Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Regeerakkoord: wegenbelasting voor oldtimers
Laurens Zondag schreef:haha ga je een volvo ingraven dan ?
nou, momenteel is 10% daarvan niet echt veel.. mogen ze het zelf afzagen ook, wijs ik het wel aan..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Volvo 142 B23 schreef:Ergens zit er logica in. Tijdens de crisis zijn de spaartegoeden enorm gegroeid omdat mensen der geld vast hielden.
Door dit te doen pak je de 'bangeriken' die hard hebben opgepot een beetje aan.
Het is een beetje wat Rutte bedoelde toen ie politiek geëxecuteerd werd om zijn uitspraak dat mensen geld uit moesten geven.
Geld moet rollen, dat houd een economie draaiend.

Maar waren het niet juist de durfals die meer leenden dan ze terug konden betalen?
Beetje de weldenkende mens aanpakken omdat er een hoop zijn die op de pof leefden en menen dat de bomen tot de hemel groeien.
Incl Den Haag.
Ik kom er ook niet mee weg als ik ieder jaar 3% meer uitgeef dan er in komt...
Probleem is alleen dat zij nu vooral proberen dat te corrigeren door er meer in te laten komen, en niet zozeer door minder uit te geven...

jos245 schreef:Las ook dat er een voorstel is om gewoon eenmalig 10% van de spaartegoeden op te eisen

Dat is niets anders dan diefstal.

Ze zijn aardig de weg kwijt daar in Den Haag.

't Is al genoemd, maar was idd dit keer niet Den Haag maar het IMF die dat plan lanceerde, als suggestie voor zo'n beetje de halve Eurogene zone.

En inderdaad, dat wordt versneld aflossen op de hypotheek. Al dan niet met boete-clausule...
Maar gelukkig is dat nog niet zo ver, zelfs Den Haag liep er kennelijk niet warm voor.
(je herkiesbaarheid wordt dan wel erg laag)

Jambon schreef:nou, momenteel is 10% daarvan niet echt veel.. mogen ze het zelf afzagen ook, wijs ik het wel aan..

Interessant idee: als ze dan ook 10% van de schulden overnemen? Vermoed dat herkiesbaarheid wel eens verzekerd is!
Mijn (hypotheek)schuld is nog altijd hoger dan mijn spaarsaldo...
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
ja, en dat lieten de banken toe, maar hetgeen je hÃbt uitgeven en zo eea stimuleren is wat anders ntl.. zolang alles met mate gebeurd is er niet veel loos, immers deed men dat vroeger ook, nog een maandje werken en er was voldoende gespaard voor een nieuwe TV, wetende dat volgende maand ook weer gewerkt en verdient kan worden.. het is eerder het vertrouwen wat zoek is..

Daarnaast is men zich gaan realiseren dat je met minder, of langer met de dingen toe kunt en zodoende ook minder uitgeeft en iig bewust kijkend..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
En dat is weer beter voor t milieu.
En milieu mag geld kosten, of geldt dst enkel voor particulieren en autorijders?
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
BartJu schreef:Maar waren het niet juist de durfals die meer leenden dan ze terug konden betalen?
Beetje de weldenkende mens aanpakken omdat er een hoop zijn die op de pof leefden en menen dat de bomen tot de hemel groeien.
Incl Den Haag.

Dat is zeker waar, maar indertijd ook toegestaan door de politiek. Daar had men al op de rem moeten trappen.
Ik bedoel ook niet dat de mensen die de afgelopen 25 jaar voorzichtig hebben gespaard schuldig zijn, maar mensen die vijf jaar geleden een spaarrekeningeTJE hadden en dat in 4-5 jaar tijd verdubbeld hebben. Zolang er in 5 jaar tijd 80 miljard bijgespaard kan worden, is er volgens mij geld genoeg in Nederland. Et rolt alleen niet.
Nogmaals, ik ben er geen voorstander van, ik probeerde duidelijk te maken dat het plan wel een oplossing kan zijn, echter zal het nooit geaccepteerd worden, inclusief niet door mij.
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Volvo 142 B23 schreef:Dat is zeker waar, maar indertijd ook toegestaan door de politiek. Daar had men al op de rem moeten trappen.
Ik bedoel ook niet dat de mensen die de afgelopen 25 jaar voorzichtig hebben gespaard schuldig zijn, maar mensen die vijf jaar geleden een spaarrekeningeTJE hadden en dat in 4-5 jaar tijd verdubbeld hebben. Zolang er in 5 jaar tijd 80 miljard bijgespaard kan worden, is er volgens mij geld genoeg in Nederland. Et rolt alleen niet.
Nogmaals, ik ben er geen voorstander van, ik probeerde duidelijk te maken dat het plan wel een oplossing kan zijn, echter zal het nooit geaccepteerd worden, inclusief niet door mij.

