Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
1 of 2 v-snaren 240 2.3i?
Beste mensen,

Ik ben vrij nieuw met mn 240 dus nog erg zoekende. Voor mijn dynamo zie ik dat volvo een dubbele poelie heeft ontworpen. Ik neem aan om 2 v-snaren te plaatsen. Nu zie ik dat er maar eentje op zit. Is er een reden om af te wijken van de originele 2 v-snaar set-up en maar met 1 v-snaar te rijden op de dynamo/waterpomp?

Groeten Martijn
Antwoord
Twee want ze maken niet fantastisch contact met de dynamo poelie. Door overmatige slijtage/veroudering van de dynamo ophanging (rubber bussen) hangt ie vaak uit het lood en is het lastig ze allebei even strak te krijgen, nieuwe bussen is dan de oplossing.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Dank je Marc, dit was me dus ook opgevallen. De dynamo is niet in lijn met de poelie. Dus je zegt met 2 v-snaren is de standaard en zorgt voor een betere overbrenging?
Antwoord
Yep. Deze bussen: https://www.rendcarparts.nl/onderdelen-v.../RD463909A ze zijn er ook in hardere PU (mijn ervaring daarmee is dat ze makkelijk verschuiven en dan staat alles alsnog uit lijn).

Haal de plus van de accu als je met gereedschap in de buurt van elektrische aansluitingen komt, beetje kortsluiting is zo gemaakt.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Poelies snaren niet op lijn Martin245 2 2.206 20 July 2009, 18:28
Laatste bericht: Martin245

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: