Topics: 69
17 April 2013, 21:44
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 17 April 2013, 22:23 door oudevolvo.)
BartWillem schreef:Edit: DIEPE zucht!
De Fehac zit nog steeds te zeuren over dat rapport van ze (met daarin lekker gedateerde cijfers en aannames uit 2007) en blijven die vergelijken met dat CPL-rapport (zie Twitter van Fehac). Die leren het dus Ãcht niet. Van die organisatie hoeven we dus weinig te verwachten bij die "ultieme poging" van Weekers.
Tot nu toe heb ik nog geen signalen van de FEHAC gezien. Twitter.com zegt "@FEHAC heeft nog niet getweet." en @bertpronk1 vraagt zich alleen af of Weekers nog iets over MRB ging zeggen bij Pauw en Witteman.
Heb ik iets gemist?
Maar als ze dat inderdaad doen, ZUCHT
Krijgen ze een derde kans, bijna een invuloefening, zou het wel ernstig zijn als ze die niet grijpen.
Topics: 7
Ik bedoelde de tweets van Pronk van gisteren, waar hij wÃ
Ã
r dat rapportje van de Fehac aanhaalt. Als hij dat nog steeds blijft doen, dan vrees ik dat ze weer in hetzelfde riedeltje blijven hangen.
Topics: 47
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
Topics: 0
Voor de auto's waarvoor het niet eens uitmaakt of het nou 30, 35 of 40 jaar wordt, maar die sowieso de pineut zijn (bouwjaar van 1986 of daar vlak onder):
Als je niet al teveel rijdt kun je je eigen 'kwarttarief' of '30-dagen-kaart' maken.
Ik zie het volgende scenario voor me:
- Auto schorsen per 1 januari 2014 (kost 24 euro)
- In de voorjaarsvakantie een weekje weg, dus schorsing opheffen eind februari en een week later opnieuw schorsen (kost weer 24 euro + 7/365 wegenbelasting (naar rato)
- In mei nog eens zo'n weekje, zelfde oefening (kost weer 24 euro + 7/365 wbl)
- In de zomer 1 maand ontschorsen (kosten 24 euro + 1/12 wbl)
- In de herfst en de winter nog een keer een weekje (telkens 24 euro + 7/365 wbl)
- Wellicht ergens tussendoor nog eens een keer 1 dagje 'ontschorsen' (kosten 24 euro + nihil wbl)
Totale kosten: ca. 1/6 deel van de wegenbelasting + 6 keer 24 euro (schorsingskosten).
Voorwaarden: rest van de tijd kun je de auto niet gebruiken en mag deze ook niet op de openbare weg staan. Ook mag de tijd tussen schorsen en schorsing opheffen niet korter zijn dan een maand, anders krijg je een naheffing over die maand.
Handig is anders, maar voor mij wordt dit een reële optie om de vorig jaar aangeschafte '86er 740 (LPG ingebouwd op de dag dat het regeerakkoord bekend werd, zucht) toch te kunnen houden (als enige auto).
Topics: 5
Zo vaak in ÃÃn jaar mag je je auto geloof ik niet schorsen en weer uit de schorsing halen
760 | Groen | Snel
flip_21 schreef:Zo vaak in ÃÃn jaar mag je je auto geloof ik niet schorsen en weer uit de schorsing halen
Daar was ik ook bang voor, maar ik heb dat specifiek nagevraagd bij de belastingdienst
en de RDW. Er is geen beperking op. Voor jongere auto's ga je extra betalen vanaf de tweede schorsing binnen een jaar, maar auto's vanaf 15 jaar blijven hetzelfde lage tarief per schorsing houden.
Topics: 5
Ok, goed om te weten
760 | Groen | Snel
Topics: 163
Er zit geen limiet aan, maar als je je auto schorst en je ontschorst hem binnen 3 maanden oid, moet je wel over die 3 maanden toch mrb betalen. Althans dat was 2 jaar geleden zo.
Topics: 54
Yellow240 schreef:Handelaren en particulieren komen straks echt niet zomaar meer van hun Volvo af.
Het is hetzelfde als met huizen. Heb jij je huis gekocht om te verkopen of om te wonen?
Ik vind het niet erg dat het afgeschaft wordt, zo blijven de èchte liefhebbers over. Die kunnen binnenkort weer een leuke Amazon ofzo kopen voor het geld wattie werkelijk waard is.
Groeten van Frans
DopdeDouwer schreef:Er zit geen limiet aan, maar als je je auto schorst en je ontschorst hem binnen 3 maanden oid, moet je wel over die 3 maanden toch mrb betalen. Althans dat was 2 jaar geleden zo.
Die termijn is tegenwoordig 1 maand.
Van de site van de RDW: "
Als u de schorsing beëindigt binnen 1 maand na het begin van de schorsing, moet u alsnog motorrijtuigenbelasting betalen over de periode waarin het kentekenbewijs was geschorst. De Belastingdienst/Centrale administratie stuurt u dan een naheffingsaanslag. Zie hiervoor de site van de Belastingdienst"