Volgens mij was het de laatste tijd was het juist de regering die het sparen aanmoedigde, je er ook toe verplicht. Kenmerk van de participatie-maatschappij toch, zelf je broek op kunnen houden? Vroeger moest je spaargeld hebben voor de wasmachine die stuk ging. Nu moet je ook sparen voor die vroeger ruimer gedekt waren in sociale vangnetten: tegenvallers in pensioen, zorg, werkeloosheid, huizenprijzen die onder de hypotheekwaarde duiken, kinderopvang, herintroductie van wegenbelasting voor auto's boven de 25 jaar.

Het zou dan zijn: wie paniek zaait, mag spaargeld oogsten. Lijkt me vreemd en slecht voor vertouwen in de economie. Dan maar sparen in de ouwe sok.

PS: laatste voorbeeld vooral bedoelt om weer wat on-topic te komen... ;-) Is er al nieuws?
Volgens mij nog geen nieuw nieuws. De laatste update:
- Weekers heeft voor half oktober de geactualiseerde cijfers beloofd (nog geen brief/update)
- In het aangepaste begrotingsakkoord lijken de oldtimers niet nog verder aangepakt en waren de zuinige auto's het doelwit
Morgen weer vragenuur in de Tweede Kamer en op woensdag weer een hele dag Algemene Financiële Beschouwingen.
Wellicht komt op een van die momenten nog wat aan bod.
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl
Ik ben benieuwd. Graag ook weer ontopic heren. Het topic is al zo lang Wink.
BartJu schreef:Volgens mij was het de laatste tijd was het juist de regering die het sparen aanmoedigde, je er ook toe verplicht. Kenmerk van de participatie-maatschappij toch, zelf je broek op kunnen houden? Vroeger moest je spaargeld hebben voor de wasmachine die stuk ging. Nu moet je ook sparen voor die vroeger ruimer gedekt waren in sociale vangnetten: tegenvallers in pensioen, zorg, werkeloosheid, huizenprijzen die onder de hypotheekwaarde duiken, kinderopvang, herintroductie van wegenbelasting voor auto's boven de 25 jaar.

Het zou dan zijn: wie paniek zaait, mag spaargeld oogsten. Lijkt me vreemd en slecht voor vertouwen in de economie. Dan maar sparen in de ouwe sok.

PS: laatste voorbeeld vooral bedoelt om weer wat on-topic te komen... ;-) Is er al nieuws?

Laatste opmerking nog ;-). Dat bedoelde ik met draaikonten in de politiek. Eerst vraagt men Rutte ons een nieuwe auto te kopen, vervolgens komen ze met dat hippe woord, 'participatiemaatschappij'.
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Wacht maar tot men in de VS die shutdown nog niet opgelost hebben over anderhalve week, dan hebben we een nieuwe crisis te pakken... Sad
Volvo S80 Turbo 2002 & 740 GLE 1990

http://Volvotips.com

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Naafkapjes voor 240 Eiker velgen HD 240 1 1.833 17 May 2022, 19:37
Laatste bericht: skidje
  Verdwijnen met de verbrandingsmotor ook de oldtimers? BartJu 5 3.218 21 November 2021, 18:53
Laatste bericht: Madman
  Goed om nog te weten en te regelen voor de stalling. hugo 10 8.354 22 November 2020, 11:01
Laatste bericht: Grey240Polar
  Zenuwachtig voor de C70... SaddieN 0 2.258 21 April 2019, 09:35
Laatste bericht: SaddieN
  Slopen voor onderdelen, en dan? Frank&Frida 4 5.618 25 October 2016, 08:01
Laatste bericht: asterix
  Grote steden verboden voor 'oude' auto's Belg 113 86.557 23 May 2016, 20:26
Laatste bericht: BartJu
  Polaris Chrome Wielmoeren voor 244. Waar te koop? Uberbrick 10 12.082 13 March 2016, 22:23
Laatste bericht: skidje
  Volvo aftermarket Navigatie BLP-990 voor waterval psycho-realm 1 10.226 25 January 2016, 00:26
Laatste bericht: extasefm
  Januari 2014: vrijstelling wegenbelasting oldtimers vervalt Dopski 231 176.535 4 November 2015, 20:35
Laatste bericht: Arjan.
  Wat voor velgen zijn dit? Pluk 17 38.392 25 October 2015, 16:56
Laatste bericht: Dopski

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)