Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Merk/type bougies en lichtelijk startprobleem....
#1
Mijn B230F heeft voor het laatst in 2003 verse bougies gekregen.
Tijd om te vervangen misschien?

Waarom:

Auto start soms lastig als je vanuit koude toestand een minuutje of 5 rijdt, vervolgens de motor afzet en na een paar minuten weer probeert te starten.
Na enig gevloek en een paar minuutjes wachten start de motor vervolgens wel weer :roll:
Iemand enig idee waarom?

De bougies zien er op zich nog goed uit, alleen zijn ze dus al 3 jaar oud.

Nu mijn vraag: er staat alleen maar Volvo op de bougies, verder geen nader type of merk.
Bij iemand een nader nummer bekend of kan ik ze het beste (goedkoopste....) bij de Volvo garage scoren?

De laatste bougie voor het schutbord krijg ik er overigens met mijn huidige bougiesleutel niet uit, hij zit te dicht tegen het schutbord.
Iemand een tip (andere bougiesleutel kopen heb ik zelf al bedacht...)

Thanks!
Ex Volvo 240 GLT Sedan - Volvo 240 GLT Station.

Verder Citrofreak met veel eenden, Citroen GS UIT 1978 en nawat omzwervingen nu een Citroen CX Pallas uit 1976.
Antwoord
#2
Funsdaf schreef:in 2003?

Maar hoeveel KM ??

Niet echt bekend, ik gok ca 20.000
Ex Volvo 240 GLT Sedan - Volvo 240 GLT Station.

Verder Citrofreak met veel eenden, Citroen GS UIT 1978 en nawat omzwervingen nu een Citroen CX Pallas uit 1976.
Antwoord
#3
gebruik in ieder geval de risitor (bougietype in de 230f)

Kijk ook eens of je brandstofpomp relais niet aan vervanging toe is
Leeftijd relais ongeveer 10 jaar

bdp sensor schoon?
goede bougiekabels gebruik alleen oprgineel spul hiervoor
Antwoord
#4
NGK BP6ES

is een goed bougietje voor je motor
Antwoord
#5
kaasie schreef:NGK BP6ES

is een goed bougietje voor je motor

Oeps, net te laat kaasie.

Heb nu Bosch WR7 DC+ Yttrium gescoord.
Ken je dit type?
De electroden afstand op 0.6 mm houden?

Waarom zien mijn quote's er eigenlijk zo raar uit?????
Ex Volvo 240 GLT Sedan - Volvo 240 GLT Station.

Verder Citrofreak met veel eenden, Citroen GS UIT 1978 en nawat omzwervingen nu een Citroen CX Pallas uit 1976.
Antwoord
#6
Update:

Net de oude Volvo bougies verwisseld voor de nieuwe Bosch.
Motor sloeg direct aan en loopt nu merkbaar mooier, kan ook haast niet anders, electrodenafstand van de oude bougies varieerde van 0.4 mm tot 0.7 mm :?

Of het starten in het vervolg ook beter gaat :?: :?:
Ex Volvo 240 GLT Sedan - Volvo 240 GLT Station.

Verder Citrofreak met veel eenden, Citroen GS UIT 1978 en nawat omzwervingen nu een Citroen CX Pallas uit 1976.
Antwoord
#7
Citaat:Waarom zien mijn quote's er eigenlijk zo raar uit?????

zijn kapot
volvoloos<br /><br />One who forms and expresses judgments of the merits, faults, value, or truth of a matter.
Antwoord
#8
deusjevo schreef:De electroden afstand op 0.6 mm houden?

0.8 mm is het volgens mij
Antwoord
#9
Wat zien je quotes er trouwens raar uit, Deusjevoo.
Antwoord
#10
Je gaat als een trein of niet Rob? Big Grin
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Temperatuur en type thermostaat Maarten245DL 5 4.895 7 February 2019, 20:23
Laatste bericht: Grey240Polar
  Kleppen tikke 240 b230f laatste type KennOne 8 8.157 5 September 2016, 14:48
Laatste bericht: Marc1970
  B 20 A type 4969 info pv'ke 1 2.630 21 July 2016, 13:34
Laatste bericht: Marc1970
  speciale bougies? oscarlottum 3 3.808 25 March 2015, 09:33
Laatste bericht: Rob
  B21A startprobleem WilbertL 6 4.905 4 August 2014, 00:51
Laatste bericht: Volvo 142 B23
  Type filter Jambon 8 5.682 20 July 2014, 23:38
Laatste bericht: Jambon
  Zwarte bougies, slecht lopen b27a 265gl 13 7.273 5 June 2014, 11:35
Laatste bericht: Marc1970
  startprobleem klooster 1 1.966 5 September 2013, 20:07
Laatste bericht: Marc1970
  Kan het oude type kopbouten vervangen worden door het nieuwe? shineslikesun 8 8.026 17 August 2013, 14:32
Laatste bericht: ZOAB
  Startprobleem Volvo 940 jvc760 14 13.957 28 February 2013, 16:30
Laatste bericht: jvc760

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)