Berichten: 49
Topics: 10
Lid sinds: Apr 2011
Door dat de slang er met nippel en al uitgeschoten is. Ik rij op lpg en de afsluiter zit na de pomp (tussen pomp en carb). Die pomp lervert best wel veel druk. Is het wat om de afsluiter voor de pomp te zetten? Of gaat de pomp dan kapot? Ik lees ook iets over retourleidingen en een overdruk ventiel.
En hoe krijg ik die nippel het beste vast naast stevig erin slaan. Iets van lock tight? Of een andere pomp.
b20a maar wat ik zag leek de b21/23 pomp hetzelfde?
ex Amazon P220 67 b20a lpg
ex 244DL 77 b21a lpg (gevalletje Weekers)
144 73 b20a lpg
Berichten: 3.840
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
Is het pijpje aan de benzinepomp (ik neem aan dat je dat met de nippel bedoelt?) niet gewoon afgebroken?
De benzineafsluiter voor of na de benzinepomp plaatsen maakt denk ik weinig uit.
Berichten: 1.277
Topics: 139
Lid sinds: Dec 2011
Bij mijn b23a op gas zit er een afsluiter na het pompje. Volgens mij maar 0,3 bar Max. Injectie is 3 bar afgeregeld. Dus geen punt, maar liever kijken of inderdaad niks stuk is.
Sent from my iPad using Tapatalk
Groetjes Arjan
Olly Jr.: 940 sedan B230fb Zf22 lpg 1992 362800 km
Olly Sr.: 240 Estate B23A M47 Lpg 1984 404000 km
Berichten: 9.872
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
De afsluiter hoort na de pomp, en een mechanische benzinepomp hoort te stoppen met pompen bij een bepaalde tegendruk (anders zou de vlotternaald ook uit de carburateur geperst worden). Dus ik denk dat je pompje kapot is. Of de benzinetuut zat er erg slapjes ingeperst, ik zou hem er weer met een nylon hamer intikken en kijken hoe het gaat.
Komt me wel bekend voor, die losse tuut, maar was te lang geleden voor details.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 49
Topics: 10
Lid sinds: Apr 2011
Ik heb nippel/pijpje/tuut met een beetje silicone pakking erop terug getikt en streng toegesproken niet vroegtijdig de tent te verlaten.
Vroeg me idd af hoe een vlotternaald dat uithoud.
Een kapotte pomp omdat ie teveel druk geeft. We gaan het zien/ruiken.
Wel een fure grap, goed dat ik altijd voor een tientje tank (en geen last van prijsstijgingen).
Weet iemand of de b20 gelijk is aan b21 pomp voor het geval dat?
ex Amazon P220 67 b20a lpg
ex 244DL 77 b21a lpg (gevalletje Weekers)
144 73 b20a lpg
Berichten: 9.872
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Een kapotte pomp omdat-ie niet stopt met pompen, ik had er nog niet van gehoord. Maar een nieuw pompje is wel te betalen, goedkoper dan een motorblok vol benzine. Ik weet eigenlijk niet hoe je zo'n pompje verder kan testen, maar als het carter vol met benzine staat is het in elk geval te laat. Mijn broertje heeft een B20 gesloopt doordat een membraan in het pompje uitdroogt was en scheurde. De vorige eigenaar was een fanatieke LPG rijder en had er lange tijd geen benzine in gedaan.
De B20 pomp zit iets anders bevestigd als de B21 pomp.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 49
Topics: 10
Lid sinds: Apr 2011
"De B20 pomp zit iets anders bevestigd als de B21 pomp. "
vooruitgang hou je niet tegen
ex Amazon P220 67 b20a lpg
ex 244DL 77 b21a lpg (gevalletje Weekers)
144 73 b20a lpg
Berichten: 49
Topics: 10
Lid sinds: Apr 2011
Van West heeft er destijds een nieuwe pomp ingezet; te gevaarlijk (niet bij stilgestaan maar wel blij dat ze dat idd gedaan hebben). Daarna nog een stukje van de slang afgesneden wegens weer lekkage. Maar waarvoor ik eigen bel: het duurt nu een eeuwigheid voordat ik benzien in de carb krijg. Een forse aanloop in de 3 met 70 lukt net/niet. Nou vind ik dat spul een dure grap maar 's winters wil het wel eens fijn zijn en moeders staat ook nog weleens zonder gas en op de startmotor krijg ik er never nooit bezine in. Waar zou ik dat kunnen zoeken? Suggesties worden gewaardeerd.
Eerst teveel dan weer te weinig. 1x op benzine is er verder geen probleem (behalve dat ik denk, tjee wat duur, snel ...).
ex Amazon P220 67 b20a lpg
ex 244DL 77 b21a lpg (gevalletje Weekers)
144 73 b20a lpg
Berichten: 496
Topics: 16
Lid sinds: Feb 2010
Ik had met mijn b230k ook last dat hij af en toe geen benzine in de carburateur kreeg, meerdere pompjes geprobeerd niets hielp. Ik heb nu een elektronische pomp die op druk stopt ertussen, sindsdien geen problemen weer....
Berichten: 9.872
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
In theorie blijft er benzine staan in de slang tot aan de vlotter of afsluiter maar ik vermoed dat de retourklep in de pomp niet al te best afsluit, of er niet is. Zodat dus de benzine in de nacht vrolijk terug loopt naar de tank. Geen probleem als je vlotterkamer nog vol staat, daar kan de motor wel een paar tellen op draaien, maar wel als je op LPG rijdt met een lege vlotterkamer. Doe zo'n doorzichtig filtertje tussen de afsluiter en de pomp, dan kan je in elk geval zien of daar benzine aankomt en blijft staan tot de volgende ochtend.
Anders, de elektrische pomp, of wegzetten op benzine. Dat de pomp niet/nauwelijks pompt op het toerental vd startmotor heb ik ook al gemerkt ja. Uiteindelijk haal ik dan de slang vd pomp en steek er een fles wasbenzine in.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969