Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Regeerakkoord: wegenbelasting voor oldtimers
Nog weer een nieuwe blogpost update naar aanleiding van BNR Autoshow vanmiddag waar Wouter van Embden te gast was.
http://www.oudevolvo.nl/blog/2013/09/27/...nrautoshow
't kan vriezen, 't kan dooien
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl
Hmm die reactie op je tweet van KNAC spreekt eigenlijk boekdelen. Sad

Het probleem is eigenlijk best simpel: wij (het volk) vinden dat als een maatregel veel minder oplevert dan verwacht, die maatregel niet uitgevoerd moet worden (het zou namelijk een hoop moeite/aanpassingen kosten om een tegenvallend bedrag binnen te harken). De regering ziet dat anders (zeker met bezuinigingen): als een maatregel niet voldoende werkt moet de maatregel maar (flink) aangescherpt worden. Daar lijkt Omzigt ook een beetje naar te sturen (óf cijfers goed, óf maatregelen doeltreffend) en als je dan de reactie van KNAC leest dan zou het wel eens kunnen zijn dat dankzij Weekers en RvS de overgangsregeling alsnog sneuvelt. Maar ja: hoe zit het dan met de hobbyisten die gesteund worden in een motie?
Volvo S80 Turbo 2002 & 740 GLE 1990

http://Volvotips.com
Hoeveel zou het opleveren om de Van Vliet regeling ook naar oudere auto's door te trekken?
Gewoon naa 30 jaar vervalt benzinedeel, maar niet de toeslag.
Lijkt mij een minder ingrijpend, en beter verdedigbaar alternatief. Ook nog eens uitvoerbaar, dunkt me.
En zou wel eens minstens zo veel kunnen opleveren, aangezien het minder bruut is en dus minder tot bezuinigen noopt bij de berijders.
Daarnaast blijft schorsen gewoon een optie natuurlijk.

Is dit al eens serieus geopperd/bekeken? Waarschijnlijk wel, maar niet dat ik weet.
Mogen we nog suggesties indienen? Waar?
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
Gewoon paar kamerleden mailen (waaronder Bashir, Omzigt en Van Vliet), een brandstoftoeslag is inderdaad het eerlijkst. Met het geld dat het oplevert kan de staat genoeg maatregelen nemen om het milieu te verbeteren, en voor de eigenaren van de oldtimer is er de mogelijkheid om LPG uit te bouwen of een diesel-oldtimer de deur uit doen als men 50 Euro per maand teveel vindt, en rij je genoeg: dan heb je een lpg/diesel-auto voor de MRB-prijs wat een doorsnee moderne Golf per maand kost. Maar kennelijk denkt of wil de politiek daar niet aan denken.

Hups mailen die figuren! Wink

Vind ik een leuke optie/gedachte Bartju.
Zal ik hem ook als poll op m'n site zetten?
Zo ja, met welke naamsvermelding als bron ( tenzij je dat liever juist niet wilt)?
Zet maar in de poll hoor.
Naam, tja. Ook hiervoor zijn er vst tegenstanders, dus die hoeft niet voluit hoor. En niet voor mijn eer en gorie, maar in t landsbelang Wink

Zal ns kijken of ik de politici kan bereiken, hebben jullie de adressen?
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
BartWillem schreef:Gewoon paar kamerleden mailen (waaronder Bashir, Omzigt en Van Vliet), Hups mailen die figuren! Wink

Als ik het goed begrepen heb ligt de bal nu in de eerste kamer, wie zou je daar kunnen schrijven?
Volgens mij ligt het nog niet helemaal bij de eerste kamer. Het is namelijk onderdeel van het belastingplan 2014 en daarover waren nu de algemene beschouwingen. Nu is er nog een dialoog met de oppositie. In de huidige formatie is hun support van belang voor een meerderheid in de eerste kamer.
Op 1 december gaat het belastingplan naar de eerste kamer.
BartJu ik zal je wat mailadressen PM-en.
De SP en PVV willen niet met de regeringspartijen/Dijsselbloem gaan overleggen over de begroting en eventuele aanpassingen eraan. Een gemiste kans en niet goed voor de oldtimerliefhebbers omdat juist die 2 partijen als enigen A: niets in het verkiezingsprogramma hadden staan over afschaffing vrijstelling voor oldtimers, en B: juist met de moties kwamen om de oldtimerliefhebbers te ontzien, en als enigen zich tegen de huidige plannen verzet hadden.

BartWillem schreef:De SP en PVV willen niet met de regeringspartijen/Dijsselbloem gaan overleggen over de begroting en eventuele aanpassingen eraan. Een gemiste kans en niet goed voor de oldtimerliefhebbers omdat juist die 2 partijen als enigen A: niets in het verkiezingsprogramma hadden staan over afschaffing vrijstelling voor oldtimers, en B: juist met de moties kwamen om de oldtimerliefhebbers te ontzien, en als enigen zich tegen de huidige plannen verzet hadden.

Heb je daar een bron van?
Lijkt me geen goed nieuws inderdaad. Dan kan de overgangsregeling ook nog ongestraft vervallen zo vrees ik.

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Naafkapjes voor 240 Eiker velgen HD 240 1 1.833 17 May 2022, 19:37
Laatste bericht: skidje
  Verdwijnen met de verbrandingsmotor ook de oldtimers? BartJu 5 3.219 21 November 2021, 18:53
Laatste bericht: Madman
  Goed om nog te weten en te regelen voor de stalling. hugo 10 8.354 22 November 2020, 11:01
Laatste bericht: Grey240Polar
  Zenuwachtig voor de C70... SaddieN 0 2.258 21 April 2019, 09:35
Laatste bericht: SaddieN
  Slopen voor onderdelen, en dan? Frank&Frida 4 5.618 25 October 2016, 08:01
Laatste bericht: asterix
  Grote steden verboden voor 'oude' auto's Belg 113 86.574 23 May 2016, 20:26
Laatste bericht: BartJu
  Polaris Chrome Wielmoeren voor 244. Waar te koop? Uberbrick 10 12.082 13 March 2016, 22:23
Laatste bericht: skidje
  Volvo aftermarket Navigatie BLP-990 voor waterval psycho-realm 1 10.226 25 January 2016, 00:26
Laatste bericht: extasefm
  Januari 2014: vrijstelling wegenbelasting oldtimers vervalt Dopski 231 176.536 4 November 2015, 20:35
Laatste bericht: Arjan.
  Wat voor velgen zijn dit? Pluk 17 38.392 25 October 2015, 16:56
Laatste bericht: Dopski

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)