Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Regeerakkoord: wegenbelasting voor oldtimers
Ik ken mensen die op lpg koken,meestal op de camping.
Je kunt een gasfles met een gefrabiceerde vulnippel bij een pomp vullen.Is overigens wel illegaal zover ik weet.
Tja, het zou toch wat zijn dat alle LPG-oldtimers in plaats van uitbouw naar benzine, ombouw naar CNG gaan realiseren. En toch vind ik het een leuk idee! Zijn er al CNG-rijders (in een 140/ 240) hier op het forum?

Klopt het overigens wel dat je 'aangeslagen' wordt voor het benzinetarief? Als je bij de belastingdienst.nl kijkt, makkelijker kunnen ze het niet maken, en je wil voor je voertuig de wegenbelasting bepalen staat aardgas in het kopje bij LPG3 en niet bij benzine....
Grijze 245's. '83 b21et en '92 b230 FK, gewoon, lekker vlot.
Dirk86 schreef:voor gas?
koken wij op lpg?

wel leuk voor bij mn ouders, ik woon in een flat dus dat is neit echt een optie
Nee voor aardgas, ofwel CNG.
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Stevves schreef:Tja, het zou toch wat zijn dat alle LPG-oldtimers in plaats van uitbouw naar benzine, ombouw naar CNG gaan realiseren. En toch vind ik het een leuk idee! Zijn er al CNG-rijders (in een 140/ 240) hier op het forum?

Klopt het overigens wel dat je 'aangeslagen' wordt voor het benzinetarief? Als je bij de belastingdienst.nl kijkt, makkelijker kunnen ze het niet maken, en je wil voor je voertuig de wegenbelasting bepalen staat aardgas in het kopje bij LPG3 en niet bij benzine....
Geen idee wat de criteria zijn voor een goedkeuring van CNG op kenteken. Technisch is het wel mogelijk, maar krijg je het er door bij de RDW en dergelijke? In mijn eerder geposte link blijkt er wel een goedkeuring te zijn voor de B2XX motoren, als het geen A motoren zijn dan. Dat zal te maken hebben met het feit dat het CNG systeem de geregelde brandstofinjectie van het benzinesysteem gebruikt voor berekenen van openingstijden van de injectoren. Carburateurmotoren hebben dit niet en dan kan de CNG installatie dus niet (optimaal) werken.
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Dirk86 schreef:voor gas?
koken wij op lpg?

wel leuk voor bij mn ouders, ik woon in een flat dus dat is neit echt een optie
... ...aardgas..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Berichtje terug van de CDA:

Hartelijk dank voor uw mail over de belasting op oldtimers. Wij waarderen het wanneer mensen als hobby zuinig zijn op mobiel erfgoed, het onderhouden, er zelf van genieten en anderen laten meegenieten.
De regering heeft wel een overgangsregeling voor oldtimers op benzine, namelijk een kwarttarief (met een maximum van €120 per jaar), zolang je de auto in drie wintermaanden niet gebruikt.
Wij vinden het jammer dat de regering er niet voor gekozen heeft om ten minste een vergelijkbare regeling te treffen voor diesel-en LPG-auto’s. De doelstelling van de regeling is het opheffen van de belastingvrijestelling van auto’s die als oldtimers kwalificeren voor dagelijks en zeer intensief gebruik. Dat is volgens ons ook met diesel en LPG auto’s zeer goed mogelijk bij gebruik van een gelijksoortige overgangsregeling.
Voor de LPG- auto’s geldt ook nog dat wij de suggestie om de installatie dan maar te verwijderen, echt verwerpelijk vinden vanuit milieutechnisch en duurzaamheidsoogpunt. Velen hebben hem juist ingebouwd om het milieu en de portemonnee te sparen.
We zullen daarom ook beide moties van collega Bashir (SP) steunen, wanneer deze op 14 mei of later in stemming komen en hopen dat de staatssecretaris erin zal slagen een passende overgangsregeling te vinden voor echte oldtimers.
Een vriendelijke groet,
Pieter Omtzigt (woordvoerder belastingen)
Sander de Rouwe (woordvoerder mobiliteit)
Leden van de Tweede Kamer voor het CDA
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Dan mag het CDA hun huiswerk wel beter doen, met hun LPG-standpunt. Smile Verder vind ik het een opmerkelijke draai van het CDA: in het verkiezingsprogramma van het CDA stond gewoon vrolijk gemeld dat de vrijstelling voor oldtimers weg moest en die gewoon belasting moeten gaan betalen. Maar het CDA is sowieso tegen alles van het kabinet aan het schoppen, dus daar past dit ook wel bij. Als de PvdA en VVD die moties van Bashir niet steunen is het sowieso bij voorbaat al kansloos.
Volvo S80 Turbo 2002 & 740 GLE 1990

http://Volvotips.com
Zojuist is er gestemd over de moties van Bashir om LPG en diesel oldtimers in de kwartbelasting te laten vallen, maar beide moties zijn verworpen. Geen meerderheid voor te vinden, dus de oldtimerregeling die er nu ligt zal gewoon de definitieve gaan worden lijkt me.
Volvo S80 Turbo 2002 & 740 GLE 1990

http://Volvotips.com
Slecht nieuws dan...

Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
BartWillem schreef:Zojuist is er gestemd over de moties van Bashir om LPG en diesel oldtimers in de kwartbelasting te laten vallen, maar beide moties zijn verworpen. Geen meerderheid voor te vinden, dus de oldtimerregeling die er nu ligt zal gewoon de definitieve gaan worden lijkt me.

Dat was dat de hele regeling kwam te vervallen?

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Naafkapjes voor 240 Eiker velgen HD 240 1 1.833 17 May 2022, 19:37
Laatste bericht: skidje
  Verdwijnen met de verbrandingsmotor ook de oldtimers? BartJu 5 3.219 21 November 2021, 18:53
Laatste bericht: Madman
  Goed om nog te weten en te regelen voor de stalling. hugo 10 8.354 22 November 2020, 11:01
Laatste bericht: Grey240Polar
  Zenuwachtig voor de C70... SaddieN 0 2.258 21 April 2019, 09:35
Laatste bericht: SaddieN
  Slopen voor onderdelen, en dan? Frank&Frida 4 5.618 25 October 2016, 08:01
Laatste bericht: asterix
  Grote steden verboden voor 'oude' auto's Belg 113 86.577 23 May 2016, 20:26
Laatste bericht: BartJu
  Polaris Chrome Wielmoeren voor 244. Waar te koop? Uberbrick 10 12.082 13 March 2016, 22:23
Laatste bericht: skidje
  Volvo aftermarket Navigatie BLP-990 voor waterval psycho-realm 1 10.226 25 January 2016, 00:26
Laatste bericht: extasefm
  Januari 2014: vrijstelling wegenbelasting oldtimers vervalt Dopski 231 176.536 4 November 2015, 20:35
Laatste bericht: Arjan.
  Wat voor velgen zijn dit? Pluk 17 38.392 25 October 2015, 16:56
Laatste bericht: Dopski

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)