Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Het oranje monster. En ik
Ik was vandaag ook bij Tjamme, voor mijn 244GL dan. Ik heb het oranje monster gezien, leuke auto hoor! Vooral jaloers was ik op het volgende: Jij hebt over de regengoot aan de rechterkant een chromestrip zitten (links niet, die zal ontbreken). Prachtig zag dat eruit, helaas had willem geen set voor mij, maar ik ga er wel naar op zoek.
Antwoord
Ohrtmann schreef:Ik was vandaag ook bij Tjamme, voor mijn 244GL dan. Ik heb het oranje monster gezien, leuke auto hoor! Vooral jaloers was ik op het volgende: Jij hebt over de regengoot aan de rechterkant een chromestrip zitten (links niet, die zal ontbreken). Prachtig zag dat eruit, helaas had willem geen set voor mij, maar ik ga er wel naar op zoek.

Ah tof zeg! Hij zei al dat je zou komen inderdaad! Bedankt! Oh balen dat ie aan de linker kant ontbreekt. Is me nog niet direct opgevallen, maar hij is dan ook direct door gegaan naar Tjamme vanuit Breda. Maar geen probleem, altijd leuk op zoek te gaan naar zulke dingen :-)

Hoe is het gegaan met je auto?:-)
Antwoord
Bedoel je deze strip? Daar heb ik nog wel een set van liggen volgens mij. PB maar bij interesse.

[Afbeelding: 0282146255001.jpg?b06df1b7a5a50e70c6e60e1353ec6965]
Volvo 240 '83 B23A - M46 - 223.000 km
Audi A3 1.8T '01 - 212.000 km
Gesloopt: Volvo 244 GL '81 B23A - M45 - 303.000 km
Antwoord
Hallo,

V.w.b. de AW71 of AW70 het volgende:
Het staartstuk van een BW55 (voor mechanische kilomerteller-aandrijving) kan alleen op een vroege AW70/AW71 met glijbus in het staartstuk
worden gemonteerd.
De latere AW70/AW71 hebben een kogellager met stofkap in het staartstuk. Deze kun je dus niet aanpassen.

Ik heb eventueel nog een AW71L te koop,die ik kan aanpassen met een staartstuk van een BW55.
Heb je interesse,dan graag een PB.
Antwoord
Zie ook http://www.oudevolvo.nl/volvo/handige-in...-automaat/ voor de ombouw van het staartstuk incl. plaatjes.
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl
Antwoord
Oke super bedankt allemaal.
Kreeg net telefoon van Tjamme. Hij heeft de keerringen vervangen van de automaat, en hij lekt geen druppel olie meer. Hij schakelt perfect. Dus hij vindt het eigenlijk zonde de automaat te vervangen. Dus ik ga voor de oplossing er een gps kmteller in te zetten. Net niet helemaal de oplossing die ik had gehoopt, maar heel goed mee te leven :-)

Als alles mee zit qua apk kan ik hem vrijdag ophalen =)
Antwoord
Hallo,

Ik heb nog een kompleet staartstuk van een BW55 te koop voor aansluiting van een mechanische kilometerteller-aandrijving.
Montage is erg simpel:
Een nieuwe pakking en een uurtje werk.
Graag PB bij interesse.
Antwoord
Het gaat echter om een te nieuwe AW71 had Tjamme het over. Dat het staartstuk daarvan niet kan worden aangepast. Kan dat kloppen?
Antwoord
Gefeliciteerd met uwer nieuwe APK. :biggrin:
Antwoord
(Ik sprak Tjamme net) :biggrin1:
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Onze oranje 245 uit 1977 Sputnik 4 2.435 17 December 2022, 08:30
Laatste bericht: HSGHOR
  Oranje 244 DL '75 ZOAB 238 178.113 11 January 2019, 19:34
Laatste bericht: ZOAB
  de oranje 244 sam244 26 18.065 28 May 2015, 21:17
Laatste bericht: skidje

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)