8 September 2016, 16:50
made in paris staat er op. geen alfa stoeltjes, anders had de vorige eigenaar dat wel geweten. die was alfa liefhebber.
die dacht dat ze van peugeot waren.
die dacht dat ze van peugeot waren.
|
even voorstellen: Volvo 142 turbo Project
|
|
8 September 2016, 16:50
made in paris staat er op. geen alfa stoeltjes, anders had de vorige eigenaar dat wel geweten. die was alfa liefhebber.
die dacht dat ze van peugeot waren.
9 September 2016, 16:30
ben er ook achter gekomen waar de stoelen uit komen. Peugeot 206 roland garros paris uitvoering.
11 September 2016, 11:38
vraagje,
de b21a motor schudt bij lage toeren vrij veel. en wil dit graag verhelpen. maar waar moet ik zoeken? dingen die ik al gecheckt heb. compressie is goed. en alle cilinders vrij dicht bij elkaar. onsteking vonkt op alle bougie's, en timing stond goed. contactpunten op 0,40mm en waren nog als nieuw ik verdenk de carburateur. krijgt geen valse lucht. als ik de luchtschuif er uit haal valt mij op dat deze vrij veel speling heeft in de carburateur. deze zit er niet mooi strak in. dus lijkt mij dat hier lucht bijlangs gaat in plaats van dat de schuif opgetilt wordt. het is zo'n zenith ding. vreemde is, de auto start koud of warm meteen. nog sneller dan de 142 injectie. en bij hoge toeren geen probleem. maar bij langzaam rijden begint hij wat onregelmatig te lopen en stationair ligt het blok te schudden. terwijl deze wel genoeg toeren draait. waar moet ik zoeken?
11 September 2016, 17:23
kleppen gesteld?
pcv is schoon? loopt hij niet te langzaam stationair? zijn een hoop kleine zaken die er mee te maken kunnen hebben. dat de luchtschuif niet sluit is trouwens ook niet goed. Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt) Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella nu ook te volgen via Lau's oude bakken [/URL]
11 September 2016, 18:27
kleppen stellen ga ik zeker nog doen! , heb dit nog nooit gedaan maar dat is geen excuus
pcv bedoel je dan de carterontluchting? dit is vrij simpel op dit model kan volgens mij niet verstopt raken maar ga het checken. te laag stationair is niet het geval helaas. zelfs bij 1000rpm schudt het nog. ![]() dit is het motortje in kwestie
11 September 2016, 19:14
ik weet niet waar je woont maar heb in principe al het gereedschap en een klein assortiment met plaatjes en wil je het best leren. moet je alleen zelf even een kleppendeksel pakking bestellen
als je intresse hebt pb maar Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt) Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella nu ook te volgen via Lau's oude bakken [/URL]
11 September 2016, 19:46
Deze Stromberg carb heeft een zwart plastic membraan bovenin waardoor de zuiger luchtdicht is. ALs je het deksel eraf haalt (vier schroeven) kan je het membraan zien, scheuren wel eens langs de rand.
Verder TP11740 downloaden, is het werkplaatshandboek voor deze en andere carburateurs. Mooie motor. Klepspeling meten kan heel makkelijk met een voelermaatje, dan weet je of er wat te stellen is.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
11 September 2016, 20:43
heb ze al even nagemeten met een voelermaatje, zat rond de 0.25 0.30 dus dat zit wel goed. zit trouwens een A nokkenas in.
had nog zo'n carburateur liggen (ook ruimte op luchtschuif). deze had de sproeiernaald een slag dikker. dus deze complete luchtschuif met sproeiernaald overgezet en het blok ligt nu stationair vrij stil!, is stukken beter en rijdt ook beter. nog niet perfect maar weet nu waar het euvel ligt. luchtschuif heeft nog steeds speling. dus ga rustig op zoek voor een vervangende carburateur. bedankt voor het meedenken!
11 September 2016, 21:01
Ik heb er drie liggen daarvan zit de luchtschuif inderdaad vrij stevig in z'n boring, van alle andere kan ik me ook geen overdreven lossigheid op de luchtschuif herinneren. Vreemd dat je er dan 2 hebt met speling, misschien is dat wel gewoon de originele speling.
Is het een haar speling of echt bungelen? De luchtdichtheid van deze carb komt door het membraan, niet door de passing vd luchtschuif.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
11 September 2016, 21:36
de schuif had zwarte aanslag aan de weerzijden. en zat er wel aardig los in. dus denk wel dat dit het probleem is. membraams van beide carburateurs waren heel.
|
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|
| Lijst met mogelijk verwante topics | |||||
| Topic | Auteur | Reacties | Weergaven | Laatste bericht | |
| Eerste Volvo | IVARIO | 45 | 6.794 |
21 May 2025, 00:57 Laatste bericht: IVARIO |
|
| Even voorstellen: Volvo 340 van Wout | Wout_Holsbeek | 5 | 658 |
17 April 2025, 21:00 Laatste bericht: BartJu |
|
| Even voorstellen V70 III 2.0 D3 | philippehopman | 0 | 393 |
31 August 2024, 17:43 Laatste bericht: philippehopman |
|
| Even voorstellen | Didier911 | 0 | 676 |
2 July 2024, 21:33 Laatste bericht: Didier911 |
|
| Voorstellen : De Turbo Intercooler | Kogelman | 3 | 1.122 |
7 June 2024, 18:14 Laatste bericht: Kogelman |
|
| Voorstellen | Jort | 3 | 1.208 |
3 May 2024, 08:24 Laatste bericht: henqui |
|
| Voorstellen _gijs_ | _gijs_ | 4 | 1.338 |
25 April 2024, 06:31 Laatste bericht: _gijs_ |
|
| Voorstellen: '83 Big Nose | Kogelman | 52 | 17.352 |
3 April 2024, 19:41 Laatste bericht: Kogelman |
|
| Voorstellen: Volvo 245 1976 | Kogelman | 19 | 5.667 |
2 April 2024, 17:05 Laatste bericht: IVARIO |
|
| voorstellen volvo 240 1983 | dafshooter | 1 | 1.170 |
26 February 2024, 13:40 Laatste bericht: Rob |
|