Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Regeerakkoord: wegenbelasting voor oldtimers
Die komt er niet, Rutte vindt dat we positiever moeten zijn en meer risico moeten nemen. Maar juist dat risico is de oorzaak van de crisis: banken doen vreemd en niemand heeft vertrouwen, waardoor er een mega gat is tussen "willen" en "kunnen".

En nu het regeerakkoord voor de zoveelste keer is aangepast kan het misschien ook slecht nieuws zijn voor de oldtimerbezitter: omdat door het sociaal akkoord een hoop bezuinigingen niet doorgaan moet de rekening elders neergelegd worden. Het zou zomaar kunnen dat dit de oldtimers worden omdat hier minder draagvlak voor is in Nederland (vergeleken met vakbonden, ouders met kinderen, werknemers enz enz). Dus eerlijk gezegd denk ik niet dat ze iets aan uitstel voor oldtimers zullen doen.
Volvo S80 Turbo 2002 & 740 GLE 1990

http://Volvotips.com
Slecht nieuws
Zie http://www.oudevolvo.nl/blog/2013/04/15/...ng-bekend/
Overleg mislukt ondanks behoorlijke toenadering van alliantie zet Weekers behoorlijk scherp voorstel door.
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl
De KNAC heeft ook eenn artikel geplaatst: http://www.knac.nl/2013/04/15/overleg-mr...s-mislukt/
..girootje valt vanzelf op de mat..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
En die voorstellen waarmee hij zou komen dan?
Uit dit artikel blijkt alleen verhoging van de leeftijdsgrens 1 januari 2014 te verhogen naar 30 jaar voor benzine auto's (is al zo binnenkort) en die voor diesel- en LPG-auto’s naar 40 jaar, met daarbovenop die vrijgestelde voertuigen belasten met een kwarttarief motorrijtuigenbelasting danwel via een dagenkaart.
Daarnaast wil hij klassieke motoren en vrachtauto’s belasten, terwijl de alliantie de huidige regelingen voor deze voertuigen in stand wil houden.

Anyway, hopen dat de 2e en 1e kamer wel het voorgenomen voorstel weten af te zwakken. En zij mogen daar best lang over doen, de huidige regelgeving blijft van voorlopig van kracht zolang er geen wetsvoorstel doorheen is.
DopdeDouwer schreef:En die voorstellen waarmee hij zou komen dan?
Uit dit artikel blijkt alleen verhoging van de leeftijdsgrens 1 januari 2014 te verhogen naar 30 jaar voor benzine auto's (is al zo binnenkort) en die voor diesel- en LPG-auto’s naar 40 jaar, met daarbovenop die vrijgestelde voertuigen belasten met een kwarttarief motorrijtuigenbelasting danwel via een dagenkaart.
Daarnaast wil hij klassieke motoren en vrachtauto’s belasten, terwijl de alliantie de huidige regelingen voor deze voertuigen in stand wil houden.

Maar het moet allemaal nog definitief beschreven worden. Ik begrijp dat er nog altijd niks duidelijk is. Als er dan toch betaald moet worden voor de old-timer dan maar een kwart-tarief daar ik niet zo administratief ben met 60 dgn kaarten invullen.

Ach ja... We wachten maar weer af....
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Alleen een kwarttarief valt mee op zich: voor benzine-auto's in Volvo-gewichtsklasses ben je dan voor 200 Euro per jaar klaar, en voor LPG dus wat meer (300). Maar als dat met een verplichting tot dagenkaart is dan is het wel erg prijzig. Maar dat lijkt niet het geval te zijn.

Ik vind het kwarttarief eigenlijk wel meevallen: het is nog altijd fors goedkoper dan de volle mep wegenbelasting betalen.
Volvo S80 Turbo 2002 & 740 GLE 1990

http://Volvotips.com
Ik ben benieuwd wat het tarief voor diesels en lpg rijders wordt dan, waarschijnlijk niet 1/4. Of een 1/4+brandstoftoeslag. Zoals het er nu staat 100%.
voorlopig afwachten; 740 pas in 2016 bel vrij, 242 pas in 2018, met ongewijzigde brandstof.
Met een kwarttarief zou ik wel kunnen leven, maar ik kan me voorstellen dat bijvoorbeeld een maat van me met z'n 2300 kilo wegende Buick op LPG die nog geen 3000 kilometer per jaar rijdt er niet zo vrolijk van wordt.
Patrick Volvo 240 DL - 1986 - B230A - M47
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90
Het zou dan weer een ouderwets rekensommetje worden of het de moeite waard is om de LPG installatie te verwijderen (of in te bouwen) (of van je kenteken te laten schappen Wink).


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Naafkapjes voor 240 Eiker velgen HD 240 1 1.833 17 May 2022, 19:37
Laatste bericht: skidje
  Verdwijnen met de verbrandingsmotor ook de oldtimers? BartJu 5 3.218 21 November 2021, 18:53
Laatste bericht: Madman
  Goed om nog te weten en te regelen voor de stalling. hugo 10 8.354 22 November 2020, 11:01
Laatste bericht: Grey240Polar
  Zenuwachtig voor de C70... SaddieN 0 2.258 21 April 2019, 09:35
Laatste bericht: SaddieN
  Slopen voor onderdelen, en dan? Frank&Frida 4 5.618 25 October 2016, 08:01
Laatste bericht: asterix
  Grote steden verboden voor 'oude' auto's Belg 113 86.555 23 May 2016, 20:26
Laatste bericht: BartJu
  Polaris Chrome Wielmoeren voor 244. Waar te koop? Uberbrick 10 12.082 13 March 2016, 22:23
Laatste bericht: skidje
  Volvo aftermarket Navigatie BLP-990 voor waterval psycho-realm 1 10.226 25 January 2016, 00:26
Laatste bericht: extasefm
  Januari 2014: vrijstelling wegenbelasting oldtimers vervalt Dopski 231 176.535 4 November 2015, 20:35
Laatste bericht: Arjan.
  Wat voor velgen zijn dit? Pluk 17 38.392 25 October 2015, 16:56
Laatste bericht: Dopski

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 4 gast(en)