Misschien dezehttps://autocircuit.nl/occasions/volvo/2...cc14184483?
244 zoek en aanschaf tips
|
Ja mooie voorkant, lekker oud. De onderkant van de deuren is redelijk bijgewerkt dat zal met roest te maken hebben. Maar de binnenkant is netjes en daar kijk je toch het langst tegen aan.
Raar verhaal dat er LPG inzit maar niet op kenteken. Uche belastingontduiking kuche. ALs de APK onderdelen goed zijn (remmen, uitlaat, banden, aanjager, onderstel) is dat best een aardige prijs. Wielkasten bekijken, dat doe je via de kofferbak, til de deksels van de reservewielbakken eruit en haal het reservewiel eruit. Balkjes onder de voorstoelen. Waar de bodem tegen de dorpel gelast is. Roest langs de voorruit. Schuifdak, kan een hoop ellende zijn. Vier versnellingen is gaaf, de 4 kan je van 40 tot 140 km/h mee rijden, is net een automaat.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
16 April 2020, 18:06
(16 April 2020, 17:33)Marc1970 schreef: Ja mooie voorkant, lekker oud. De onderkant van de deuren is redelijk bijgewerkt dat zal met roest te maken hebben. Maar de binnenkant is netjes en daar kijk je toch het langst tegen aan. Thanks, ik zal ze even vragen hoe het nu zit met die LPG...... Moet toch gewoon geregistreerd staan.
16 April 2020, 20:49
Zeker voor een autobedrijf, die horen dat toch MET papieren te verkopen, en niet ondeugdelijk.
Even herlezen, ze zeggen: "Deze Volvo 244 is voorzien van een LPG installatie (staat nog als benzine auto op kenteken)" Let op woordje nog. Mogelijk al ingebouwd, maar nog niet gekeurd? Ik zou me dom houden en, bij rest oke dealtje sluiten met randvoorwaarde: LPG ook op kenteken. Dat moeten ze gewoon kunnen, sterker nog, ik denk dat ze het anders niet eens mogen verkopen. Ik ben ooit wel eens een 240 gaan kijken met stuurbekrachtiging, 5 bak en LPG. Wat bleek: geen stuurbekrachtiging, een 4 bak en geen LPG. Zij: "Ja, dat bouwen we pas in als u m koopt." Ik: "Ik koop m pas als ie is zoals geadverteerd" Zij: "zo werken wij hier niet." Ik: "zo koop ik hier niet." Moraal: gewoon proberen, nee heb je, ja kun je krijgen. Zeker als LPG er toch al (?) nog(?) inzit....
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
16 April 2020, 22:29
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 16 April 2020, 22:37 door Grey240Polar.)
Mijn ervaring met roest is dat je maar het topje van de ijsberg ziet (en op deze foto's zie je nog veel minder). Stel dat je de auto gaat bekijken, neem dan een magneet mee. Als deze onderaan de deuren en dorpels e.d. niet goed "plakt" zou ik zeggen: walk away.
Wat me ook niet heel veel vertrouwen geeft is dat de laatste APK in 2015 afliep. LPG lijkt erin te zitten, rechtsachter zit de schroefdraad voor de vulnippel. Wat ik me afrvaag: is dat een correct dashboard voor een '79er?
1992 240 Polar (245) *Nr. 2* B200F M47
17 April 2020, 00:21
Nee, dat dashboard is niet origineel, ik heb de indruk dat de rest van het interieur ook wat jonger is.
Ik vraag me vooral af wat er met de voorste deuren aan de hand is, ik zie zowel links als rechts een rare verkleuring. Als je verder geen (slecht herstelde) schades ziet en de basis verder goed is, denk ik dat je er een prima auto van kunt maken. Verder zou ik inderdaad ook proberen om LPG op kenteken te krijgen als voorwaarde om hem te kopen. Een autobedrijf kan dat zelf ook niet, daarvoor moet je naar de RDW of een erkende LPG-inbouwer. Ik heb de indruk dat veel garages relatief weinig over LPG weten. Het is geen bijzonder populaire brandstof en ik heb er in mijn opleiding tot automonteur (2013-2016) ook weinig over geleerd.
