Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
aanhaalmoment
Als het een beetje meezit zet ik vanavond het uitlaatspruitstuk terug op m'n B200F.

Hoe vast zet ik dat?
Vast-is-vast of weet iemand de aanhaalmomenten voor de moeren?

Alvast bedankt...
1992 240 Polar (245) *Nr. 2* B200F M47
Antwoord
Het heeft niet veel te houden. En als je koperen moeren gebruikt dan kun je ze niet eens al te vast zetten.

Monteer het spruitstuk eerst en draai alle moertjes handvast. Draai ze dan van binnen naar buiten "vast" Gewoon met ringsleutel of dopsleutel. Niet bizar vast. Het heeft weinig te houden. Eigenlijk hoeft het alleen maar gasdicht te zijn.

Wel kopervet ertussen he ?
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Antwoord
OK thanx...

Ja, ik heb kopervet gebruikt bij de tapeinden en dat doe ik straks ook bij de moeren. Ik heb weliswaar geen koperen maar RVS moeren, maar goed, met kopervet zat dat ook wel los blijven gaan denk ik...
Antwoord
Stelregel is altijd "halve slag voor afbreken stoppen"
45 1993,v70 awd 97
Antwoord
Is ±100 Nm. Lijkt me eigenlijk ietwat teveel.
Antwoord
RVS is ook niet handig, helaas....

RVS vreet de stalen tapeinden op (spanningreeks der metalen...). Je zal dus met RVS moeren op stalen tapeinden de roest bevorderen...

Gebruik je de koperen tapeinden dan zullen de koperen moeren eerder vergaan dan de tapeinden en daardoor komen ze altijd makkelijk los.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Antwoord
In dat geval denk ik dat ik de moeren maar weer vervang door verzinkte exemplaren want ik heb gewoon de stalen tapeinden geplaatst.

Ik meen me te herinneren dat 1 lbft 1,38 Nm is, dan is 23 lb ft dus bijna 32 Nm...
Antwoord
Helemaal juist. Las het getalletje verkeerd.. :oops:
Antwoord
kopervet lijkt me niet heel zinvol bij dit soort temperaturen? Koperen moeren daarentegen = goed idee.
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Tapeinden B230F aanhaalmoment ????? André1992 1 2.080 15 March 2017, 09:34
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)