Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Elandrun 2006
Als je dat '340' weglaat, klinkt het als een TOPauto........... :lol: :lol:
olvo 264 GLE 1980, 223.500 km (in co-ouderschap)<br />Volvo S60 2.4 automaat 2001, 116.000 km
Antwoord
Sander van Buiten schreef:Als je dat '340' weglaat, klinkt het als een TOPauto........... :lol: :lol:

Een 340 is cult, net zoals een film als Pulp Fiction cult is of een Lada Niva...
Volvo V70 TDI<br />Volvo 242 in veel onderdelen
Antwoord
Pulp Fiction en die Lada, ok.......................maar een 340.....mwah......

Alleen een 360 met 2liter vind ik nog wel wat....
olvo 264 GLE 1980, 223.500 km (in co-ouderschap)<br />Volvo S60 2.4 automaat 2001, 116.000 km
Antwoord
Ik ben het met je eens Sander.

Maar over 10 jaar is ook een 340 cult !
VOLVO 945 2.3 i&nbsp; aut. '92<br />SAAB 99 GL 2.0i '84<br />www.adopteereendog.nl<br />[Afbeelding: cooltext34912265.gif]<br />Een groot acteur kan u tot tranen bewegen. Maar dat kan een automonteur ook
Antwoord
Als je maar lang genoeg wacht wordt alles cult.............nou ja, BIJNA alles.... :lol:
Antwoord
John242 schreef:Ietsje groter...

[Afbeelding: cimg17518mt.th.jpg]

een 340 met een 2 liter injectie Tongue
Antwoord
Grappig.. Mijn eerste bezoek aan de VolVolvo forums en ik kom meteen een draadje tegen waarop onze auto's veelvuldig geplaatst zijn ! Mooi welkom !

De GT:

De GT is van mijn zwager. Hij heeft de auto uit een kweekkas getrokken terwijl ik behoorlijk heftig met mijn hoofd stond te schudden. Wat een roestbak. Maar... Het verhaal wil dat ik ooit een lasapparaat heb gekocht. Henk kwam het lenen en heeft het nooit meer teruggebracht. Je weet nu waarom. Alles is netjes gerepareerd en uiteindelijk is de auto door een baasje met pensioen helemaal strak gemaakt en gespoten. Net voor de race hebben we hier en daar nog wat rubbers gemaakt in de achteras. De auto staat voor op heavy-duty veren en Monroe schokdempers. Achter rode Koni's en de originele veren (heavy-duty's liggen klaar). Voor heb ik Michelin Exalto's uitgezocht maar die bleken voor droog werk niet geheel optimaal te zijn. Bovendien is het een 55 serie. Achter staat de auto op een 65 serie band. Vandaar dat de auto (nu nog) een beetje voorover staat. Motorisch is ie standaard op de uitlaat en de LPG installatie na. Tijdens de race reed de auto ook op LPG ! (10 euro opgestookt, niet te geloven....) Maar goed. Het onderstel zullen we binnenkort nog aanpakken en dan hoop ik dat het oude rubber snel op is zodat er achter ook een mooie (60-55) band onder kan. De auto was in ieder geval erg mooi in balans. Licht overstuurd. We missen alleen nog een sper. Toch mooi in de 1,08 gereden door Henk.

De 264:

