Berichten: 954
Topics: 39
Lid sinds: Jan 2012
henqui schreef:Ja het wordt kort dag, ook voor de lpg uitbouw.
Als het pas op 1 december door de Eerste kamer gaat, wordt het inderdaad lange rijen en doffe ellende bij de rdw stations. En omdat de meesten hun installatie er niet op 2 december uit hebben, maar eerder na een week (of twee) en de tweede helft van december opengebroken is vanwege kerst/nieuwjaar, wordt het helemaal lachuh. Roodaangelopen koppen, scheldpartijen, duw- en trekwerk.
Berichten: 2.851
Topics: 60
Lid sinds: Sep 2010
BartWillem schreef:Wie houdt ze tegen om die dingen zuiniger te knutselen? Zie die 164 van Boedr: van 1 op 6 naar 1 op 10 op benzine dankzij een ander injectiesysteem.
Het is welliswaar niet origineel, maar dat is de gastank in de kofferbak ook niet. 
Dat "Maar het is mijn vierde auto!" was ook wel lachen trouwens. 
Een andere versnellingsbak scheelt ook al veel. De Buick van een vriend van me heeft een opgefokte 454 (7,5L) V8 aan boord, en met een 4+lockup automaat rijdt 'ie met rustig gebruik toch nog 1 op 6,5 op LPG.
Niet slecht voor een auto van bijna 2,5 ton.
Berichten: 940
Topics: 24
Lid sinds: Feb 2010
Arn02 schreef:Als het pas op 1 december door de Eerste kamer gaat, wordt het inderdaad lange rijen en doffe ellende bij de rdw stations. En omdat de meesten hun installatie er niet op 2 december uit hebben, maar eerder na een week (of twee) en de tweede helft van december opengebroken is vanwege kerst/nieuwjaar, wordt het helemaal lachuh. Roodaangelopen koppen, scheldpartijen, duw- en trekwerk.
Gewoon per 1 jan voor de zekerheid schorsen als het allemaal doorgaat en dan een keer LPG uitbouwen..als het je enige auto is dan levert dat wel problemen op natuurlijk.
Volvo 244 DL 1974
Berichten: 1.585
Topics: 38
Lid sinds: Oct 2009
Wel moet je dan een stalling hebben en kom je volgens mij niet voor het kwarttarief in 2014 in aanmerking als je op 1-1 nog op LPG geregistreerd staat.
Berichten: 1.380
Topics: 7
Lid sinds: Oct 2008
En dat klopt als een bus: alleen de bezitters van een oldtimer die op benzine rijdt krijgt dan van de Belastingdienst een brief dat ze gebruik kunnen maken van de overgangsregeling. Dus heb je een LPG-auto die straks op benzine moet rijden: vóór 1-1-2014 moet dat op kenteken al aangepast zijn.
Berichten: 6.715
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
Als die onhandigheid inderdaad in de wet zit is het een kwestie van schorsen en/of over schrijven op je partner,broer, en weer terug. Kost wel paar tientjes extra...
Berichten: 3.248
Topics: 176
Lid sinds: Nov 2005
Citaat:Dus heb je een LPG-auto die straks op benzine moet rijden: vóór 1-1-2014 moet dat op kenteken al aangepast zijn.
Stel ik heb niet de tijd om voor 1-1-2014 de auto op benzine te zetten en ik doe het pas een paar maanden later.
Dan betaal ik toch gewoon de volle mep voor LPG die paar maanden in 2014 en daarna toch gewoon het aangepaste tarief voor peut?
Of is 01/01/2014 een strakke deadline?
Berichten: 1.585
Topics: 38
Lid sinds: Oct 2009
Wat ik begrepen heb is dat je dan tot uitbouw het LPG tarief betaalt, daarna het normale benzinetarief. Per 1-1 van het volgende jaar kun je dan in het kwarttarief.
Berichten: 3.248
Topics: 176
Lid sinds: Nov 2005
En wat dan als ik LPG in 2014 uitbouw, de auto verkoop, moet dan de nieuwe koper ook wachten tot 1/1/'15 voor het kwarttarief?
Berichten: 1.709
Topics: 47
Lid sinds: Dec 2006
Zo als ik het begreep wel idd.
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005