Berichten: 297
Topics: 7
Lid sinds: Jun 2006
Tja, ik wil niet de knuppel in het hoenderhok gooien. Maar ik doe 't toch.
De Volvo 200 is niks meer dan een grote facelift op een 140/164, dus het is vreemd om dit apart te beschouwen.
Da's hetzelfde als een Volvo 66 forum beginnen en dan niet kijken naar de DAF 44/46/55/66.... Da's eigenlijk vreemd.
Een 144 uit 1974 is vanaf het schutbord naar achter zowat identiek aan een 244 van het jaar daarop.
En wat dacht je van de laatste 164'ers:
![[Afbeelding: th_164Emy75.jpg]](http://i75.photobucket.com/albums/i303/maurice1974/th_164Emy75.jpg)
Die werd nog een jaartje parallel aan de 240-serie verkocht in de USA inclusief alle modelwijzigingen van die serie (zover dat paste). Let maar op die klimrekhoofdsteunen.
40 Polar, B200F, MY91, kleurtje 130
Berichten: 2.929
Topics: 52
Lid sinds: Oct 2005
Ik vind het best hoor, laat maar komen. Maar de 100's hebben een eigen club, misschien ook wel een eigen forum. Een deel van de 100-rijders zal ook wel zijn neus ophalen voor de veel te moderne 200's, net zoals sommige bezitters van oude 200's dat doen bij de wat modernere. Jammer, maar je doet er niks aan. Persoonlijk vind ik de Volvo 164 de allermooiste Volvo die er is.
Berichten: 1.984
Topics: 74
Lid sinds: Dec 2005
Daar ben ik het ook wel mee eens. De 164 is inderdaad dÃÂ auto.
Berichten: 2.929
Topics: 52
Lid sinds: Oct 2005
lj_dekker schreef:Daar ben ik het ook wel mee eens. De 164 is inderdaad dÃÂ auto.
Nou ja, dat dan weer niet, maar wel dÃÂ
Volvo...
Berichten: 1.984
Topics: 74
Lid sinds: Dec 2005
Berichten: 26
Topics: 1
Lid sinds: Dec 2005
Tsja, ikzelf heb 5 jaar en zo'n 70.000 km in een '70 er 144 getoerd om nu in een 242 te rijden uit '75. Dat de laatste 140 erg op de 240 lijkt klopt als een bus. Eigenlijk is alleen de voorwielophanging technies gezien veranderd.
Maar vooral een oudere rijdt heeel anders, de wegligging werd vergeleken met een nijlpaard in een modderbad en vooral als het waaide was je lekker bezig. De 2 serie is een stuk strakker te sturen. Ik voelde me net wat meer machinistje in dat ding.
De 144 club zit bij de v44 vereniging in net als het 164 gebeuren tegenwoordig
Charles
42 Dl 1975
Berichten: 227
Topics: 0
Lid sinds: Apr 2005
MP schreef:De Volvo 200 is niks meer dan een grote facelift op een 140/164, dus het is vreemd om dit apart te beschouwen.
Een 144 uit 1974 is vanaf het schutbord naar achter zowat identiek aan een 244 van het jaar daarop.
En wat dacht je van de laatste 164'ers:
Die werd nog een jaartje parallel aan de 240-serie verkocht in de USA inclusief alle modelwijzigingen van die serie (zover dat paste). Let maar op die klimrekhoofdsteunen.
Maurice,
Nu moet ik toch even corrigeren.
De 240/260 heeft een wielbasis van 2,64 meter.
De 140 heeft een wielbasis van 2,62 meter
Je zou het dus een zeer grote facelift kunnen noemen.
Maar het allerbelangrijkste is, dat een 164 geen paneel gelijk heeft met een 144. De wielbasis is zelfs 2,72 meter. dus 10 cm langer.
Maar ook ik vind de 164 ÃÂ
ÃÂ
n van de mooiste VOLVO's
Maar zijn we nou niet behoorlijk Off Topic gegaan?
olvo For Life, Vanaf de Jakob tot de 480
Berichten: 2.929
Topics: 52
Lid sinds: Oct 2005
Nogal ja. Het ging over koplampwissers, immers...
Berichten: 660
Topics: 12
Lid sinds: Apr 2006
volledig correct, denk niet dat er 200 rijders zijn die een 164 verafschuwen
45 1993,v70 awd 97
Berichten: 297
Topics: 7
Lid sinds: Jun 2006
480rider schreef:MP schreef:De Volvo 200 is niks meer dan een grote facelift op een 140/164, dus het is vreemd om dit apart te beschouwen.
Een 144 uit 1974 is vanaf het schutbord naar achter zowat identiek aan een 244 van het jaar daarop.
En wat dacht je van de laatste 164'ers:
Die werd nog een jaartje parallel aan de 240-serie verkocht in de USA inclusief alle modelwijzigingen van die serie (zover dat paste). Let maar op die klimrekhoofdsteunen.
Maurice,
Nu moet ik toch even corrigeren.
De 240/260 heeft een wielbasis van 2,64 meter.
De 140 heeft een wielbasis van 2,62 meter
Je zou het dus een zeer grote facelift kunnen noemen.
Maar het allerbelangrijkste is, dat een 164 geen paneel gelijk heeft met een 144. De wielbasis is zelfs 2,72 meter. dus 10 cm langer.
Maar ook ik vind de 164 ÃÂÃÂn van de mooiste VOLVO's
Maar zijn we nou niet behoorlijk Off Topic gegaan?
Ho ho ho ho 480rider.....effe correctie.
Wielbasis 140 is 260cm, later 262cm
Wielbasis 164 is 270cm, later 272cm
Wielbasis 200 is 264cm, later icm stuurbekr. 265cm.
Wat nu?
E.e.a. is gevolg van gewijzigde voorophanging en geometrie. De 164 heeft overigens alleen maar een langere neus. Behalve de voorkant kun je panelen en ruiten vrolijk uitwisselen. Vooral bij de laatste 100 versus eerste 200 modellen uiteraard.
40 Polar, B200F, MY91, kleurtje 130