Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Regeerakkoord: wegenbelasting voor oldtimers
Die laatste insinuatie is wel zuur voor de eventuele eigenaar he. Die auto heeft een aardige douw te verwerken gehad. Verder is over een paar jaar 40 jaar oud. Dus was een hele geschikte geweest voor een paar jaar stalling.
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
BartWillem schreef:De knakenrijder is gewoon geen echte liefhebber.

Wat heb je toch tegen knakenrijders ;-)! Knakenrijders zijn over het algemeen gezelliger dan die suffe zondag poetsers ;-)!
Volvo 244 DL 1974
Vergeet de rodebroekenrijder niet, die zich te goed voelt om naar andere oldtimerrijders te zwaaien. Smile
Volvo S80 Turbo 2002 & 740 GLE 1990

http://Volvotips.com
BartWillem schreef:Vergeet de rodebroekenrijder niet, die zich te goed voelt om naar andere oldtimerrijders te zwaaien. Smile
en doordeweeks de gele broek
Volvo 264 GLE B27E '78 137.164 km
Even terug naar de verzeikeraars:
Flauw dat ze zich nu achter de MRB regels gaan verstoppen, staat formeel los van wat zij doen.
Kan me wel voorstellen dat ze de bui zien hangen, alle dieseltjes nog even all-risk verzekeren, en dan c®ashen....
Is natuurlijk niet de bedoeling dat zij de afschrijving om fiscale wendingen op zich moeten nemen....

Zelf via Diks (.nl) verzekerd.
Heb een klassiekerverzekering, maar met bonus/malus en 12000km/jr, maar zonder eerte-auto-eis. Wel net iets duurder dan de hobby-auto-verzekering.
Voordeel is dat ze, in ieder geval in de regeltjes, een klassieker erkennen en o pwaarde weten te schatten (middels taxatie), waar de reguliere verzekering uitgaat van 'dagwaarde'. Hebben naast oldtimer/klassieker verzekeringen ook youngtimer verzekeringen.

Moet wel toegeven, zit er al 7 jaar nu, en heb geen idee hoe ze werken als je wat terug wilt claimen... (heb trouwens verder geen banden met ze hoor)

Wat ik dus wil zeggen: er zijn ook verzekeraars die wat meer opties en tussenvormen bieden.

Overigens snap ik voor voordelige oldtimer-verzekeringen de eis van 'niet -de dagelijkse-auto' wel:
voor verzekeren dat het het voordeligst en makkelijkst gaat als je het minste risico loopt,
(net zoals je altijd veel geld kunt lenen als je hard kunt maken het niet nodig te hebben.)
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
Even terug naar de nieuwe regeling:

Is de exacte tekst al bekend en ergens terug te vinden?
Ik las gisteren op hier een iets andere interpretatie van de verplichte schorsing in de winter:
"... overgangsregeling gelden, waarbij eigenaren een kwarttarief betalen, met een maximum van 120 euro per jaar. Voorwaarde is dat de auto in december, januari en februari geschorst wordt. Wie dat niet doet, betaalt gewoon mrb <b>in die maanden</b>."

De nuance zit dus in de laatste paar woordjes, die suggereren dat je voor 9 maanden 120 betaalt, en 3 maanden het normale tarief.

Zou een leuke opening zijn, maar vrees dat deze tekst gebaseerd is op <i>wishful thinking</i>...
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
Is wishful thinking
Zie ook de pagina van de Rijksoverheid en die is weer gebaseerd op de brief van Weekers.
Daar stond al in:
Citaat:Uitgangspunt bij de overgangsregeling is dat het dagelijks gebruik van oldtimers zoveel mogelijk wordt voorkomen. Dit wordt concreet ingevuld door de beperking dat er met het motorrijtuig geen gebruik mag worden gemaakt van de openbare weg gedurende de maanden december, januari en februari. Als het kwarttarief van toepassing is en er toch gereden wordt in die drie wintermaanden, geldt een forse verzuimboete.
Met andere woorden, niet alleen wishful thinking, maar zelfs incorrect informeren van de lezers.
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl
Wat verstaan ze dan onder een forse verzuimboete?
Patrick Volvo 240 DL - 1986 - B230A - M47
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90
dus.. iedereen aan de 140/160/Amazon/Rekord/Kadett/Cortina/anders, en vervolgens wordt daar op gegeven moment ook weer kritisch naar gekeken..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Jambon schreef:dus.. iedereen aan de 140/160/Amazon/Rekord/Kadett/Cortina/anders, en vervolgens wordt daar op gegeven moment ook weer kritisch naar gekeken..

Gaat nooit gebeuren. Omslagpunt is ongeveer 1980 tussen de klassieke en de moderne auto (chroom vs. kunststof, carb vs. injectie). De 1983/4/5/6 190d-tuffers gaan echt geen 144 rijden uit '72 met alle makke en onderhoud van dien.


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Naafkapjes voor 240 Eiker velgen HD 240 1 1.833 17 May 2022, 19:37
Laatste bericht: skidje
  Verdwijnen met de verbrandingsmotor ook de oldtimers? BartJu 5 3.219 21 November 2021, 18:53
Laatste bericht: Madman
  Goed om nog te weten en te regelen voor de stalling. hugo 10 8.354 22 November 2020, 11:01
Laatste bericht: Grey240Polar
  Zenuwachtig voor de C70... SaddieN 0 2.258 21 April 2019, 09:35
Laatste bericht: SaddieN
  Slopen voor onderdelen, en dan? Frank&amp;Frida 4 5.618 25 October 2016, 08:01
Laatste bericht: asterix
  Grote steden verboden voor 'oude' auto's Belg 113 86.662 23 May 2016, 20:26
Laatste bericht: BartJu
  Polaris Chrome Wielmoeren voor 244. Waar te koop? Uberbrick 10 12.082 13 March 2016, 22:23
Laatste bericht: skidje
  Volvo aftermarket Navigatie BLP-990 voor waterval psycho-realm 1 10.227 25 January 2016, 00:26
Laatste bericht: extasefm
  Januari 2014: vrijstelling wegenbelasting oldtimers vervalt Dopski 231 176.540 4 November 2015, 20:35
Laatste bericht: Arjan.
  Wat voor velgen zijn dit? Pluk 17 38.392 25 October 2015, 16:56
Laatste bericht: Dopski

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)