Berichten: 158
Topics: 13
Lid sinds: Jan 2016
Ohrtmann schreef:Ik sluit mij volledig aan bij Marc1970 wat betreft de knipperlichtglaasjes. Ik ga nog een stapje verder: originele glaasjes vervangen door witte knipperlichtglaasjes zou pertinent als onrechtmatige daad opgenomen moeten worden in onze wet, en anders de statuten van volvolvo.nl. Het neusje ziet er fantastisch uit zo, de hele auto overigens. witte glaasjes zijn voor Golfjes en andere charmeloze duitse vehikels.
Goed, vooruit, je moet het zelf weten, maar ik moest toch even een punt maken :tongue:
Jij als jurist zou daar toch wat van moeten kunnen maken haha! Ik laat ze zo. Dacht oprecht dat het origineel ook voorkwam bij dit type

gelukkig blijft er genoeg te veranderen over
Berichten: 11.679
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
de kogelgewrichtjes van de gasstangen willen nog wel eens onrond worden.. ontkoppelen en kopervet er in..
Berichten: 113
Topics: 20
Lid sinds: Apr 2013
wesleyscheggetman schreef:Jij als jurist zou daar toch wat van moeten kunnen maken haha! Ik laat ze zo. Dacht oprecht dat het origineel ook voorkwam bij dit type
gelukkig blijft er genoeg te veranderen over 
En met zoân roestvrije Volvo kun je je daar lekker op focussen, een stuk leuker dan dat lassen!
Berichten: 158
Topics: 13
Lid sinds: Jan 2016
Ohrtmann schreef:En met zoân roestvrije Volvo kun je je daar lekker op focussen, een stuk leuker dan dat lassen!
Haha een goede basis! Al zou ik best willen leren lassen! Alleen weet ik niet zo goed waar te beginnen... Iemand tips op dat gebied?
Berichten: 1.392
Topics: 91
Lid sinds: Mar 2012
logische wijs zou ik zeggen begin eeens met kleine plaatjes aan mekaar te lassen, dan een kubis, als je de basis onder de knie heb zou je kunnen beginnen met bodem werk en dan rustig naar zicht werk. bedenk wel het is niet alleen lassen maar ook plaat werk een geval appart
Verstuurd vanaf mijn GT-I9506 met Tapatalk
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken
[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Berichten: 468
Topics: 20
Lid sinds: Jun 2014
Ohrtmann schreef:Ik ga nog een stapje verder: originele glaasjes vervangen door witte knipperlichtglaasjes zou pertinent als onrechtmatige daad opgenomen moeten worden in onze wet, en anders de statuten van volvolvo.nl.
Geweldig

mile:! Ben het heeeeeeel erg met je eens

mile:. Ik heb begrepen dat de 240's inmiddels tot erfgoed zijn benoemd, dus die behoeven alle bescherming waarbij afwijkingen ten opzichte van het origineel pas na forumbrede instemming toegestaan zouden moeten worden....

mile:
Berichten: 158
Topics: 13
Lid sinds: Jan 2016
Kwam gisteren het broertje tegen van m'n 144 :-) vond het toch leuk daar even een fotootje van te maken
Berichten: 158
Topics: 13
Lid sinds: Jan 2016
Nou ik ben net bij Tjamme geweest :-)
Er is een boel gebeurd aan de auto inmiddels.
⢠remmen rondom zijn gereviseerd
⢠electra is hersteld qua wat het niet deed
⢠uitlaat is een stukje bij aangezet
⢠raammechanisme is gerepareerd
⢠fuseekogel is vervangen
⢠ruitenwissermechaniek is gerepareerd
⢠kachel is gerepareerd
⢠bumper voor is vervangen
En nog een aantal kleinere dingen, maar daar kom ik zo even niet op.
Nu zijn er nog een paar punten.
â¢de versnellingsbak lekt olie als een gek (AW71) schakelt wel goed, dus hopelijk zijn een paar nieuwe keerringen afdoende
⢠gaskabel is provisorisch gerepareerd en wordt vervangen
⢠de claxon moet worden gerepareerd
Dus hij is bijna klaar als het meezit met de bak.
Echter is dit een AW71 zonder de mechanische km teller.
Dus kan de snelheidsmeter en de kmteller niet worden aangesloten.
Ik heb ergens op het forum iets gelezen over een universele snelheidsmeter, diegene had hem dan weer ingebouwd op de plek van de niet werkende snelheidsmeter. Maar ben even kwijt wat dit precies was.
Of heeft iemand een beter idee hoe ik dit op kan lossen? Jullie hulp wordt nu al zeer op prijs gesteld!:-)
Berichten: 3.840
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
wesleyscheggetman schreef:Nou ik ben net bij Tjamme geweest :-)
Ik heb ergens op het forum iets gelezen over een universele snelheidsmeter, diegene had hem dan weer ingebouwd op de plek van de niet werkende snelheidsmeter. Maar ben even kwijt wat dit precies was.
Of heeft iemand een beter idee hoe ik dit op kan lossen? Jullie hulp wordt nu al zeer op prijs gesteld!:-)
Je kunt evt. het staartstuk van de bak vervangen door een van een BW55 .
Berichten: 158
Topics: 13
Lid sinds: Jan 2016
jos245 schreef:Je kunt evt. het staartstuk van de bak vervangen door een van een BW55 .
Oke bedankt! Die ga ik als goede Back-up optie houden!:-)