Die hebben we bij Gerard in Lienden vandaan. Deze auto is wederom van Henk. We hebben de auto goedkoop op de kop kunnen tikken. Er zat wel een beetje een "maar" aan. De nokkenassen waren kapot. Er zat wel een donor-auo bij. Die had al jaren in een weiland gestaan. Maar de motor was net voordat hij aan zijn lot was overgelaten vervangen door een NIEUW exemplaar, met gereviseerde automaat. De eigenaar kreeg de auto niet in orde en de vrouw liet hem regelmatig bij de slager staan om de weg naar huis lopend te vervolgen. Wij hebben in 3 zaterdagen de 264 gesloopt, de motor afgestoft en fail-safe gemaakt en in de zilveren 264 gehangen. Vanaf het eerste moment dat we de auto startte loopt ie voorbeeldig. De kwaal van de donor-auto hebben we meegenomen. Na het starten valt de auto wel eens stil en dan is ie niet meer aan te zwengelen. Ik rij nu tijdelijk in de 264 en ik ben helemaal weg van de auto. Meestal zoef ik er 80-100 km/uur mee over de snelweg. Het is werkelijk een heerlijke auto. Wel moet ik er binnenkort afstand van doen want Henk gaat de auto weggeven aan zijn vader voor diens verjaardag. De lak is inderdaad niet zo erg netjes. Het lasapparaat moet wel weer tevoorschijn komen en hier en daar zijn lichte schade's met een spuitbusje bedekt. Maar... De auto heeft iets. Uitstraling.. Wat ie niet heeft is wegligging. De auto is iets verhoogd om een goede caravan trekker te zijn. Daardoor heeft ie enorme veerwegen en de veren zijn met de jaren slapper geworden. Door de commentator werden de schokdempers als fietspompjes bestempeld, maar dat valt erg mee. De slalomproef met deze auto was eigenlijk niet geheel de opzet. (toch in de 1,12 met deze limo !)

Want...

Henk heeft mij ook zo gek gekregen. Achter de schermen ben ik bezig met een '80 242GT. Deze auto heeft 5-6 jaar geleden de elandproef gewonnen met Gerard Mulder achter het stuur. De carrosorie is niet echt mooi, maar wie weet komt dat nog. (Henk, HELP !) De motor is naar verluid een B230 met grotere kleppen, verhoogde compressie, lichter vliegwiel, nou ja.. De complete operatie. Uiteindelijk moet er +200 PK uit gaan komen en dat beloofd wat voor de volgende Elandproef, als ik tenminste een sper kan vinden. De auto staat nu al op Koni-sports. De reden dat ik de auto niet mee kon nemen.. De remmen zaten helemaal vast na de lange periode van rust... Bovendien loopt de motor niet geheel lekker op de 48's solexen en contactpunten, dus komen er throttlebodies op met injectie, LPI en electronisch gestuurde en mappable ontsteking.

Ik hoop dat er nog meer foto's en films komen ! Als iemand mij kan zeggen wie en waar video's en foto's te krijgen zijn, dan graag. Als het goed is moeten er wel een paar spectaculaire plaatjes van ons zijn geschoten.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Antwoord
Op het 850 forum staan veel foto's en links naar fotoboeken en filmpjes.

Kijk in dit topic maar eens, zo vanaf pagina 14 begint de nabeschouwing :wink:
Voor elke dag: Blackbird 245GLE MY1993 - http://www.volvo-forum.nl - het forum voor álle Volvo liefhebbers
Antwoord
He Bozzma, leuk verhaal! En jij weet een 264 tenminste op waarde te schatten! :wink: 8)
Antwoord
John242 schreef:In de 242 GT zat iemand die de site volvolvo nog niet kende.!
Ik heb hem erop gewezen en hij zou kijken.....

Hierbij doe ik dat ff, zie hier meer foto´s van m´n auto staan dan ik zelf heb....:-))
k ga nog ff rondnzn
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Foto's van de VKB 2006 geestschrijver 35 18.041 24 October 2006, 13:37
Laatste bericht: Sander van Buiten
  Foto's sleuteldag Hooftman april 2006 henqui 17 10.059 26 April 2006, 15:49
Laatste bericht: Robbert242DL
  1e Smallest Volvolvo meeting 2006 Robbert242DL 12 9.715 23 January 2006, 20:54
Laatste bericht: Peter Timmer
  My yellow car 1996-2006 volvo240tic 10 8.256 2 January 2006, 20:41
Laatste bericht: Robbert242DL
  Foto materiaal Elandrun 2005 Robbert242DL 8 6.675 6 April 2005, 21:26
Laatste bericht: henqui

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)