7 June 2013, 19:12
Yellow240 schreef:Wat verstaan ze dan onder een forse verzuimboete?
2x de niet betaalde belasting + vast nog wat administratiekosten.
Regeerakkoord: wegenbelasting voor oldtimers
|
7 June 2013, 19:12
Yellow240 schreef:Wat verstaan ze dan onder een forse verzuimboete? 2x de niet betaalde belasting + vast nog wat administratiekosten.
15 June 2013, 16:32
Dit artikel al gelezen?
http://www.platformaap.nl/opinie/
17 June 2013, 22:45
Wie kent vrijstelling oldtimers.nl?
Kreeg vandaag deze email binnen: Beste Luc Eindelijk, het is zover, onze eerste nieuwsbrief is een feit. We hebben de afgelopen weken zeker niet stilgezeten, want er moest veel en ingewikkeld werk gedaan worden. In Den Haag staat men immers niet met open armen klaar om onze bezwaren aan te horen. Er is toch ’n akkoord? ANWB, Bovag, Fehac, KNAC, etc. hebben toch allemaal ingestemd? Dat akkoord is echter wel het probleem, want hierdoor zijn per 01.01.2014 alleen voertuigen van 40 jaar en ouder vrijgesteld. Bij de personenauto’s zijn dat er ongeveer 100.000. Alle jongere auto’s betalen daar nu de rekening voor. Dat zijn er zo’n 110.000 vanaf 30 jaar gerekend of 220.000 vanaf leeftijd 25 jaar (de grens is op 01.01.2012 al naar 30 jaar verhoogd). En daar komen ook nog tienduizenden bedrijfsauto’s, kampeervoertuigen en motorfietsen bij die opnieuw mogen gaan betalen. Uit deze aantallen blijkt duidelijk dat het akkoord de belangen van de meeste eigenaren schaadt. KNAC en Fehac hebben de meeste oldtimer-bezitters in de steek gelaten, waardoor deze groep nu jaarlijks zo’n 125 miljoen aan belasting mag gaan betalen. Ons doel is om wel alle eigenaren te vertegenwoordigen en de hele regeling van tafel te vegen. Want er heeft al een wetswijziging plaatsgevonden die er op gericht is om intensief gebruik van oldtimers tegen te gaan. Deze wet is op 01.01.2012 ingegaan en verhoogt de leeftijdsgrens geleidelijk naar 30 jaar voor vrijstelling. Daarnaast geldt er een brandstoftoeslag voor diesel en LPG die men blijft betalen om veelgebruik te “ontmoedigen”. Daar ging het toch om? Uit de officiële cijfers die wij hebben verzameld, blijkt dat de wet goed werkt. De overheid heeft deze gegevens niet eens afgewacht toen men al in oktober 2012 liet weten dat de vrijstelling voor à lle oldtimers zou worden afgeschaft. Dat is nu het “40 jaar compromis” geworden, de 3e ingrijpende wijziging in korte tijd. Want het begon allemaal met de wetswijziging waarmee de oldtimer vrijstelling zou worden “bevroren” per 01.01.2012: alleen auto’s van 1986 of eerder bleven vrijgesteld. Volgt u het nog? Gelukkig zijn er in ons land (en in Europa!) regels waaraan de overheid zich dient te houden en die het parlement (met name de Eerste Kamer) controleert. Wij zullen daar gebruik van maken omdat zowel de procedure, als het gebrekkige of ontbrekende cijfermateriaal niet kloppen. Bovendien zijn de gevolgen voor de betrokkenen onvoldoende nagegaan en is het oncontroleerbaar hoe men tot de begrote belastingopbrengst komt. Op onze website Vrijstelling Oldtimer zullen wij meer informatie gaan plaatsen. De hele site wordt bijgewerkt, ook als het gaat om nieuws in de media of uw reacties. Op de site treft u dan ook een 3 tal filmpjes aan waarin Wouter van Embden kort uitlegt waar het ons om gaat. Wij danken Auto Week en in het bijzonder Michiel Willebrands voor hun bijdrage hieraan! De links naar de