Topics: 39
Nee, je kan maar een kenteken tegelijk op je vergunning hebben staan. Wat ik deed was m'n daily bij m'n vader in Osdorp parkeren (waar het vrij is) en dan het kenteken m'n 02tje tijdelijk op m'n vergunning zetten. Maar ze willen dat dus onmogelijk gaan maken. En verhuis je naar een ander stadsdeel waar je dus een andere p.v. moet aanvragen, kan je je auto wegdoen. Of het nou je VW Transporter T5 TDI uit 2004 is of je Citroen DS uit '61 (over duurzaamheid gesproken).
Omdat dit zich over alle grote steden gaat uitbreiden kan je je voorstellen dat met name de nog geen 10 jaar oude diesels in een klap bijna onverkoopbaar zijn. CCCH
Topics: 13
Er ligt nu een voorstel in Rotterdam om oude auto's in het centrum van de stad te weren.
Men heeft al een uitspraak gedaan om voor auto's van vóór 2009 een slooppremie aan te bieden van 500 euro.
Topics: 288
alsof iedereen een auto van 4 jr of jonger kan betalen..
Topics: 39
martin_b schreef:auto's van vóór 2009
:tape:
Topics: 47
Waardoor men dus aanstuurt op auto's van 4 jaar en jonger, toch?
Kennelijk wil men de stad op slot gooien voor alle auto's? Met nog een uitzondering voor de lease-rijders.
Tenminste, dat is toch de meerderheid van de auto's van 2009 en alter nu.
Want als ik de auto-reclames zie de laatste tijd (laatste paar jaar), dan worden er vaker bijtellingen genoemd dan verkoopprijzen.
Dat geeft aan dat de verkoop van nieuwe auto's vooral is gericht op leasers, niet voor prive-personen.
En dat geeft dan weer antwoord op Jambon's opmerking: Waarschijnlijk niet dus.
En daar hebben de lease bedrijven weer mazzel mee, want aan wie moeten ze anders de 4 jaar oude barrels weer doorverkopen?
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
Topics: 163
martin_b schreef:Er ligt nu een voorstel in Rotterdam om oude auto's in het centrum van de stad te weren.
Men heeft al een uitspraak gedaan om voor auto's van vóór 2009 een slooppremie aan te bieden van 500 euro.
Sure?
Het nieuwsbericht van nov 2013 wat ingaat op de slooppremie in Rotterdam heeft het over benzine auto's van voor 1992 (pre-katalysator tijdperk) en dieselauto's van voor 2005 (roetfilter?).
http://www.rijnmond.nl/nieuws/28-11-2013...-rotterdam
Topics: 16
Moeten het dan allemaal elektrieken zoevende auto's worden,....heerlijk dan zal de bevolking in een zeer kort tijdsbestek halveren op deze aardkloot door al die fietsers wandelaars ect. die niet kijken waar ze lopen met hun hoofdtelefoons op. Hee maar dat is niet de generatie die weg moet
"citaat kees&Wim" ouwe***le moeten weg, ouwe ***le moeten weg, die staan toch alleen maar in de weg.
Kortom het malverseren waar de politiek elke keer weer mee bezig is is middeleeuws,....ik hoop op een revolvolution.
'k was een hele poos geleden via mp gaan kijken naar een VW T3tje, en gekocht. Die man werkte bij een centrale waar ze elektriciteit maakte van fosiellen brandstof met een rendement
van JAWEL 40%. Mijn mond viel cartoonistisch open.
Ze willen ons hooked maken aan (wat we al zijn) aan elektrieken dingen, en het gaat ook allemaal snel kapot.
Stel: Wij zijn voor deze aardkloot gewoon wat bacterien, dan maakt het echt geen ruk uit of je nou lpg benzine of diesel tankt die aardkloot komt toch wel weer in zijn vicieuze cirkel.
(ok misschien iets vroeger)
groet, Klaes
[h=1][/h]
Topics: 163
21 March 2014, 16:01
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 21 March 2014, 16:24 door Dopski.)
Per 14 maart is de slooppremie in rotterdam actief geworden. Ik was het alweer vergeten. Maar toch handig om te weten dat er een bodemprijs ligt voor mn auto.
Vooral handig omdat ik verwacht dat de sloop zodra de eerste subsidies zijn toegekend vol staat met goeie onderdelenbakken :biggrin1:. Heeft het misschien nog nut ook voor de hobby'ist.
Want welke Rotterdammer gaat er nu nog lopen leuren met een auto op marktplaats voor €500,-? Je kan 'm op laten halen en je krijgt nog €1000,- per auto ook. Als je kan aantonen dat je een volledig elektrisch of CNG (aardgas) aangedreven voertuig terugkoopt is het zelfs 4500,-.
http://www.rotterdam.nl/Clusters/Stadson...geling.pdf
Edit: Kan dus zomaar inhouden dat mensen voor een goede XC70 flink onder de marktwaarde naar de sloop brengen.
[video=youtube;uD1U_dgoxCk]https://www.youtube.com/watch?v=uD1U_dgoxCk[/video]
Ik ben wel benieuwd wat dit reclamefilmpje nu bedoeld met "Hybride auto" want de meesten hiervan zijn dus niet volledig electrisch en zou de XC70 maar €2000,- opleveren (moderne diesel).
Net gelezen, weet even de details niet uit m'n hoofd, maar komt er op neer dat alles van voor '92 niet meer welkom is in de stad.. zo kom je ook van de oldtimers af..