Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Doe mij er nog maar eentje! (265 GLE, nu opgehaald)
Wat en reacties op die velgen Smile
Ik zal er nog eens goed over nadenken! Misschien is het idd wel mooier met dat andere model en daar heb ik er toevallig ook nog een hele berg van liggen, moeten alleen even gestraald en gelakt worden.

Verder vind ik hetzelfde als Gerben.. Klassieker etc met die dekseltjes!

Bedankt voor de info over de AW71! Dat lijkt toch iets meer werk te zijn dan ik eigenlijk verwacht had. Was de 260 echt alleen met de BW55 geleverd of is er ook ooit een automaatbak met overdrive geweest?
Ik had eigenlijk wel gehoopt om de zelfde pook te kunnen houden, die van de BW55 is een stuk mooier en het zou leuk zijn als het er iig helemaal orgineel uit ziet. Die knop kan me eigenlijk ook gestolen worden, die heb ik behalve om te testen nog nooit gebruikt (heb een AW71 oid in mn 86:er zitten).
Heb je toevallig wat foto's van hoe het er uit ziet van onderen met een AW71?
242DL -75 | 265GLE -79 | 244TIC -81 | V70 TDI -98
Antwoord
MP schreef:Nico FOUT!!!!!!!!!

NIET DOEN!
Jij hebt jezelf de moeite genomen om een schitterende 265GLE met mattenklopper te scoren van modeljaar 1979, dan moeten die velgen die jij voorstelt er NIET onder. Die zijn van modeljaar 1980 en later. -Dat ziet iedereen- Wink
Die foto's van die 264 en 265 die ik heb opgestuurd zijn van modeljaar 1980, dáár horen zulke velgen onder. Die dingen hebben ook andere emblemen rondom.

Zowel voor het oudere type als dat nieuwerwetse velgje van jou horen in geval van een 260GL/GLE's er zowel sierringen als doppen op.

Overigens zie je bij 244/245GLE's uit die tijd juist alleen sierringen
De centrale doppen tref je aan op de 240DL/GL/260DL-modellen (maar bij vroegere jaren zijn dat meestal iets andere dopjes)
`

Fout, fout, wat is fout. Smaken verschillen nu eenmaal. ik zou het meer zonde vinden als je de bak veranderd. Laat m lekker origineel zou ik zeggen. Wat maken die paar toeren per minuut uit. Beetje meer lawaai hoort er bij. Het is nogal een ingreep vind ik. Trouwens, jullie mogen toch maar 100km/h of 110 km/h rijden Big Grin

Die velgen heb ik dan weer wat minder moeite mee. Wat wordt trouwens bedoeld met een 'mattenklopper'??? :roll:
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
Die kindervanger (zie pag.1); wel een beetje op blijven letten, hè Big Grin
Antwoord
Big Grin oja, dat was het...hahaha! Ja ik had het blijkbaar nog niet zo opgeslagen. Nooit eerder gehoord dat het zo heette namelijk. :lol:

trouwens; die latere stalen velgen staan er echt wel mooi op;

[Afbeelding: 005__scaled_600.jpg]
maar eigenlijk hoort het natuurlijk zo -->

[Afbeelding: 001__scaled_600.jpg]

zie swedespeed
Antwoord
TheSaint77 schreef:Fout, fout, wat is fout. Smaken verschillen nu eenmaal. ik zou het meer zonde vinden als je de bak veranderd. Laat m lekker origineel zou ik zeggen. Wat maken die paar toeren per minuut uit. Beetje meer lawaai hoort er bij. Het is nogal een ingreep vind ik. Trouwens, jullie mogen toch maar 100km/h of 110 km/h rijden Big Grin

Die velgen heb ik dan weer wat minder moeite mee. Wat wordt trouwens bedoeld met een 'mattenklopper'??? :roll:
Het idee met de bak is dat het wat aangenamer wordt om te rijden Smile Hier in het hoge noorden zijn de afstanden nogal lang (ongeveer 80 km als ik even goedkoop boodschappen wil doen!) en die 3500 toeren gaat vrij snel vervelen, ook al is de auto een stuk beter geisoleerd dan een 240. Verder wil ik ook zo veel mogelijk volvo meetings bezoeken met dat ding en misschien zelfs wel een keer op vakantie naar NL. Die duizenden kilometers worden dus een heel stuk aangenamer als er een OD bij zou zitten Smile
Het voelt verder ook niet echt dat je zegt luxe aan en ik heb ook geen zin om de maximaal 90 te gaan rijden (waar hij op zich ook al op 3000 toeren ligt).
En de oude bak en as enzo hou ik uiteraard achter de hand, zoals ik al zei moet het zonder probleem weer terug te bouwen zijn naar orginele staat, anders begin ik er niet aan.
Antwoord
heb mn post geupdate...i.v.m. velgen :lol: Big Grin
Antwoord
TheSaint77 schreef:Big Grin oja, dat was het...hahaha! Ja ik had het blijkbaar nog niet zo opgeslagen. Nooit eerder gehoord dat het zo heette namelijk. :lol:
Die naam hebben we aan MP te danken volgens mij Big Grin

