19 September 2013, 11:16
Patrick Volvo 240 DL - 1986 - B230A - M47
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90
Regeerakkoord: wegenbelasting voor oldtimers
|
19 September 2013, 11:16
Patrick Volvo 240 DL - 1986 - B230A - M47
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90
19 September 2013, 11:54
Staat al op de vorige pagina, maar dan in een minder gekleurd artikel.
![]()
19 September 2013, 11:54
Zoals in het artikel hierboven duidelijk is, is de Raad van State het niet zo eens met de nieuwe oldtimerregeling:
http://www.bnr.nl/nieuws/politiek/899590...itvoerbaar
Patrick Volvo 240 DL - 1986 - B230A - M47
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90
19 September 2013, 14:44
Yellow240 schreef:Zoals in het artikel hierboven duidelijk is, is de Raad van State het niet zo eens met de nieuwe oldtimerregeling: Hoewel er gesuggereerd wordt dat de regeling dus van tafel moet/kan, hou ik er nog even serieus rekening mee dat vooral de overgangsregeling van tafel gaat. En dat de grens dus, ongeacht brandstof, naar voltarief gaat tot aan de 40 jaar. Zo was er ooit het bericht: "Pinnen in eurozone mag niet duurder zijn dan in eigen land". Eerste reactie in de kranten: pinnen in buitenland wordt gratis. Antwoord van de banken: Pinnen in eigen land wordt duurder Dus sindsdien betalen we dus voor onze bankpassen, wat voorheen gratis was...
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
19 September 2013, 18:08
BartWillem schreef:Maar als je liefhebber bent, jaag je de auto de pekel niet in. Ik word altijd wat kriegelig van deze stellingen. Ik ben een echte liefhebber en mijn 240 is pas mijn 3e Volvo in 35 jaar en heb ik al 20 jaar. Hij is dus vanzelf bij mij ouder geworden en is mijn enige auto. Ik kan geen stalling betalen en heb de auto ook in de winter wel eens nodig. Ik laat hem liever ook niet in die pekelzooi rijden maar soms kom ik er niet onderuit. Natuurlijk is het zonder de huidige belasting goedkoper rijden op gas dan op benzine. Maar met mijn 3 á 4000 km per jaar werd ik daar niet rijk van. Volgens mijn berekeningen maakt het volgend jaar als er weer belasting betaald moet worden per maand vrijwel niets uit of ik bij deze kilometrage op gas blijf rijden, of de boel er uit laat halen en het gewone benzinetarief moet betalen. Ik laat dan de LPGinstallatie maar zitten omdat veel kilometers met koude motor gereden wordt. De motor draait vooral koud veel beter op gas en is dan ook veel beter voor de gezondheid en levensduur van de motor. Dus niet elke LPG-rijder is een kilometervreter, zoals te vaak gezegd wordt.
Ook voor mij geldt de Volvo-slogan: Volvo voor het leven.
19 September 2013, 22:52
En dat geld net zo voor de dieselrijders onder ons... Mijn 31 jaar oude 760 diesel heeft afgelopen jaar wel 4800 km gereden van APK naar APK en daarnaast heb ik ook nog een dagelijkse auto en gewoon in de MRB. Dat er iets moest gebeuren was/is wel duidelijk natuurlijk en kon zo ook niet, maar hetgeen ze (Weekers en consorten) nu of eigenlijk vorig jaar hebben bedacht slaat helemaal nergens op en brengt een volledige bedrijfstak om zeep. Bovendien was het al bewezen dat de import van van 'goedkope' diesel en youngtimers al beduidend minder is als de jaren er voor.
Volvo 854 T-5 1995, 854 2.5-20V 1992 & Volvo 760 TDIC 1983
19 September 2013, 23:28
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 19 September 2013, 23:31 door BartWillem.)
En ik rij met mijn S80 ook weinig, moet ik daarom ook maar geen wegenbelasting betalen?
![]() Dat het betalen naar gebruik er allang had moeten komen moge duidelijk zijn. Maar aangezien de overheid Ãn provincie graag gemakkelijk geld wil verdienen zal de huidige manier van MRB nog wel gehandhaafd blijven. Dat de import van jonge diesels flink afgenomen is afgelopen paar jaar heeft een eenvoudige reden: het aantal goede diesels van begin tot medio jaren 80 was ver op. Importeurs en handelaren die ik sprak konden steeds moeilijker aan interessante diesels komen en van verder van huis halen kostte teveel geld. Vandaar de afname, dat is geen direct gevolg van de Van Vliet-regeling (al speelt het wel mee natuurlijk).
20 September 2013, 15:40
BartWillem schreef:En ik rij met mijn S80 ook weinig, moet ik daarom ook maar geen wegenbelasting betalen? Ook dit slaat weer helemaal nergens op.
Ook voor mij geldt de Volvo-slogan: Volvo voor het leven.
20 September 2013, 16:02
niet boos op elkaar worden jongens (en meisjes..) de frustratie is gedeelde smart..
20 September 2013, 16:43
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 20 September 2013, 16:46 door BartWillem.)
Kees Roskam schreef:Ook dit slaat weer helemaal nergens op. En waarom niet? Een paar posts terug wordt hetzelfde geopperd, en er is ook nog een auto naast. Reflectie anyone? ![]() |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|