Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Het oranje monster. En ik
Ohrtmann schreef:Ik sluit mij volledig aan bij Marc1970 wat betreft de knipperlichtglaasjes. Ik ga nog een stapje verder: originele glaasjes vervangen door witte knipperlichtglaasjes zou pertinent als onrechtmatige daad opgenomen moeten worden in onze wet, en anders de statuten van volvolvo.nl. Het neusje ziet er fantastisch uit zo, de hele auto overigens. witte glaasjes zijn voor Golfjes en andere charmeloze duitse vehikels.

Goed, vooruit, je moet het zelf weten, maar ik moest toch even een punt maken :tongue:

Jij als jurist zou daar toch wat van moeten kunnen maken haha! Ik laat ze zo. Dacht oprecht dat het origineel ook voorkwam bij dit type Smile gelukkig blijft er genoeg te veranderen over
Antwoord
de kogelgewrichtjes van de gasstangen willen nog wel eens onrond worden.. ontkoppelen en kopervet er in..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
wesleyscheggetman schreef:Jij als jurist zou daar toch wat van moeten kunnen maken haha! Ik laat ze zo. Dacht oprecht dat het origineel ook voorkwam bij dit type Smile gelukkig blijft er genoeg te veranderen over

En met zo’n roestvrije Volvo kun je je daar lekker op focussen, een stuk leuker dan dat lassen!
Antwoord
Ohrtmann schreef:En met zo’n roestvrije Volvo kun je je daar lekker op focussen, een stuk leuker dan dat lassen!

Haha een goede basis! Al zou ik best willen leren lassen! Alleen weet ik niet zo goed waar te beginnen... Iemand tips op dat gebied?
Antwoord
logische wijs zou ik zeggen begin eeens met kleine plaatjes aan mekaar te lassen, dan een kubis, als je de basis onder de knie heb zou je kunnen beginnen met bodem werk en dan rustig naar zicht werk. bedenk wel het is niet alleen lassen maar ook plaat werk een geval appart

Verstuurd vanaf mijn GT-I9506 met Tapatalk
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken

[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Antwoord
Ohrtmann schreef:Ik ga nog een stapje verder: originele glaasjes vervangen door witte knipperlichtglaasjes zou pertinent als onrechtmatige daad opgenomen moeten worden in onze wet, en anders de statuten van volvolvo.nl.

Geweldig Confusedmile:! Ben het heeeeeeel erg met je eens Confusedmile:. Ik heb begrepen dat de 240's inmiddels tot erfgoed zijn benoemd, dus die behoeven alle bescherming waarbij afwijkingen ten opzichte van het origineel pas na forumbrede instemming toegestaan zouden moeten worden....Confusedmile:
Antwoord
Kwam gisteren het broertje tegen van m'n 144 :-) vond het toch leuk daar even een fotootje van te maken Big Grin

[Afbeelding: e795152b7b5f4ccc40fe7fa090a5dfe6.jpg]
Antwoord
Nou ik ben net bij Tjamme geweest :-)

Er is een boel gebeurd aan de auto inmiddels.
• remmen rondom zijn gereviseerd
• electra is hersteld qua wat het niet deed
• uitlaat is een stukje bij aangezet
• raammechanisme is gerepareerd
• fuseekogel is vervangen
• ruitenwissermechaniek is gerepareerd
• kachel is gerepareerd
• bumper voor is vervangen

En nog een aantal kleinere dingen, maar daar kom ik zo even niet op.

Nu zijn er nog een paar punten.

•de versnellingsbak lekt olie als een gek (AW71) schakelt wel goed, dus hopelijk zijn een paar nieuwe keerringen afdoende
• gaskabel is provisorisch gerepareerd en wordt vervangen
• de claxon moet worden gerepareerd

Dus hij is bijna klaar als het meezit met de bak.

Echter is dit een AW71 zonder de mechanische km teller.
Dus kan de snelheidsmeter en de kmteller niet worden aangesloten.
Ik heb ergens op het forum iets gelezen over een universele snelheidsmeter, diegene had hem dan weer ingebouwd op de plek van de niet werkende snelheidsmeter. Maar ben even kwijt wat dit precies was.

Of heeft iemand een beter idee hoe ik dit op kan lossen? Jullie hulp wordt nu al zeer op prijs gesteld!:-)
Antwoord
wesleyscheggetman schreef:Nou ik ben net bij Tjamme geweest :-)

Ik heb ergens op het forum iets gelezen over een universele snelheidsmeter, diegene had hem dan weer ingebouwd op de plek van de niet werkende snelheidsmeter. Maar ben even kwijt wat dit precies was.

Of heeft iemand een beter idee hoe ik dit op kan lossen? Jullie hulp wordt nu al zeer op prijs gesteld!:-)

Je kunt evt. het staartstuk van de bak vervangen door een van een BW55 .
Antwoord
jos245 schreef:Je kunt evt. het staartstuk van de bak vervangen door een van een BW55 .

Oke bedankt! Die ga ik als goede Back-up optie houden!:-)
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Onze oranje 245 uit 1977 Sputnik 4 2.435 17 December 2022, 08:30
Laatste bericht: HSGHOR
  Oranje 244 DL '75 ZOAB 238 178.121 11 January 2019, 19:34
Laatste bericht: ZOAB
  de oranje 244 sam244 26 18.067 28 May 2015, 21:17
Laatste bericht: skidje

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)