Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Regeerakkoord: wegenbelasting voor oldtimers
Nou, Weekers heeft er geen zin in en houdt voet bij stuk
Zie update: http://www.oudevolvo.nl/blog/2013/11/12/...tieweekers
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl
Het maakt voor mij niet meer uit. De 245 en 745 zijn beiden verkocht.
Op het laatste moment LPG uitbouwen, zag ik niet zitten.

Daarbij komt dat het voor mij niet duidelijk was of een geschorste LPG auto halverwege 2014 alsnog in de overgangsregeling kan als je tijdens de schorsing LPG verwijdert.
Op 1-1-2014 staat deze tenslotte als LPG op kenteken (weliswaar geschorst)
Dopski schreef:En terecht toch?
Vervolgens op de blaren zitten "zien we dan wel weer", maar daar zijn volgens mij genoeg administratieve uitwegen voor.

Nou, dan krijgen we straks weer het gezeur dat men over de zeik is dat men niet terecht kon bij de RDW voor de daadwerkelijke omkeuring, of dat LPG-stations al helemaal volgeplanned staan. Aka: te kort dag bladiebla etc. Maar men wist wat er in de lucht hing, ik vermoed dat straks al veel mensen veels te laat LPG laten uitbouwen en dan ben je meteen het haasje voor de overgangsregeling komend jaar. Wink

oudevolvo schreef:Nou, Weekers heeft er geen zin in en houdt voet bij stuk
Zie update: http://www.oudevolvo.nl/blog/2013/11/12/...tieweekers

Goede update! Smile Is er al gestemd over de moties? Dan krijg je namelijk wel een beeld over hoe de verhoudingen in de Eerste Kamer straks liggen.
Volvo S80 Turbo 2002 & 740 GLE 1990

http://Volvotips.com
BartWillem schreef:Maar men wist wat er in de lucht hing, ik vermoed dat straks al veel mensen veels te laat LPG laten uitbouwen en dan ben je meteen het haasje voor de overgangsregeling komend jaar. Wink

Dus jij vindt dat je op basis van iets wat "in de lucht hing" LPG uit zou moeten laten bouwen? Zou helemaal mooi zijn als we gaan investeren/kapitaalvernietigen op basis van elk geopperd plan dat "in de lucht hangt". Mijns inziens slaat het nergens op dit soort veranderingen per direct/per over 2 weken in te voeren vanaf het moment dat er over gestemd is de 1e kamer.
Volvo 240 '83 B23A - M46 - 223.000 km
Audi A3 1.8T '01 - 212.000 km
Gesloopt: Volvo 244 GL '81 B23A - M45 - 303.000 km
Iemand nog koffie?
Arjan. schreef:Dus jij vindt dat je op basis van iets wat "in de lucht hing" LPG uit zou moeten laten bouwen? Zou helemaal mooi zijn als we gaan investeren/kapitaalvernietigen op basis van elk geopperd plan dat "in de lucht hangt". Mijns inziens slaat het nergens op dit soort veranderingen per direct/per over 2 weken in te voeren vanaf het moment dat er over gestemd is de 1e kamer.
Zoals ik al eerder in dit topic had gemeld: er zijn wel eens vaker beslissingen geweest die gewoon een paar dagen later meteen ingevoerd werden. Google maar eens bijvoorbeeld op "pc privÃ-project", dat was een strop voor veel ICT-bedrijven en computerzaken omdat die zomaar van de een op de andere dag afgeschaft werd (het was de mogelijkheid om een computer of laptop lekker cheap/"gratis" via het werk te kopen na inruil van bijvoorbeeld wat vrije dagen). In de zorg en kinderopvang heeft men ook te maken gehad met wijzigingen die accuut ingaan. Nu men weet dat de Tweede Kamer al akkoord gaat en de Eerste Kamer slechts een formaliteit zal worden (ik denk niet dat Autobelangen een meerderheid in de EK weet te vinden die het Belastingplan op dit onderdeel geheel zullen afwijzen, zeker niet aangezien er een aantal partijen mee hebben gewerkt aan dit Belastingplan in ruil voor steun in de Eerste Kamer) heeft langer wachten eigenlijk geen zin. Zoals hierboven wordt gemeld: op 1-1-2014 móet je auto op benzine @ kenteken staan wil je in aanmerking komen voor het kwarttarief. Staat 'ie nog op LPG, dan heb je straks een probleem omdat je dan de volle mep gaat betalen. Erop gokken om zo lang mogelijk door te rijden lijkt me niet verstandig, zeker als die ambtenaren @ RDW weer eens aan een kerstsluiting gaan doen. Wink

Maar ben het wel met je eens dat dat Belastingplan eerder er doorheen "gejast" kon worden. Eigenlijk had men direct na het akkoord met o.a. D66 en CU/SGP meteen een debat kunnen aangaan en dan de week erna stemmen om het vervolgens aan de Eerste Kamer aan te bieden.

