Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
En toen had ik mijn derde Volvo.....
Net eventjes in mijn boek gekeken, en daar stond het volgende:

Instellen van de draadsnelheid (en stroomsterkte)

Het instellen van de stroomsterkte gebeurt indirect door het instellen van de draadsnelheid. De lasdraad komt dus langzamer of sneller uit het laspistool. Dit noemen we de draadaanvoersnelheid.

Volgens mij is de draadsnelheid dus gekoppeld aan de stroomsterkte
In het verleden behaalde snelheden bieden geen voldoening voor de toekomst
Antwoord
Goed bezig Thuur!! Mooi bakwerk! Daar houden we van!

En ik zie direct alweer een teleac-cursus lassen ontstaan hier..haha! :lol:
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
We zijn hier toch om elkaar te helpen en wijzer te worden van elkaar? :lol: (soms)

Nog even over de draadsnelheid in combinatie met de stroomsterkte http://www.rustbuster.nl/Lasapparaten/Ce...vo_155.htm
Dit is het lasapparaat dat ik heb en naast de foto kun je zien dat het onafhankelijk is van elkaar.
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Antwoord
Peter Timmer schreef:We zijn hier toch om elkaar te helpen en wijzer te worden van elkaar? :lol: (soms)

Nog even over de draadsnelheid in combinatie met de stroomsterkte http://www.rustbuster.nl/Lasapparaten/Ce...vo_155.htm
Dit is het lasapparaat dat ik heb en naast de foto kun je zien dat het onafhankelijk is van elkaar.
ja je hebt wel aparte instellingen ervoor, maar de draadsnelheid beinvloed een hele boel. Ik kan het ff opzoeken in de literatuur die ik bij de lascursus heb gekregen..
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
Jaja, het ligt niet stil hoor!

De Lasser heeft een nieuwe camera en laat die foto's nou net niet goed overkomen op mijn nieuwe en verbeterde @Home abo'tje :evil: :evil:

Anyway, De laatste laswerken zijn voltooid Big Grin Big Grin

Helaas is het linker voorscherm niet meer te redden en moet ik nog op zoek naar een deur LV en RA (iemand?). Een haast punt gave achterklep (toevallig in de juiste kleur :twisted: ) heb ik nog kunnen uithalen. Evenals een bijna compleet Turbo Estate interieur.

Dat wordt nog even doorwassen om het interieur zo goed mogelijk te krijgen.

A.s. zaterdag kan ik het autootje gaan ophalen 8) 8)

Dan begint het afkitten, plamuren, schuren, plamuren, schuren, plamuren, schuren, plamuren, schuren, plamuren, schuren, plamuren, schuren, plamuren, schuren, plamuren, schuren, plamuren, schuren, plamuren, schuren, plamuren, schuren, plamuren, schuren, plamuren, schuren, spuitplamuren, schuren, spuitplamuren, schuren, spuitplamuren, schuren, spuitplamuren, schuren, spuitplamuren, schuren, spuitplamuren, schuren, spuitplamuren, schuren, spuitplamuren, schuren, spuitplamuren, schuren, lakken, lakken, lakken, lakken, schuren, lakken, schuren, lakken en aflakken Confusedhock:

En als dat nog geen werk genoeg is.... Ik heb vernomen een 245 Turbo Estate uit de USA gekocht te hebben :oops: :oops: Vol met goodies, maar ook met lekke koppakking en wat interieurdeeltjes verdwenen..... :o

Je zult maar een hobby hebben :twisted:

Gr :lol:
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Antwoord
:lol: Volgens mij heb jij zometeen niet genoeg karakters in je onderschrift om alle auto's apart te kunnen vermelden :lol:
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Antwoord
Het is een tijdje stil geweest, maar vooral op het gebied van het melden hier :oops:

Dus vanalles gebeurd, sommige dingen gaan zo snel.... :twisted:

Ik zat er al een tijdje mee en de oplossing kwam vanzelf. De 262C had een beetje aandacht nodig (wielkast, dak, airco) en ik kwam er maar niet aan toe. Daarbij voelde ik aan de 850 dat er weer hetzelfde werk aan zat te komen (alweer die remmen :evil: ). Toen ik zo deze zorgen uitte binnen de 850 club vroeg me een gewaardeerd lid of ie eens kon komen kijken. Nou, uiteraard, altijd gezellig. Nadat hij uitvoerig om de Bertone had heen gelopen en een ritje had gemaakt deed hij me een bod Confusedhock:

Wikken en wegen, ik zag zijn handen jeuken en de glans op zijn gelaat en mijn uit de hand gelopen wagenpark. De knoop maar doorgehakt, het is beter zo :oops:

Binnen een week had hij het dak en de airco al gefixt 8)

Daarna verder met de restauratie van de Thuurbo. Bij het binnen zetten (nu bijna 3 weken geleden) ben ik met mijn hand in de deur klem komen te zitten... :twisted: Het bedieningspaneeltje viel in de deur en instinctief greep ik er naar. Helaas kwam mijn vinger op de knop 'raam omlaag' en mijn hand tussen de dwarsbalk en de onderkant van het raam. Ik kon echt geen kant op en heb mijn vrouw moeten vragen de auto van contact te halen en een kannetje met olie te pakken. In eerste instantie dacht ik dat mijn hand gebroken was, ik kon m helemaal niet meer bewegen. :oops: Ik kon er niet van de onderkant bij en mijn vinger kon niet meer van het knopje af. Toen het raam stopte met omlaag gaan kon ik beginnen met wrikken. Lading olie er overheen en uiteindelijk kon ik mezelf bevrijden. Met een zak ijs (en bier :wink: ) even bijgekomen en een week met een dikke hand gelopen. Mijn knokkels zijn weer dicht en de hand heeft weer zijn normaal formaat, het is echter nog pijnlijk....

