting danwel via een dagenkaart.
Daarnaast wil hij klassieke motoren en vrachtauto’s belasten, terwijl de alliantie de huidige regelingen voor deze voertuigen in stand wil houden.
Maar het moet allemaal nog definitief beschreven worden. Ik begrijp dat er nog altijd niks duidelijk is. Als er dan toch betaald moet worden voor de old-timer dan maar een kwart-tarief daar ik niet zo administratief ben met 60 dgn kaarten invullen.
Ach ja... We wachten maar weer af....
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Berichten: 1.380
Topics: 7
Lid sinds: Oct 2008
Alleen een kwarttarief valt mee op zich: voor benzine-auto's in Volvo-gewichtsklasses ben je dan voor 200 Euro per jaar klaar, en voor LPG dus wat meer (300). Maar als dat met een verplichting tot dagenkaart is dan is het wel erg prijzig. Maar dat lijkt niet het geval te zijn.
Ik vind het kwarttarief eigenlijk wel meevallen: het is nog altijd fors goedkoper dan de volle mep wegenbelasting betalen.
Berichten: 6.715
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
Ik ben benieuwd wat het tarief voor diesels en lpg rijders wordt dan, waarschijnlijk niet 1/4. Of een 1/4+brandstoftoeslag. Zoals het er nu staat 100%.
voorlopig afwachten; 740 pas in 2016 bel vrij, 242 pas in 2018, met ongewijzigde brandstof.
Berichten: 2.851
Topics: 60
Lid sinds: Sep 2010
Met een kwarttarief zou ik wel kunnen leven, maar ik kan me voorstellen dat bijvoorbeeld een maat van me met z'n 2300 kilo wegende Buick op LPG die nog geen 3000 kilometer per jaar rijdt er niet zo vrolijk van wordt.
Berichten: 6.715
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
Het zou dan weer een ouderwets rekensommetje worden of het de moeite waard is om de LPG installatie te verwijderen (of in te bouwen) (of van je kenteken te laten schappen

).