Kan de auto toch gewoon per 31-12-2013 schorsen als het zover komt. Paniek allemaal
Volvo 244 DL 1974
volvosvenska schreef:Kan de auto toch gewoon per 31-12-2013 schorsen als het zover komt. Paniek allemaal
Maar wat nu als je een LPG auto hebt?
Zoals ik het tot nu toe begreep is peildatum 1-1-2014 en is de brandstof die dan op kenteken staat leidend. Dus een dergelijke auto schorsen en ergens na 1-1-2014 LPG uitbouwen en omkeuren en dan ontschorsen maakt niet dat hij meteen op kan voor het kwarttarief. Je moet dan wachten tot 1-1-2015 als nieuwe ingangsdatum voor een cyclus (keuzemoment iets daarvoor).
Dus wel degelijk paniek als je na besluit eerste kamer nog LPG in je auto hebt en die wil uitbouwen en in 2014 gebruik wilt maken van het kwarttarief (wat gunstig is want alleen dec. 2014 niet rijden).
Maar hopelijk klopt dat niet en is ontschorsen een nieuw keuzemoment indien dan andere brandstof op kenteken.
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl
Weekers had eerder aangegeven dat om in aanmerking te komen voor het kwarttarief de auto op 1 januari van dat jaar benzine op kenteken moet hebben staan. Dus je redenatie klopt: de brandstof die op 1 januari op het kentekenbewijs is leidend. Of de auto nou geschorst is (of later uit de schorsing komt) of niet.

volvosvenska schreef:Kan de auto toch gewoon per 31-12-2013 schorsen als het zover komt. Paniek allemaal

..eigenlijk zou je je kunnen afvragen, kan ik deze auto betalen als het veranderd..? kan ik dan überhaupt eigenlijk autorijden betalen..? Welke lasten zijn voor een ieder omhoog gegaan en mag ik toch wel aftikken, ook al gaat deze regel níet door, en kost het me dan elders toch centjes extra..?

Het is me trouwens opgevallen dat de prijzen aan de pomp al eventjes langzaam aan het zakken zijn.. wellicht een psychologische actie om te voorkomen dat we na de accijnsverhoging waarover geroepen is, de verkoop toch nog te kunnen stimuleren/handhaven..?
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Naafkapjes voor 240 Eiker velgen HD 240 1 1.833 17 May 2022, 19:37
Laatste bericht: skidje
  Verdwijnen met de verbrandingsmotor ook de oldtimers? BartJu 5 3.219 21 November 2021, 18:53
Laatste bericht: Madman
  Goed om nog te weten en te regelen voor de stalling. hugo 10 8.354 22 November 2020, 11:01
Laatste bericht: Grey240Polar
  Zenuwachtig voor de C70... SaddieN 0 2.258 21 April 2019, 09:35
Laatste bericht: SaddieN
  Slopen voor onderdelen, en dan? Frank&Frida 4 5.618 25 October 2016, 08:01
Laatste bericht: asterix
  Grote steden verboden voor 'oude' auto's Belg 113 86.662 23 May 2016, 20:26
Laatste bericht: BartJu
  Polaris Chrome Wielmoeren voor 244. Waar te koop? Uberbrick 10 12.082 13 March 2016, 22:23
Laatste bericht: skidje
  Volvo aftermarket Navigatie BLP-990 voor waterval psycho-realm 1 10.227 25 January 2016, 00:26
Laatste bericht: extasefm
  Januari 2014: vrijstelling wegenbelasting oldtimers vervalt Dopski 231 176.540 4 November 2015, 20:35
Laatste bericht: Arjan.
  Wat voor velgen zijn dit? Pluk 17 38.392 25 October 2015, 16:56
Laatste bericht: Dopski

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 5 gast(en)