17 July 2006, 22:46
Nadat ik enkele weken geleden mijn gasklephuis heb schoongemaakt draaide mijn B230F stationait circa 1200 toeren. Een paar weken later was dit 1500 toeren en sinds een anderhalve week draait de motor stationair bijna 3000 toeren.
Het toerental blijft ook 'plakken'. Wanneer de motor tijdens het rijden bijv 3500 toeren draait en ik trap de koppeling in dan zakt het toerental maar heel erg langzaam. Op de mototr afremmen is er dus niet meer bij.
Wanneer de auto tot stilstand komt zakt het toerental circa 500 toeren (richting 1500) om vervolgens weer geleidelijk richting de 3000 toeren te gaan.
De ontsteking is helemaal in orde (boegies, kabels, rotor, BDP sensor, bodbine etc)
CIS klep schoongemaakt en deze draait soepel
Geen luchtlekkages kunnen ontdekken
Zowel op LPG als op benzine doet het probleem zich voor.
Ik denk zelf dat er misschien iets mis is met de Lambdasonde.
Iemand een idee???
Hoe kan ik trouwens de storingscodes uitlezen m.b.v. dan lampje?
Het toerental blijft ook 'plakken'. Wanneer de motor tijdens het rijden bijv 3500 toeren draait en ik trap de koppeling in dan zakt het toerental maar heel erg langzaam. Op de mototr afremmen is er dus niet meer bij.
Wanneer de auto tot stilstand komt zakt het toerental circa 500 toeren (richting 1500) om vervolgens weer geleidelijk richting de 3000 toeren te gaan.
De ontsteking is helemaal in orde (boegies, kabels, rotor, BDP sensor, bodbine etc)
CIS klep schoongemaakt en deze draait soepel
Geen luchtlekkages kunnen ontdekken
Zowel op LPG als op benzine doet het probleem zich voor.
Ik denk zelf dat er misschien iets mis is met de Lambdasonde.
Iemand een idee???

Hoe kan ik trouwens de storingscodes uitlezen m.b.v. dan lampje?
t's a real Estate when it's Volvo made!<br />245 GLT 1989<br />471.000 km and counting<br />www.sweden-parts.nl