Volvo 244 DL B21A M46 11-1974 (project)
Volvo 244 DL B230A M46 1-1980 Volvo V70 B5252S M56 6-1997
17 April 2020, 10:32
(16 April 2020, 22:29)Grey240Polar schreef: Mijn ervaring met roest is dat je maar het topje van de ijsberg ziet (en op deze foto's zie je nog veel minder). Stel dat je de auto gaat bekijken, neem dan een magneet mee. Als deze onderaan de deuren en dorpels e.d. niet goed "plakt" zou ik zeggen: walk away. De APK tot 2015 kan verdedigd worden: over paar jaar belastingvrij, zet m maar even weg (geschorst). Mijn 245 heeft om die reden ook een gat van 2 jaar in de APK historie (en kwam er daarna met een lampje kentekenverlichting vervangen doorheen). LPG inbouw al gedaan/gepland en nog niet langs RDW geweest, zou ook kunnen. Want wil klant het wel. Deze punten zijn dus wel iets om te bevragen, maar hebben mogelijk een steekhoudende verklaring en zijn dus niet per se blokkerend in mijn ogen. Maar afgezien daarvan zijn er natuurlijk ook nog de de technische en cosmetische staat die hier ter sprake komt. Alert zijn en goed doorvragen en testen is zeker verstandig! Overigens stond in de laatste Volvologisch (het registermagazine) een stuk over kopen bij een bedrijf en dat je ook zonder expliciete garantie een officieel garage (is deze bovag of focwa lid?) hoe dan ook gebreken kunt claimen (via consumenten recht). Wel een lastiger route, qua bewijslast en met je gelijk halen (je jhebt hierbij mogelijk iets aan je rechtbijstandverzekering). Maar als ie omgekat of illegaal is (LPG, maar niet in de papieren), dan mag een garage hem je niet als gebruiksklaar verkopen en sta je hoe dan ook wel sterk.
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
17 April 2020, 12:35
(16 April 2020, 18:06)244w schreef:(16 April 2020, 17:33)Marc1970 schreef: Ja mooie voorkant, lekker oud. De onderkant van de deuren is redelijk bijgewerkt dat zal met roest te maken hebben. Maar de binnenkant is netjes en daar kijk je toch het langst tegen aan. Nou.... net bericht op mijn vraag: "Hoe zit het met de LPG die niet op kenteken vermeld staat? Wordt dat voor de aankoop op kenteken gezet?" Antwoord: "Nee dat doen wij niet" ok dan...
Vandaar dat ik de binnenkant zo leuk vond, het is dezelfde waar ik jaren tegenaan heb zitten kijken, haha. Maar goed dan klopt de Km stand natuurlijk ook van kant noch wal, in 2014 was de NAP nog OK ja, maar toen stond er een heel andere stand op. Je komt nog wel s een origineel dashboard tegen, en dan kan je ook gelijk de Km stand weer naar 450.000 draaien.
Ze kunnen die LPG niet op kenteken zetten, die installatie is 99% illegaal. Het slopen en afvoeren van die installatie zijn de eerste kosten voor deze 244. Ik had niet gezien dat de APK al zolang verlopen was, daarmee is deze 244 eerder een probleem van 1300 kg dan een rijdende auto.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
(17 April 2020, 14:41)Marc1970 schreef: Vandaar dat ik de binnenkant zo leuk vond, het is dezelfde waar ik jaren tegenaan heb zitten kijken, haha. Maar goed dan klopt de Km stand natuurlijk ook van kant noch wal, in 2014 was de NAP nog OK ja, maar toen stond er een heel andere stand op. Je komt nog wel s een origineel dashboard tegen, en dan kan je ook gelijk de Km stand weer naar 450.000 draaien. OMG, tja.... heel ethisch dan als garagebedrijf om je probleem door te verkopen. Corrigeer me maar als dit de verkeerde plek is... kan ik ergens (liefst youtube), helder en duidelijk uitleg krijgen over alle techniek in de auto? Wil bij voorkeur zoveel mogelijk zelf doen/ oplossen. |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|
Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)