12 February 2015, 01:00
De verdeler van mijn 164 carburateur uitvoering heeft kuren.
De auto slaat spontaan af bij stationair draaien en ook tijdens het rijden stottert ie heel kort
op willekeurige momenten zo'n vier keer op een rit van 70 km lang.
Heb alles al nagezocht; losse contacten, bobine, condensator, ballastelement,
contactpuntjes enz.
Het vervangen van de verdeler heft het probleem op.
Echter de vervangende verdeler is er een voor electrische ontsteking.
Toch loopt hij erop. Vreemd!
Want de vacuumdoos trekt de rotorplaat precies de andere kant uit.
Toch merk ik dat amper tijdens het rijden.
De vervroeging werkt; ik neem aan vanwege de centrifugaalgewichten.
Wanneer is de vacuumvervroeging dan van belang?
Enkel bij optrekken? En heeft dit dan niet zoveel invloed?
Ik verwachtte namelijk dat bij gas geven de auto zou afslaan.
Of redeneer ik verkeerd?
De auto slaat spontaan af bij stationair draaien en ook tijdens het rijden stottert ie heel kort
op willekeurige momenten zo'n vier keer op een rit van 70 km lang.
Heb alles al nagezocht; losse contacten, bobine, condensator, ballastelement,
contactpuntjes enz.
Het vervangen van de verdeler heft het probleem op.
Echter de vervangende verdeler is er een voor electrische ontsteking.
Toch loopt hij erop. Vreemd!
Want de vacuumdoos trekt de rotorplaat precies de andere kant uit.
Toch merk ik dat amper tijdens het rijden.
De vervroeging werkt; ik neem aan vanwege de centrifugaalgewichten.
Wanneer is de vacuumvervroeging dan van belang?
Enkel bij optrekken? En heeft dit dan niet zoveel invloed?
Ik verwachtte namelijk dat bij gas geven de auto zou afslaan.
Of redeneer ik verkeerd?