Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wat verbruikt die van jou?
Nou... afgelopen tankbeurt met de 850 moest ik toch concluderen dat de Turbo zuiniger loopt :twisted:

1 op 6,2 met de 850 :oops:
1 op 8 met de 240

Van het weekend de injectors maar in de ultrasoon mikken :roll:

Gr :?
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Antwoord
Lukas Lagerweij schreef:DE FIK D'R IN!!!

In de benzine?
Antwoord
John242 schreef:Hebben jullie de huidige benzine prijzen weleens bekeken?
Dat is toch niet normaal meer :evil: :evil:

Ben blij dat ik nu voor het dagelijks verkeer de saab gebruik, die loopt tenminste 1:11 op euro 95 en 1 : 12.5 op euro 98 ( of ultimate )

60 liter x 1,39 + 83,40 euro !! dat is FL 183,48 :evil: :evil:
Voor een vol tankje!!

Ik snap niet dat wij dit pikken!

Daarom stel ik een actie voor.

Medestanders?
IEDEREEN OP LPG Big Grin Big Grin Big Grin Big Grin Big Grin Big Grin
+/- 25.-euro voor een volle tank :lol:
orte Bochtenridder Smile &amp; Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
Antwoord
mijn tankbeurtjes kosten NUL..een van de heerlijke dingen van de leasebak; een onbeperkte leasepas! :-)

Gisteren weer bijna voor 500km V-power diesel opgestookt, das iets meer dan een halve tank als ik mn rechtervoet diep laat zakken. Straks weer vanuit Breda naar Venlo en hup weer naar Den Haag...
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
ja, maar WIL ik wel in een moderne leasebak(je) gezien worden en erin rijden??? Big Grin Big Grin Big Grin Big Grin
orte Bochtenridder Smile &amp; Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
Antwoord
das de vraag inderdaad. Nou, economisch gezien zie ik op dit moment even de voordelen er van in (spaar lekker voor een spuitklusje aan de volvo 245 turbo!!). Maar mijn plan is om vanaf januari geen privàkilometers meer met dat ding te gaan rijden.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
Nou we zijn weer bezig geweest.....

Ondertussen dus een luchtlekkage ontdekt in de carterventilatie (vandaar de slechte stationairloop???), de gasklep schoongemaakt, was heel erg zwart!, en de thermostaat vervangen.

Er zat een 87 graden thermostaat in en er is een 92 graden ingegaan nu.
Temperatuurmeter staat nu iets boven het midden. Motor loopt nu echt als een zonnetje. Pookje staat nog een klein beetje te schudden maar verder.... Het zoemen van de benzinepomp is ook ineens verdwenen.

Straks dus maar eens even de auto volgooien en kijken hoever we kunnen rijden met deze reparaties. Ik hoop dat het verbruik nu wel wat verbeterd door de wat hogere temperatuur en de verdwenen lekkage.

We houden jullie wederom weer op de hoogte!
&quot;SHAKEN, NOT STIRRED!&quot;<br /><br />Volvo 240 GL Estate 1990 &quot;Polar White&quot;<br />B230F LH2.4 Jetronic<br />422.000 km, kinderzitje en labrador vrij....<br /><br />* Autobianchi A112 Abarth 1983<br />* Autobianchi A112 Elite 1984
Antwoord
pfff de mijne loopt 1:11,8 op benzine, wel op b-weggetjes dus niet harder als 80 á 90....
met mijn saab 900 2.1 16v haalde ik dat niet die liep 1:9,5 / 10 bij dezelfde snelheid...
Antwoord
Ik vermoed dan niemand mijn 245 -86 kan verslaan.. 1 op 13,5!
Met een B230A en automaatbak. Motor en bak hebben er ongeveer 120,000 km op zitten.

Met deze vracht (1820 kilo en dus een matras op het dak) liep hij 1 op 11,5.
[Afbeelding: IMG_0677.jpg]

Ongelofelijk gewoon, ik geloof het dan zelf ook nauwelijks Smile
242DL -75 | 265GLE -79 | 244TIC -81 | V70 TDI -98
Antwoord
Maar dan ligt er geen turbo in natuurlijk Big Grin
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 4 gast(en)