Berichten: 336
Topics: 10
Lid sinds: Sep 2010
Volledig mee eens want echt doorrekenen zoals de meest simpele ziel kunnen die gasten politici totaal niet. Nu praat ik natuurlijk even voor eigen parochie met mijn 760 diesel (en ik durf mijzelf rustig en met mij vele anderen ook, als echte liefhebber te beschouwen die dat ding / de auto toch wel blijft houden) en die liefhebberij gaat mij persoonlijk dan ruim 15000 euro in 10 jaar kosten aan MRB terwijl er met die auto nog niet eens 5000km jaarlijks worden afgelegd. Ik bedoel, hoe gek moet je zijn voor die aantal km's ? Idd kopen de meesten dan een goedkoop hok en ruimen de oldtimer op, terwijl die momenteel geen piek meer waard is. Zeker een diesel niet
Volvo 854 T-5 1995, 854 2.5-20V 1992 & Volvo 760 TDIC 1983
Berichten: 1.709
Topics: 47
Lid sinds: Dec 2006
25 June 2013, 10:42
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 25 June 2013, 10:43 door BartJu.)
Ach, guisteren was er ook dit bericht op nu.nl.
Accijnsverhoging verliespost voor kabinet
Ook een duidelijk voorbeeld van een regering die zichzelf rijk rekent.
Alhoewel, de accijns op drank had natuurlijk tot doel misbruik tegen te gaan, net zoals oldtimers MRB moeten betalen voor een beter milieu...
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
Berichten: 1.380
Topics: 7
Lid sinds: Oct 2008
Sinds de Btw-verhoging zijn de consumenten-uitgaven ook al flink teruggelopen. Maar dan is het de vraag: komt die terugval door de verhoging of gewoon door de crisis? Mensen bezuinigen nu overal waar ze maar kunnen, dat merken sportverenigingen ook al.
Berichten: 198
Topics: 17
Lid sinds: May 2010
4 July 2013, 13:48
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 4 July 2013, 13:52 door job245.)
Ik zag laatst een Daihatsu Rocky staan in de stad met een "landbouwvoertuig driehoek". Dat geeft mij de indruk dat de eigenaar geen wegen belasting betaald. Nu ga ik binnenkort veel landelijker wonen, dus zou het mogelijk zijn mijn Volvo 240 op LPG te laten omkeuren naar een landbouw voertuig?
Omkeuren kost 80 euro, maximale snelheid is 45km (+5).
Dit is in Zweden ook veel te zien (de A-tractor).
Iemand die hier meer van weet, of dit overwogen heeft?
Honda CBR600 1996
Volvo 245 1983 lpg (geschorst per 10-02-2014)
Volvo 940 1998 lpg G3
Volvo 740 1985 benzine
Hanomag Henschel F40KA 1973 diesel
Berichten: 1.380
Topics: 7
Lid sinds: Oct 2008
Waarom zou je in een veredelde brommobiel willen rijden?
Berichten: 198
Topics: 17
Lid sinds: May 2010
BartWillem schreef:Waarom zou je in een veredelde brommobiel willen rijden?
Omdat mijn Volvo technisch nog in prima staat is, deze ga ik alleen nog maar gebruiken voor kortere afstanden en op eigen terrein. Mochten we langere afstanden afleggen, dan pakken we de 940.
Beide auto's in de wegenbelasting wordt echt te duur. Helaas heb ik in de winter wel echt 2 overdekte vervoersmiddelen nodig...
Honda CBR600 1996
Volvo 245 1983 lpg (geschorst per 10-02-2014)
Volvo 940 1998 lpg G3
Volvo 740 1985 benzine
Hanomag Henschel F40KA 1973 diesel
Berichten: 1.709
Topics: 47
Lid sinds: Dec 2006
De aankomende wijzigingen beginnen kennelijk al effect te hebben:
Oldtimers vliegen massaal het land uit
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
Berichten: 274
Topics: 23
Lid sinds: Nov 2009
BartJu schreef:Oldtimers vliegen massaal het land uit[/url]
Weer een tegenvaller aan inkomsten voor meester-dombo-rekenaar Weekers. Een beetje doordenkerd had dat kunnen voorzien.
245 DL 1983
Berichten: 1.380
Topics: 7
Lid sinds: Oct 2008
Volgens Weekers zijn dat soort dingen allemaal voorzien. Vergeet niet dat bij die berekeningen ook deze zaken zijn meegenomen:
- hogere accijns-inkomsten benzine (op LPG zit veel minder accijns)
- hogere BTW-inkomsten door de hogere benzineprijs (vergeleken met LPG en diesel)
- wegenbelasting voor de vervangende auto (een oldtimer die belasting moet betalen en eruit wordt gegooid levert niet het beoogde bedrag op, maar dankzij de vervangende auto die wel belastingplichtig is wordt dit deels opgevangen)
- verzekeringen die duurder zijn levert meer assurantiebelasting op (de oldtimerverzekering van circa 70 Euro wordt vervangen door een veel duurdere standaard autoverzekering)
Je denkt toch niet dat de tig ambtenaren die dit na moeten rekenen en geheel moeten verantwoorden zich alleen verschuilen achter 1 eenvoudige berekening? Dat is tot de laatste cent doorgerekend, dat heeft Weekers al een aantal keren laten weten in het Financieel Overleg. Ik sluit niet uit dat het een financiele tegenvaller kan worden, maar het is echt niet zo'n rampscenario als velen hier denken.
Berichten: 4.339
Topics: 256
Lid sinds: Mar 2005
Alle die Mercedessen gaan nu het Afrikaanse continent 'bevuilen'... die auto's zijn gewoon te goed om te slopen, net als onze Volvo's (de meeste dan ;-))
Jammer dat er nog steeds geen 100% zekerheid is over de wetswijzigingen...
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68