Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Regeerakkoord: wegenbelasting voor oldtimers
Vandaag Prinsjesdag !

Quote uit de nieuwsbrief van Vrijstellingoldtimer.nl:

Afschaffing oldtimervrijstelling in gelekt CPB rapport
Afgelopen weekend lekte de Macro Economische Verkenning 2014 uit, waarna de cijfers ook openbaar werden gemaakt. Dit rapport zou officieel pas op Prinsjesdag bekend worden gemaakt. In dit document treffen we ÃÃn zin aan over de opheffing van de MRB-vrijstelling voor oldtimers en tot onze verbazing wederom andere getallen.

Het heeft er de schijn van dat men de cijfers zodanig manipuleert dat de verwachtte opbrengsten uit de nieuwe wet toch redelijk kloppen.:mad:
jos245 schreef:Vandaag Prinsjesdag !
Het heeft er de schijn van dat men de cijfers zodanig manipuleert dat de verwachtte opbrengsten uit de nieuwe wet toch redelijk kloppen.:mad:

Of erger nog: dat ze gemaakte afspraken ombuigen...

Iets off topic hier, maar toch: Eigenlijk is er maar een remedie voor de MRB, en dat is vervangen door km-heffing. Maar dan gewoon simpel, een km is een km en niet afhankelijk van tijd en plaats en zo. Geeft minder privacyproblemen, en is wel zo eerlijk want de gebruiker betaalt. Maar ja, vergt eerst een investering, en voor je het weet werkt het. Dan rijdt men minder en lopen de inkomsten terug...

Maar goed, vandaag is D-day en uur U. Ben benieuwd...
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
Bullshit in = bullshit out... We gaan t zien.... Begreep dat de getallen weleens kunnen wijzen op nix geen regeerakkoord, maar dat ze terugvallen op alles ouder dan 25 jaar volle mep betalen..

http://www.vrijstellingoldtimer.nl/index...Itemid=177
Grijze 245's. '83 b21et en '92 b230 FK, gewoon, lekker vlot.
Stevves schreef:Bullshit in = bullshit out... We gaan t zien.... Begreep dat de getallen weleens kunnen wijzen op nix geen regeerakkoord, maar dat ze terugvallen op alles ouder dan 25 jaar volle mep betalen..

Had ik ook gezien.
Vermoed dat t dan wel makkelijker is voor de eerste kamer om nee te zeggen.
t Wijkt immers af van alle eerdere afspraken (met eigenaren die al vrijstelling hebben, met het regeerakkoord zelf, en eerdere compromissen met <i>de branche</i>.
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
Stevves schreef:Bullshit in = bullshit out... We gaan t zien.... Begreep dat de getallen weleens kunnen wijzen op nix geen regeerakkoord, maar dat ze terugvallen op alles ouder dan 25 jaar volle mep betalen..

Als dat waar blijkt te zijn dan is dat echt een schande.
Het zou betekenen dat heel veel Amazons, P44 en andere projecten op de schroot gaan belanden en ook dat de meeste oldtimerbedrijven en restauratiebedrijven het loodje gaan leggen.
Miljoenennota 2014. 'Gewoon' zoals aangekondigd, dus 40+ vrij, met overgangsregeling voor benzine-auto's. Gelukkig maar.
keter schreef:Miljoenennota 2014. 'Gewoon' zoals aangekondigd, dus 40+ vrij, met overgangsregeling voor benzine-auto's. Gelukkig maar.
Dat is boffen :frown:
Trouwens ik zie niet de expliciet staan dat er eerder aangekondige maatregel wordt ingevoerd. Of "ctrl+f" ik er overheen?
Dopski schreef:Dat is boffen :frown:
Uiteraard een zure appel voor degenen met een auto tussen de 25 en 40 jaar oud. Maar vergeleken met een nog uitgebreidere afschaffing is dit toch het best haalbare.
Ik weet niet of deze al eerder dan vandaag online was, maar hier staat een uitgebreide toelichting.

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/...imers.html

En hier dat vandaag (prinsjesdag) het definitieve wetsvoorstel wordt bekend gemaakt:
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/...ragen.html
Als dit echt doorgaat mag is dus weer 9 jaar gaan betalen. Met de onvermijdelijke jaarlijkse verhogingen is dat over die jaren ruim 13.000 euro LPG-belasting. Daar had ik dan liever mijn hele auto voor laten restaureren.
Ook voor mij geldt de Volvo-slogan: Volvo voor het leven.

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Naafkapjes voor 240 Eiker velgen HD 240 1 1.833 17 May 2022, 19:37
Laatste bericht: skidje
  Verdwijnen met de verbrandingsmotor ook de oldtimers? BartJu 5 3.219 21 November 2021, 18:53
Laatste bericht: Madman
  Goed om nog te weten en te regelen voor de stalling. hugo 10 8.354 22 November 2020, 11:01
Laatste bericht: Grey240Polar
  Zenuwachtig voor de C70... SaddieN 0 2.258 21 April 2019, 09:35
Laatste bericht: SaddieN
  Slopen voor onderdelen, en dan? Frank&amp;Frida 4 5.618 25 October 2016, 08:01
Laatste bericht: asterix
  Grote steden verboden voor 'oude' auto's Belg 113 86.581 23 May 2016, 20:26
Laatste bericht: BartJu
  Polaris Chrome Wielmoeren voor 244. Waar te koop? Uberbrick 10 12.082 13 March 2016, 22:23
Laatste bericht: skidje
  Volvo aftermarket Navigatie BLP-990 voor waterval psycho-realm 1 10.226 25 January 2016, 00:26
Laatste bericht: extasefm
  Januari 2014: vrijstelling wegenbelasting oldtimers vervalt Dopski 231 176.536 4 November 2015, 20:35
Laatste bericht: Arjan.
  Wat voor velgen zijn dit? Pluk 17 38.392 25 October 2015, 16:56
Laatste bericht: Dopski

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 5 gast(en)