filmpjes: Over de actie: http://www.youtube.com/watch?v=r9MiKTi1u-s Wat gaan wij doen: http://www.youtube.com/watch?v=wNd7vRn7I-U Over de kansen: http://www.youtube.com/watch?v=jq48DX2ZwnI Ons team is inmiddels uitgebreid met Maria Pels en Arjan Lenoir. Zij hebben zich bij ons team aangesloten om onze slagkracht te vergroten. Mede dankzij hen, maar ook Maarten Wilbers van Auto Motor Klassiek en Marco Hof (zie zijn interview met dhr Staal van de KNAC in AMK) hebben wij nu bijna 20.000 aanmeldingen binnen via de website. Hartelijk dank voor jullie hulp! Uiteraard ook veel dank aan alle donateurs. Om daadkrachtig te werk te kunnen gaan, zijn donaties van essentieel belang. De aankoop van gegevens en de adviezen van externe specialisten zijn niet gratis en het opbouwen van degelijke dossiers en de lobby in Den Haag kost veel tijd en dus ook geld. Daarom in deze nieuwsbrief een vriendelijk doch dringend verzoek: Doe alstublieft allemaal mee! Dit initiatief is volledig afhankelijk van donaties en die zijn hard nodig om de actie succesvol voort te kunnen zetten. U kunt uw donatie heel gemakkelijk via de website overmaken met IDEAL, een ÃÃnmalige machtiging of een overschrijving. De link naar deze pagina is http://www.vrijstellingoldtimer.nl/doneren. Steun onze actie, uit eigen belang of als sympathisant. Met een bijdrage, door anderen te informeren en ze naar de website te verwijzen. Deze dreigende wetswijziging moet (en zal) van tafel! Wij houden u op de hoogte. Met vriendelijke groet, Wouter van Embden, Mede namens Hans Horwitz, Arjan Lenoir en Maria Pels http://www.vrijstellingoldtimer.nl
17 June 2013, 22:58
Gezien ja, die lui zijn goed bezig!
Patrick Volvo 240 DL - 1986 - B230A - M47
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90
17 June 2013, 23:28
Ik denk niet dat het enig nut zal hebben: waar het youngtimer-verhaal niet in een regeerakkoord stond is dat bij de oldtimerregeling wel het geval. Bovendien is er al een ruime meerderheid in de Tweede Kamer voor het voorstel dat er nu ligt (en dat was bij het youngtimer-verhaal niet het geval: dat was gewoon in de achterkamertjes uit het niets ingevoerd, in ruil voor steun voor iets anders). Het zou me verbazen als deze actie iets zou bereiken.
17 June 2013, 23:31
wacht maar af wat er gebeurd als NL nog wat verder door het economische stof moet, dan is een oldtimer echt niet belangrijk meer..
niet negatief, gewoon realiteit..
17 June 2013, 23:37
Inderdaad, eens met @BartWillem en @Jambon.
Dit heeft in mijn ogen alleen kans van slagen als ze dekking aandragen. Met andere woorden, hoe zorgen ze ervoor dat het de overheid niet meer geld kost terwijl de regeling wel beter (lees duurder) wordt. Die geluiden hoor ik (nog) niet en zal ook lastig worden.
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl
17 June 2013, 23:42
Ze proberen het in ieder geval, en dat is beter dan niks doen haha
Patrick Volvo 240 DL - 1986 - B230A - M47
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90
18 June 2013, 06:42
Yellow240 schreef:Ze proberen het in ieder geval, en dat is beter dan niks doen hahaInderdaad. Hoop doet leven. Mijn zegen hebben ze. Een tweede Nacht van Wiegel zou best aardig zijn.
19 June 2013, 16:59
Hoe nobel ook, ik vrees dat er geen geld is voor een luxere regeling.
http://www.bnr.nl/nieuws/207599-1306/kab...?s_cid=HUD
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|