Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Volvo 240 Super Polar (Principessa)
ruuds70 schreef:Ben overigens afgelopen zaterdag naar Gemert geweest, Naar Carlo Schmidt. Eigenlijk voor het eerst na mijn Princepessa aanschaf. En tja, ik weet niet of ik het zo maar moet zeggen, wellicht brengt dit weer wat ongewenste reclame of reacties niet gehindert door enige kennis, of zelfs een bevestiging van cognitieve dissonantie of weet ik wat met zich mee..............het viel me domweg tegen..........de kwaliteit, de perfectie, de uitstraling, de aanblik, het gevoel van de (super) Polars die daar buiten stonden deden niet onder voor hetgeen Paashuis te bieden heeft voor heel wat duizenden euro's minder!!!

Oke, oke, kom maar, ik daag jullie uit, kom maar we rijden eens naar Paashuis en het week-end erna naar Schmidt en dan zul je het zelf zien.

Oke, ben er uiteindelijk weggegaan met een deeltje van mijn boodschappenlijstje, bekledingsclips, reservewielbekledingsclip (die ook al meteen brak bij montage!@#%%@##) koplampenwissertjes, onderste schroef tussen middenconsole en voetruimte bekleding en een schroef met afstandsbus voor de deurkaartenbak. de rest volgt op bestelling (zonneklepclips en hondenrekclips)

Groet
Ruud

Heb daar voor een collega een super polar gekocht. Worden wel in showroom staat afgeleverd. Kost een paar centen meer, maar daarvoor wordt er wel alles voor gedaan.

Citaat:Totdat je binnen komt bij Schmidt en langs de bruggen een baan vindt naar de "showroom" , daar staan de neusjes van de zalm, daar staat het fonkelende Zweedse Ijzer van formaat en van prijzen (ver) boven de 10 mille.......duur??? Wel prachtig!!!

Heb er een gekocht uit die showroom.....Je kunt daar inderdaad watertanden, staan verschrikkelijk mooie uitvoeringen....
http://www.everyoneweb.com/volvorider
Volvo 240 estate, classic limited edition 1046/1600 MY'93, amerikaanse uitvoering
Volvo 240 sedan, Super MY'91 G3
Hoi Volvorider, inderdaad prachtig die showroomvarianten!

groet
Ruud
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
Zo, vanochtend mijn Principessa bij Savelkoul gehaald. Was echt reuze benieuwd!

ABS werkt weer in volle glorie, een controle relais bleek niet meer goed te werken. Bij de zoektocht naar dit euvel ook de wielsensoren grondig gereinigd. Moet er nu weer tegen kunnen.

Snelheidsmeter/kilometerteller is vervangen door een nieuw exemplaar.

Airco, compressor behoorlijk vastgezet, het inhouden is hiermee nog niet helemaal over, maar wel aanzienlijk minder. Volgens Savelkoul moet ik ook niet meer verwachten, het is immers maar een tweeliter en die is in wezen te zwak voor zo'n joekel van een aircocompressor.

O ja, ik had er eigenlijk wel mee mogen beginnen, in het dashbord zit nu een originele Volvo vacuummeter, als goedmakertje door Savelkoul geschonken! Big Grin Dat is toch echt wel een complimentje waard.

Ook heeft hij nog een fatsoenlijkere achterbumper voor me klaarliggen. Ik ga dus met plezier weer eens bij hem terug, maar eerst ga ik lekker rijden.

De rekening viel overigens ook best mee. 3,5 uur arbeidsloon (en die kilometerteller dan!), was wel mijn Principessa drie weken kwijt.

:roll: maar goed, dat is bekend, Thuur heeft me ervoor gewaarschuwd, het duurt soms langer dan je wilt.

Groetjes
Ruud
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
Mooi dat ie weer klaar is, Ruud! Het is dat je je er op had ingesteld, maar drie weken bij de garage.......dat zijn geen grappen meer....... Confusedhock:
olvo 264 GLE 1980, 223.500 km (in co-ouderschap)<br />Volvo S60 2.4 automaat 2001, 116.000 km
He Sander,

Als er ook nog een S70 voor je klaar staat valt het allemaal wel mee hoor! Denk wel dat ik de komende week (weken wat meer de 240 pak want die kilometerteller onder de duizend vind ook maar raar! :lol: Heb ik tenminste een reden om met de 240 te rijden.

Hoe bevalt je de S60?

groetjes Ruud
Dat scheelt idd heel wat...... :lol:

De S60 bevalt erg goed! Rijdt als een trein en al die luxe (die het ook nog een 'gewoon' doet...... Confusedhock: ) is ook best prettig.....zal morgen een paar foto's maken!

Groeten.
olvo 264 GLE 1980, 223.500 km (in co-ouderschap)<br />Volvo S60 2.4 automaat 2001, 116.000 km
Sander van Buiten schreef:Dat scheelt idd heel wat...... :lol:

De S60 bevalt erg goed! Rijdt als een trein en al die luxe (die het ook nog een 'gewoon' doet...... Confusedhock: ) is ook best prettig.....zal morgen een paar foto's maken!

Groeten.

Waarom morgen??!! Ik wil 'm nu zien!!
he Ruud,
je kunt ook een nieuwe bumperhoes (of hoezen) overwegen, die zijn E120 incl btw bij de volvo dealer. vond ik nog meevallen en maakt je auto wel echt helemaal af (ik heb er dus maar 2 gekocht voor mijn Project).
lj_dekker schreef:
Sander van Buiten schreef:Dat scheelt idd heel wat...... :lol:

Groeten.

Waarom morgen??!! Ik wil 'm nu zien!!

De foto's zijn gemaakt, maar de cardreader van pa is net gestorven. Regel het straks thuis! :lol:
Ticcie schreef:he Ruud,
je kunt ook een nieuwe bumperhoes (of hoezen) overwegen, die zijn E120 incl btw bij de volvo dealer. vond ik nog meevallen en maakt je auto wel echt helemaal af (ik heb er dus maar 2 gekocht voor mijn Project).

Hoe bedoel je? Zijn dat dingen om over de bestaande bumpers te doen of haal je het bestaande platiek eraf?

groet
Ruud

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Eerste Volvo IVARIO 45 6.798 21 May 2025, 00:57
Laatste bericht: IVARIO
  Even voorstellen: Volvo 340 van Wout Wout_Holsbeek 5 659 17 April 2025, 21:00
Laatste bericht: BartJu
  Voorstellen: Volvo 245 1976 Kogelman 19 5.672 2 April 2024, 17:05
Laatste bericht: IVARIO
  voorstellen volvo 240 1983 dafshooter 1 1.170 26 February 2024, 13:40
Laatste bericht: Rob
  Mijn Volvo 244 GL '81 en 240 DL '83 Arjan. 359 234.431 12 March 2023, 16:12
Laatste bericht: Marc1970
  Eerste Volvo V70D4204T5 3 2.256 16 December 2022, 22:39
Laatste bericht: Kogelman
  Volvo 240 1984 - B230FK - M90 - 16T - LH2.4 jhilverda 49 68.863 22 October 2022, 21:09
Laatste bericht: volvo144
  eigenaar volvo 245 1979 HenkMar 245 5 4.151 31 July 2022, 14:10
Laatste bericht: pepijnwk
Big Grin Volvo 940 2.3 i Polar LPT Bacchus 1 2.050 3 January 2022, 15:40
Laatste bericht: Marc1970
  Voorstellen met volvo 265 Wouter265 1 2.507 18 July 2021, 08:48
Laatste bericht: pepijnwk

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)