Eigenlijk hoort het zo vind ik, maar zie die centrumdoppen maar eens te vinden! Corona's vind je zo ongeveer op elke hoek van de straat maar die doppen heb ik nog nooit gezien behalve op een 262C afgelopen weekend.
[Afbeelding: 004__scaled_600.jpg]
Of met het juiste front, maar velgen slechter te zien..
[Afbeelding: 003__scaled_600.jpg]
Antwoord
Nico die doppen kan je gewoon nog kopen bij estateservice,.
&quot;Nostalgie is niet meer wat het geweest is&quot;<br /><br />- 240 DL estate Diesel '89 -weg<br />- 240 DL sedan 2.3 '86
Antwoord
TheSaint77 schreef:Big Grin oja, dat was het...hahaha! Ja ik had het blijkbaar nog niet zo opgeslagen. Nooit eerder gehoord dat het zo heette namelijk. :lol:

trouwens; die latere stalen velgen staan er echt wel mooi op;

[Afbeelding: 005__scaled_600.jpg]
maar eigenlijk hoort het natuurlijk zo -->

[Afbeelding: 001__scaled_600.jpg]

zie swedespeed

Pas op hè: die foto's zijn van modeljaar 80. Die van Nico is ouder, dat kun je zien aan de andere emblemen. En zover ik weet horen daar ook net iets andere velgen bij. Kijk maar naar zoveel berichten terug. Die oude dingen hebben indrukkingen tussen de koelgaten. En de gaten zijn ook iets kleiner.
Een 260 automaat is altijd een BW55, zover ik kan nagaan.
40 Polar, B200F, MY91, kleurtje 130
Antwoord
Filip schreef:Nico die doppen kan je gewoon nog kopen bij estateservice,.
Confusedhock:
Echt waar?? Dat had ik nooit verwacht, je ziet die dingen echt nooit!
Af en toe ben ik verbaasd wat er nog allemaal te krijgen is voor onze oude bakken!
Daarentegen zullen ze wel flink wat poen kosten, ik vroeg een tijdje terug na wat nieuwe doppen voor m'n Virgo velgen zouden kosten en die zouden ongeveer 60 euro kosten (voor een stukje plastic!)
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  mijn prachtige 240 GL is verongelukt. Een andere of toch maar niet? Job 14 16.488 20 February 2017, 23:53
Laatste bericht: Martinus
  Weer eentje erbij: de blauwe automaat Arn02 106 83.161 19 August 2015, 23:27
Laatste bericht: Arn02
  Verse 144 opgehaald :) Jerry 42 27.799 21 November 2014, 01:18
Laatste bericht: Jambon
  ' Eindelijk weer een 240!' maar nu met Virgo's Pluk 2 3.446 5 April 2013, 15:25
Laatste bericht: Erikhans
  Peter's 164 - Eerst maar eens een stukje over m'n M410 Versnellingsbak peter145 14 9.176 2 March 2013, 21:49
Laatste bericht: peter145
  Ultieme Volvo opgehaald dutchpolar 11 7.067 12 August 2011, 17:42
Laatste bericht: Yellow240
  Ook maar ff voorstellen Hilgert 4 4.735 29 June 2011, 09:00
Laatste bericht: Yellow240
  Ooit ging het in dit topic over mijn volgende auto maar dat is nogal verwaterd Ben 52 21.461 18 May 2011, 21:37
Laatste bericht: Ben
  Mijn groene 145 maar eens laten zien. a.borgonjen 11 8.268 16 May 2011, 09:53
Laatste bericht: SFRC
  Auk stelt zich ook hier maar even voor... Auk 11 8.840 17 September 2010, 17:19
Laatste bericht: ZwerverRoodbaard

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)