27 April 2015, 13:14
Voor bezoekers verandert er niets...
Grote steden verboden voor 'oude' auto's
|
27 April 2015, 13:14
Voor bezoekers verandert er niets...
27 April 2015, 14:24
Jambon schreef:..en als het dan bv om de GEMEENTE gaat, dan wordt de actieradius wel erg klein voor me..Het zou gaan om heel het gedeelte binnen de ringbanen (dus inclusief de ringbaan zelf). Dus dan kan ik nÃt niet bij m'n schoonouders op de koffie. ![]()
27 April 2015, 15:25
BartWillem schreef:Het zou gaan om heel het gedeelte binnen de ringbanen (dus inclusief de ringbaan zelf). Dus dan kan ik nÃt niet bij m'n schoonouders op de koffie.oh maar daar staan al milieuzone borden.. en ik voel niets als ik daar al lekkend en inmiddels wat rokend langs rijdt..
27 April 2015, 19:45
die milieuzones gelden voor het vrachtverkeer tot nu toe...
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt) Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella nu ook te volgen via Lau's oude bakken [/URL]
27 April 2015, 21:17
Juist, is hier in Eindhoven ook. Zowel in Tilburg als Eindhoven zijn die borden er alleen voor vrachtverkeer. Stukje erover: http://www.omroepbrabant.nl/?news/224201...laand.aspx
Overigens staat daar wel iets interessants in: "uitbreiding van de huidige milieuzones", wat dus betekent dat elke stad een huidige milieuzone voor vrachtwagens heel makkelijk kan ombouwen. Ik vermoed dat dat destijds met een reden gedaan is als voorziening op de toekomst: makkelijk om kunnen schakelen zonder rompslomp/procedures om daarmee snel/makkelijk oude auto's ook te kunnen weren.
28 April 2015, 09:58
Volgens mij geldt de milieuzone (inrijverbod) in de meeste Nederlandse steden uitsluitend voor vrachtverkeer. Voor zover ik weet beperken Amsterdam en Rotterdam de nieuw aangevraagde parkeervergunningen voor oudere auto's.
In Utrecht in er in de milieuzone sinds 1-1-2015 een inrijverbod voor personenauto met dieselmotor t/m 2000, onafhankelijk van emissiestandaard, retrofits en/of daadwerkelijke uitstoot. De bestaande parkeervergunningen voor deze groep zijn ingetrokken. Oorspronkelijk zou de milieuzone gelden voor benzine t/m 1992 en diesels t/m 2005 maar dit is op het laatste moment (gelukkig) ingeperkt voor zolang het duurt.
Volvo 240 '83 B23A - M46 - 223.000 km
Audi A3 1.8T '01 - 212.000 km Gesloopt: Volvo 244 GL '81 B23A - M45 - 303.000 km
1 May 2015, 09:00
Ik heb contact gehad met de ass. projectmanager die er in Amsterdam over gaat na aanleiding van de ontwikkelingen in 010. Hieronder de tekst uit die email:
Geachte heer Arn02, Dank u wel voor uw e-mail. In Maart 2015 heeft de Gemeenteraad van Amsterdam ingestemd met de Agenda Duurzaam Amsterdam. Daarin is afgesproken dat in Amsterdam de regeling Schoner Parkeren in gaat per 1 januari 2016. Mocht u (andere) vragen hebben, u kunt mij altijd mailen,
1 May 2015, 09:31
Dat was toch al zo in 020?
Dacht dat je daarom de 245 had uitgezocht. Ik moet hier in rotterdam de beste mannen ook eens mailen of ik op een bestaande vergunning wel "verboden" auto's kan toevoegen.
1 May 2015, 09:41
De plannen waren aangekondigd, maar nog niet door de Raad. Een ingangsdatum was dus ook nog niet bekend.
Maar gegeven het gemak waarmee onze (lokale) overheid momenteel de vrijheden van burgers aan banden legt, hield ik er rekening mee dat niemand binnen de Raad er een principiële kwestie van zou maken en dat het gewoon doorgang zou vinden.
2 May 2015, 17:37
Op Radio 1 was gisteren kennelijk het nieuws geweest dat de boetes/milieuzone in o.a. Utrecht illegaal zouden zijn? Geen idee bij welk programma het was en hoe laat, anders konden we het mooi terug gaan luisteren.
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|