Topics: 38
Lijkt me dat de RDW aan de hand van het kenteken op een vrijwaringsbewijs de gegevens van de bijbehorende auto wel op moet kunnen zoeken. Gaat ze er vooral om dat ze de gegevens makkelijk ergens vandaan kunnen halen en dat ze weten dat je op een eerlijke manier aan het blok gekomen bent.
Een motor uit een geëxporteerde auto klinkt al een stuk minder logisch dus dat zou niet mijn voorkeur hebben. Is natuurlijk eigenlijk ook niet de bedoeling dat je een auto aanmeldt voor export en dan demonteert.
Topics: 40
Ik zou sws niet met de FK naar de RDW gaan. Je hebt geen vermogen op kenteken staan, alleen een paar cilinders. Dus je mag er alles inhangen wat je wil.
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI SCL-L21 met Tapatalk
Compensate bad aerodynamics with BÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃST - Volvo 245 B230FT Turbo
Topics: 21
asterix schreef:Motorombouw is bij rdw niet zo moeilijk als sommige mensen denken, ik ben pas geweest met mijn transit (ongekeurd na v6). Stond binnen een half uur weer buiten, geen geluid o.i.d gemeten... Er worden volvo.s zat gesloopt, dus een kenteken van een soortgelijke als waar de motor uitkomt moet geen punt zijn. Word niet geregistreerd uit welke uit de motor komt dacht ik dus je kunt zo'n sloop kenteken ook 2x gebruiken. ..
Ik heb destijds mijn B230FK laten keuren bij de RDW zonder enige problemen. Die mannen vinden het al helemaal mooi als ze zo'n auto mogen keuren, ze zien er de lol ook wel van in. Daarnaast zijnde bij de RDW niet eenduidig over het om keuren van auto's met andere motoren. Uitleg op de site is ook vaag.
Arjan. schreef:Lijkt me dat de RDW aan de hand van het kenteken op een vrijwaringsbewijs de gegevens van de bijbehorende auto wel op moet kunnen zoeken. Gaat ze er vooral om dat ze de gegevens makkelijk ergens vandaan kunnen halen en dat ze weten dat je op een eerlijke manier aan het blok gekomen bent.
Een motor uit een geëxporteerde auto klinkt al een stuk minder logisch dus dat zou niet mijn voorkeur hebben. Is natuurlijk eigenlijk ook niet de bedoeling dat je een auto aanmeldt voor export en dan demonteert.
Bij de RDW gaat het volgens mij om de motoren die gestolen worden van geliefde auto's. En volgens mij staan deze oude frikadellen niet op de lijst van veel gestolen auto's
Topics: 17
Estoque schreef:Ik zou sws niet met de FK naar de RDW gaan. Je hebt geen vermogen op kenteken staan, alleen een paar cilinders. Dus je mag er alles inhangen wat je wil.
Hoezo? Hebben deze oude frikandellen geen vermogen op kenteken? Mijn Mini heeft gewoon netjes 211pk op kenteken staan. Is dat pas vanaf een bepaald bouwjaar ingevoerd?
Jup. Mijn kadett van 74 heeft geen vermogen op kenteken. Onze 242 uit 77 ook niet. Mijn 83er turbo wel.
Kennis van mij is ook voor een vermogens melding naar de RDW geweest maar die keurmeester gaf ook aan dat het niet hoefde. Hij wou per se zijn vermogen op kenteken hebben ivm verzekering..
Tip, kijk in de papieren of RDW.nl naar het kenteken(enkel nl-kentekens). Apps zoeken er informatie bij die niet op de papieren staan.
Ik heb alleen nog geen kenteken van deze auto, dus ik kan nog niets opzoeken
3 January 2016, 22:20
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 3 January 2016, 22:29 door Barracuda_82.)
Yay, de nieuwe motor is in huis. Elke keer als ik de turbo zie liggen krijg ik zin om meteen aan de swap te beginnen
Maar goed, eerst maar eens verder aan het plaatwerk. Daar is nog genoeg in te doen.
Aan Ã
Ã
n kant van de kofferbak was de roest ook best ver omhoog gekropen in het achterpaneel en de achterplaat, dus daar eerst een nieuw stuk in gezet voor ik aan die reservewielkuipen ga beginnen. Voor:
Na:
En de buitenkant na schoonmaken (ik worstel nog steeds met het lasapparaat):
Daarna begonnen aan het grootste gat in het linker voorscherm:
Een klein stukje op weg:
Dit deel gaat wel aanzienlijk tin/plamuur nodig hebben, want het is een moeilijke vorm om glad te krijgen.
Topics: 163
Nou netjes hoor dat spatbord, gaat de goeie kant op. Omgezet randje eraan wordt wel lastig misschien.
Die turbo is een stuk groter dan ik dacht.

:crazy:
Bedoel je die rand waarmee je het scherm aan het voorfront vast bout? Die ik van het andere scherm al eerder gerestaureerd heb?
Je ziet het niet op de foto, maar die zit er nog aan (althans, wat er van over is), dus als ik klaar ben met dit deel kan ik die pas maken op de goede plek met het origineel als referentie.