De lasser is nog geweest voor wat tips m.b.t. carrosseriebehoud en heeft een kritische blik geworpen op Mad Max. Hij vond de auto niet de moeite waard om op te knappen, helaas toch in vrij slechte staat. Dat wordt dus slopen..... :?

Dan het volgende....
Bij een handelaar die er mee ging stoppen een zwarte V70 T5 gezien voor een aantrekkelijke prijs. Ik ben erheen gereden en heb de auto aan de tand gevoeld. Turbo produceert geen rook, kon zo snel geen speling op de draagarmen ontdekken en de koppeling zat vrij hoog en maakte een geluidje bij het wegrijden. Het exterieur vertoont de nodige krasjes, het achterscherm heeft een deukje en de achterbumper is een schandaal (spuitwerk). De goede man deed me een prima bod op de 850 en zo geschiedde.....

Ik ben hem gister gaan halen en als jullie deze pagina even vollu... euh -praten dan plaats ik wat fotootjes 8)

Wat een beest zo'n T5 zeg, ik ging even volgas op de afslag maar moest met mijn 2e hand naar het stuur grijpen :twisted: Big Grin

Gr Wink
Antwoord
Eh, ok..............jij hebt idd niet stil gezeten, Thuur.....

Mooie joker ben je dat je die 262C niet ook hier ff in de aanbieding hebt gedaan en alleen op het verkeerde Volvo-forum (voor een 262 iig).... :evil: :wink:

Jammer dat Mad Max niet meer te redden is, maar misschien is het beter zo.

Kan me voorstellen dat je flauw van de 850 was. Maar om nou gelijk een T5 te kopen.............. =D>

Hoop dat je hand snel beter is.

Zo, was dit lang genoeg om foto's te maken :?: :wink: :lol:
olvo 264 GLE 1980, 223.500 km (in co-ouderschap)<br />Volvo S60 2.4 automaat 2001, 116.000 km
Antwoord
Sander van Buiten schreef:Eh, ok..............jij hebt idd niet stil gezeten, Thuur.....

Mooie joker ben je dat je die 262C niet ook hier ff in de aanbieding hebt gedaan en alleen op het verkeerde Volvo-forum (voor een 262 iig).... :evil: :wink:

Jammer dat Mad Max niet meer te redden is, maar misschien is het beter zo.

Kan me voorstellen dat je flauw van de 850 was. Maar om nou gelijk een T5 te kopen.............. =D>

Hoop dat je hand snel beter is.

Zo, was dit lang genoeg om foto's te maken :?: :wink: :lol:

Ik heb de 262C nooit in de aanbieding gegooid, ik was overvallen. En ja, ik mis m wel..... 250pk met 50dkm op de klok in een zeldzame behuizing is niet niks!

Ja, lang genoeg zo :lol: Bij deze dan...

[Afbeelding: V70_2b.JPG]

[Afbeelding: V70_1b.jpg]

[Afbeelding: V70_3b.JPG]

[Afbeelding: V70_4b.JPG]

[Afbeelding: V70_5b.JPG]

Gr 8)
Antwoord
Da's best een leuk autootje, Thuur! 8)

Maar 't is geen 262C.....................

Gelukkig heb ik geen recht van spreken (meer).

Dank voor de foto's! Big Grin
olvo 264 GLE 1980, 223.500 km (in co-ouderschap)<br />Volvo S60 2.4 automaat 2001, 116.000 km
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Eerste Volvo IVARIO 45 6.797 21 May 2025, 00:57
Laatste bericht: IVARIO
  Even voorstellen: Volvo 340 van Wout Wout_Holsbeek 5 659 17 April 2025, 21:00
Laatste bericht: BartJu
  Voorstellen: Volvo 245 1976 Kogelman 19 5.668 2 April 2024, 17:05
Laatste bericht: IVARIO
  voorstellen volvo 240 1983 dafshooter 1 1.170 26 February 2024, 13:40
Laatste bericht: Rob
  Mijn Volvo 244 GL '81 en 240 DL '83 Arjan. 359 234.382 12 March 2023, 16:12
Laatste bericht: Marc1970
  Eerste Volvo V70D4204T5 3 2.256 16 December 2022, 22:39
Laatste bericht: Kogelman
  Volvo 240 1984 - B230FK - M90 - 16T - LH2.4 jhilverda 49 68.859 22 October 2022, 21:09
Laatste bericht: volvo144
  eigenaar volvo 245 1979 HenkMar 245 5 4.150 31 July 2022, 14:10
Laatste bericht: pepijnwk
  Ik en mijn nieuwe oude 244 1980 luukv47 5 3.817 15 May 2022, 10:25
Laatste bericht: skidje
Big Grin Volvo 940 2.3 i Polar LPT Bacchus 1 2.050 3 January 2022, 15:40
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)