Berichten: 11.679
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
hij is weer fijn.. iets zegt me dat de carrosserie van je Duetto minder last van torsie heeft dan de echte..

zie ik daar trouwens een Royale velg in de werkplaats staan..?
Berichten: 969
Topics: 18
Lid sinds: Jul 2010
Klopt. Die velg kwam ik ergens los tegen. Kon ik niet laten liggen.
Berichten: 969
Topics: 18
Lid sinds: Jul 2010
Berichten: 11.679
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
fraai weer.. Bburago toch..? dan heb ik de groene op de plank.. Altijd opmerkelijk te zien hoe vaak NUB120 "misbruikt" wordt..

Liefst nog een setje aftermarket spaakvelgjes eronder, wel prijzig..
Nog wat onder de klepjes uitgespookt..?
Berichten: 969
Topics: 18
Lid sinds: Jul 2010
Het is Ertl Jambon. Tegenwoordig staat NUB120 op spaken. Vroeger op discwielen. Het is een vrije interpretatie van NUB120 omdat het een 3 kleuren uitvoering moest worden. NUB120 heeft natuurlijk in 1951 de Tulpenrallye gewonnen en dat is ook de aanleiding van dit trio. Misbruik is daarom hier geheel op zijn plaats.
Onder het rokje is ook wat aangepast:
Berichten: 11.679
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
ah kijk, altijd leuk voor details onder de klep, hoe klein ook..
Overigens zijn mijn NUB's lichtgrijs en gepolijst ipv OEW..
Berichten: 969
Topics: 18
Lid sinds: Jul 2010
6 bougiekabels is best priegelwerk. Zeg maar.
De echte Tulp NUB maken is ook een keer leuk om te doen. Half bagagerekje achterop. Onogelijke toeter tussen de voorbumpers. Dakje opgezet. Schijfwielen zonder chromen naafkap. Lijkt een beetje een ragbak.
Berichten: 11.679
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
SFRC schreef:6 bougiekabels is best priegelwerk. Zeg maar.
De echte Tulp NUB maken is ook een keer leuk om te doen. Half bagagerekje achterop. Onogelijke toeter tussen de voorbumpers. Dakje opgezet. Schijfwielen zonder chromen naafkap. Lijkt een beetje een ragbak.
hmm.. ik moet nog ergens een ijzeren Monogram hebben liggen, 1/24, nog dunnere kabels.. ;0
zo te zien heb ik 3x NUB, da's minstens 2x omgekat..!
Berichten: 969
Topics: 18
Lid sinds: Jul 2010
De Tulpenrallye was geweldig. Uiteindelijk 9de overall geworden. Op de woensdag scheurde een schokbreker armpje uit zijn rubben. 'S avonds losgeschrofd en een dikke ring op laten lassen. Donderdagochtend een spontaan lekke remcilinder. Geen remmen achter meer, dat rijdt best beroerd. Na de laatste etappe van die dag gelijk vervangen. Wat een oliezooi in de temtrommel. Verder deed de MGB het geweldig.
Mijn vriendin reed met de rally4KiKa Giulia Super probleemloos in de Toerklasse en behaalde de Coupe des Dames. Samen met haar navigatrice haalde ze rium 2100 euro op voor KiKa.
Inmiddels staan we op een camping vlak bij Nice waar de regen met baken uit de hemel komt. Dan mis ik de droge Volvo wel...
Berichten: 969
Topics: 18
Lid sinds: Jul 2010
Tijdens de Tulpenrallye reden twee bekende reporters mee met de KiKa Volvo Amazon met als doel sponsoring binnen te halen voor het goede doel KiKa, kinderen kankervrij.
Op verzoek, bouw ik de auto na.
De twee basismodellen.
Het voorbereiden van de body. Een was een Zweedse "polis" uitvoering met veel te veel gaten.
De spuiterij heeft er weer iets moois van gemaakt. Zij hebben trouwens ook de originele auto gebouwd.
Een vel met de decals.