Berichten: 891
Topics: 39
Lid sinds: May 2010
Inmiddels is de witte voorzien van nieuwe bougiekabels, hij start echter nog steeds op 3 cilinders. Wat zijn hiervan de mogelijke oorzaken?
Afgelopen week 700 kilometer gereden (retourtje Luxemburg) met een gemiddeld verbruik van 1 op 13. Niet slecht.
Berichten: 11.679
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
en hoe loopt ie verder? op 3 poten..?
Berichten: 891
Topics: 39
Lid sinds: May 2010
Na paar seconde koude start begint ie op 4 cilinders te lopen en dan doet ie het goed. Hij schudt nog wel een beetje trouwens.
Berichten: 3.840
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
Drk schreef:Na paar seconde koude start begint ie op 4 cilinders te lopen en dan doet ie het goed. Hij schudt nog wel een beetje trouwens.
Kan in het ergste geval ook aan de koppakking liggen maar dan moet de auto koelvloeistof verbruiken.Blijft het niveau op peil in het expansievaatje?
Berichten: 11.679
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
jos245 schreef:Kan in het ergste geval ook aan de koppakking liggen maar dan moet de auto koelvloeistof verbruiken.Blijft het niveau op peil in het expansievaatje?
Versleten nokkenas
minder compressie op 1 cilinder
niet goed sluitende klep op 1 cilinder
Berichten: 2.476
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
Drk schreef:Inmiddels is de witte voorzien van nieuwe bougiekabels, hij start echter nog steeds op 3 cilinders. Wat zijn hiervan de mogelijke oorzaken?
Afgelopen week 700 kilometer gereden (retourtje Luxemburg) met een gemiddeld verbruik van 1 op 13. Niet slecht.
1:13 ??
Heb jij van de witte een Hybride gemaakt?
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Berichten: 1.716
Topics: 9
Lid sinds: Mar 2011
Die jongen rijdt standaard met het pedaal standje kwart-gas.
Berichten: 2.851
Topics: 60
Lid sinds: Sep 2010
Berichten: 891
Topics: 39
Lid sinds: May 2010
Jambon schreef:Versleten nokkenas
minder compressie op 1 cilinder
niet goed sluitende klep op 1 cilinder
Hij startte op vier cilinders toen de originele M-as erin zat (bij aanschaf). Ik heb er bijna meteen een D-as uit een B21E in gezet. Mogelijk dat het toch daar aan ligt. Het is me toen eigenlijk niet opgevallen. KVS blijft mooi op peil.
Berichten: 891
Topics: 39
Lid sinds: May 2010
skidje schreef:1:13 ??
Heb jij van de witte een Hybride gemaakt?
Het is wat Dennis zegt. Ik rij als een oude opa. 120 (108 op de GPS) op de teller op de snelweg. Schakelen onder de 2500 toeren.
Het heeft met zo'n B230F helemaal geen zin om gas te geven.