Topics: 21
Volgens mijn verzekering (FBTO) was de nieuw prijs 27.957 euro.
Zelf vond ik dit ook te hoog en ik heb toen met Carlo gebeld waar ik de auto heb gekocht.
Hij vond de prijs eigenlijk nog te laag!!!
V90 1998<br /><br />740GL gerestaureerd 1985<br /><br />Fiat Panda 2012
Topics: 26
Waar haalt FBTO die prijsstelling vandaan?
Topics: 52
Bert, is jouw auto ook allrisk verzekerd? En zo ja: is hij getaxeerd dan?
Topics: 5
â⬠28.000.- kan best kloppen voor een Super Polar.
Als je uitgaat van de catalogusprijs van de GLE en je telt daarbij :
Airco, verwarmde stoelen, lederen bekleding, elektrische buitenspiegels zal je al snel die richting uit gaan.
Topics: 15
Heren (en meelezende dames),
Die cataloguswaarde voor de verzekering is van belang, zoals eerder al vermeld, bij de casco verzekering.
MAAR dat is een standaard rekentabel die alleen maar reëel is voor jonge auto's (tot 5 jaar oud).
Want in geval van schade wordt er namelijk op dagwaarde gerkend en eventueel uitbetaald. Stel dat je geliefde (de Volvo dus) schade heeft. Herstel kost 3000 euri. En de verzekering zegt dat ie nog maar 2500 waard is. Dan ie ie in verzekeringstermen "total loss". Dus krijg je 2500 euro en mag je je wagen inleveren.
Daarom is het bijna noodzaak om bij een auto ouder dan 10 jaar die meer dan alleen WA verzekerd is, een erkend taxatierapport te hebben. En een verzekeraar die uitkeert op basis van het taxatierapport. Met kreten als "vervangingswaarde" en "taxatiewaarde" in de voorwaarden en niet dagwaarde en catalogusprijs.
Als het om een verzekering gaat is de oorspronkelijke nieuwprijs voor onze wagens niet meer interessant.
Gegroet,
Erik
Na 11 jaar nu zonder Volvo
Topics: 49
Klopt helemaal, Erik. Des te vreemder dat de oorspronkelijke cataloguswaarde door de meeste verzekeraars nog wel degelijk wordt gebruikt voor de premieberekening. Dat zou dan ook op basis van die waarde in het economisch verkeer moeten. En dan zou het opeens een STUK goedkoper worden. Zoals je al zegt, is eea natuurlijk niet aan de orde als er op basis van een taxatierapport word berekend en uitgekeerd.
Ik heb de 264 inmiddels ook all-risk verzekerd. Nu nog zorgen dat ie weer rijdt..... :lol:
olvo 264 GLE 1980, 223.500 km (in co-ouderschap)<br />Volvo S60 2.4 automaat 2001, 116.000 km
Topics: 26
Op economisch verkeer kan pas na 15 jaar.
Topics: 34
volvorider schreef:Op economisch verkeer kan pas na 15 jaar.
M.a.w. zo snel mogelijk mijn auto laten taxeren dus...
Volvo V70 TDI<br />Volvo 242 in veel onderdelen
Topics: 21
Ja ik heb mijn auto all risk en de auto is niet getaxeerd.
opzich ben ik het weleens dat het eigenlijk onzin is om de auto all risk te verzekeren maar als je auto total loss is krijg je in ieder geval nog de dagwaarde. Bij alleen casco toch niet?
Ik betaal nu 171 euro voor casco en voor wa 210 euro.
Ik heb vorige week ook de GIO gebeld. Zij willen de 240 alleen oltimer verzekeren als deze 20 jaar oud is. Wel kunnen zij de auto verzekeren als "moderne" auto.
Zijn er dan nog andere opties. Mijn auto is nu 14 jaar oud.
V90 1998<br /><br />740GL gerestaureerd 1985<br /><br />Fiat Panda 2012
Topics: 52
De dagwaarde krijg je bij alleen WA ook terug, als het tenminste de schuld van de tegenpartij was. En wat is de dagwaarde van een Super Polar? Weet je dat ook? Die van mijn DL van '87 was geloof ik 700 euro...