Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Regeerakkoord: wegenbelasting voor oldtimers
Met een extreem versleten carburateur is het zo goed als onmogelijk om op benzine te rijden. Wink

En inderdaad: verhoging leeftijdsgrens naar 40 jaar is echt de slechtste optie (alhoewel ik de dagenkaart eigenlijk slechter vind). Begin volgende week komt Weekers met een nieuwe brief met daarin "de ultieme poging". Dat zal dus hoogstwaarschijnlijk 1 voorstel zijn.

De PVV wil dat mensen kunnen kiezen tussen een dagenkaart of kwartbelasting, de SP wil dat hobby-auto's geheel ontzien worden en er geen kwartbelasting komt. PvdA lijkt voor een 40-jaar-grens te zijn (evenals de VVD-woordvoerder in deze kwestie) en hoe het met de rest zit is nog onduidelijk.
Volvo S80 Turbo 2002 & 740 GLE 1990

http://Volvotips.com
v700r schreef:Ergo, nu je belasting moet betalen is de auto niets meer waard? CRAP!!

Handelaren en particulieren komen straks echt niet zomaar meer van hun Volvo af.
Patrick Volvo 240 DL - 1986 - B230A - M47
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90
Het was een zeer interessant debat.
Zie verslag http://www.oudevolvo.nl/blog/2013/04/17/...zeggingen/
Maandag komt Weekers met zijn laatste voorstel.
Als KNAC, FEHAC etc slim zijn, geven ze hem dat op een presenteerblaadje, doorgerekend en wel.
Alleen dwarsliggen en nee zeggen is geen optie.
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl
@oudevolvo: Bedankt voor je Haagse update! Was je ter plaatse of keek je online?
245DL '79 (werkpaard)
R1150GS '02 (genieten)
2CV6 '86 (hoop lol mee)
Met dank aan de moderne technologie hoefde ik niet naar Den Haag, maar kon ik het gewoon online volgen.
Tnx voor de overzichtelijk update. Had gemist dat er vandaag een commissievergadering zou zijn.
Deel je conclusie. Als de branche snel met een overtuigend en goed voorstel komt kan toch nog redelijk binnen de perken gehouden worden.
Ik was het ook online aan het volgen, en zat erover te tweeten tussendoor. Daarom vroeg een klassiekertijdschrift of ik een stukje erover wilde schrijven zodat zij dit online konden plaatsen. Meteen uitgetikt en naar ze doorgemaild. Tongue Ben benieuwd of ze het ook echt gaan plaatsen, maar goed. Tongue

Als de Fehac & Co nu weer zo koppig gaat doen, dan is het gauw gedaan met de pret.

Edit: m'n artikel is zojuist bij Auto Motor Klassiek online geplaatst, zie http://www.amklassiek.nl/weekers-ultieme...ing/64762/ Smile

Citaat:Echte rijdend cultureel erfgoed
Weekers is bereid een ultieme poging te wagen om een combinatie van maatregelen 3, 4, 5 (kwarttarief, grens naar 40 jaar, 30-dagenkaart) te maken. Hij geeft aan dat het niet meer dan 20 miljoen +/- enkelen miljoenen mag kosten, en dat richting of boven 30 miljoen wat hem betreft echt geen optie is omdat het dekkingsvraagstuk dan ook een stuk moeilijker wordt.

Weekers heeft zelf aangegeven dat het kwarttarief bij 30/40 jaar (optie 3) ca. €22mln minder bezuiniging oplevert.
De 30-dagenkaart (optie 5) lijkt mij inderdaad onpraktisch en zal in praktijk mogelijk duurder uitvallen. Optie 2 (vrijstelling bij 30/40 jaar) kost ca. €36mln. Die optie is dus te duur, en wordt ook niet meegenomen. Maar dan zal de optie 4 (alles vrijstelling bij 40jaar) ook wel te duur zijn.

Dus ik weet niet wat hij ervan wil maken, maar dan komt optie 3 er toch gewoon uit, met symbolische optie een 30-dagenkaart (klaar om afgeschoten te worden)? En als sigaar uit eigen doos worden de auto's van 50jaar ook vrijgesteld zeker...

oudevolvo schreef:Als KNAC, FEHAC etc slim zijn, geven ze hem dat op een presenteerblaadje, doorgerekend en wel.
Alleen dwarsliggen en nee zeggen is geen optie.
Precies dat lijkt mij ook ja. (we vallen in herhaling Wink)
Mijn compromis zou dan zijn; kwarttatief voor iedereen bij 35 jaar en vrijstelling bij 50 jaar. Aangevuld met een overgangsregeling van de huidige 30 naar 35 jaar. Moet gezien de andere opties passen binnen de gewenste bezuiniging.

BartWillem schreef:Edit: m'n artikel is zojuist bij Auto Motor Klassiek online geplaatst
Leuk!
Zoveel auto's van 50 jaar zijn er niet, dus dat past sowieso binnen het budget. Smile En zo'n dagenkaart zal in de praktijk wel fors duurder worden dan men beoogd heeft (Betuwelijn 2.0), zeker omdat je met externe partijen te maken krijgt die uiteindelijk meer gaan rekenen dan ze in de offerte vermeld hebben. Zo werkt dat helaas. Tongue

DopdeDouwer schreef:Maar dan zal de optie 4 (alles vrijstelling bij 40jaar) ook wel te duur zijn.
Volgens mij niet, zie brief Weekers
Citaat:Vrijstelling voor voertuigen ouder dan 40 jaar. Deze variant kost € 15 mln.

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Naafkapjes voor 240 Eiker velgen HD 240 1 1.833 17 May 2022, 19:37
Laatste bericht: skidje
  Verdwijnen met de verbrandingsmotor ook de oldtimers? BartJu 5 3.218 21 November 2021, 18:53
Laatste bericht: Madman
  Goed om nog te weten en te regelen voor de stalling. hugo 10 8.354 22 November 2020, 11:01
Laatste bericht: Grey240Polar
  Zenuwachtig voor de C70... SaddieN 0 2.258 21 April 2019, 09:35
Laatste bericht: SaddieN
  Slopen voor onderdelen, en dan? Frank&Frida 4 5.618 25 October 2016, 08:01
Laatste bericht: asterix
  Grote steden verboden voor 'oude' auto's Belg 113 86.562 23 May 2016, 20:26
Laatste bericht: BartJu
  Polaris Chrome Wielmoeren voor 244. Waar te koop? Uberbrick 10 12.082 13 March 2016, 22:23
Laatste bericht: skidje
  Volvo aftermarket Navigatie BLP-990 voor waterval psycho-realm 1 10.226 25 January 2016, 00:26
Laatste bericht: extasefm
  Januari 2014: vrijstelling wegenbelasting oldtimers vervalt Dopski 231 176.536 4 November 2015, 20:35
Laatste bericht: Arjan.
  Wat voor velgen zijn dit? Pluk 17 38.392 25 October 2015, 16:56
Laatste bericht: Dopski

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 3 gast(en)