Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mijn 244 Turbo -81 project
nice pix, en mooi project!! Tongue
even over je accu:
Citaat:Ik was gisterenavond want lampen aan het verwisselen in de garage en toen had ik ineens zin om wat te doen.. Dus het project voor gisterenavond was om de 75-er en de turbo van plaats te verwisselen, en dat was moeilijker dan het klinkt want ik had maar 1 accu!
Eerst dus de 75-er uit de garage gereden, daar zat de accu in, 50m verderop parkeren. Accu losthalen, terug naar de garage lopen, accu in de turbo stoppen, die er ook uit rijden en parkereren. Vervolgens de accu weer in de 75-er stoppen, de garage in rijden en helemaal achterin parkeren (donker en weinig plek), accu er weer uit, weer naar de turbo wandelen, accu er in, en de garage weer in!
Ik moet echt eens zorgen dat ik accu's voor al mijn auto's heb. Op dit moment heb ik er 2 te weinig want de 265 zat geen accu bij, en de accu in de ijsracer is een paar winters terug kapotgevroren

je kunt 'm gewoon starten met een accu, en deze er al draaiende uithalen, dus je motor loopt, alleen zonder accu!
ook handig als mensen geen accukabels/startkabels hebben :lol:
orte Bochtenridder Smile &amp; Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
Antwoord
TheSaint77 schreef:bij 240's vaker gezien dat de deur daar roest. Gekke plek, maar misschien komt het door het afwateren en de rubber daar ofzo. Geen flauw idee.

Beide plekken, bij knop en boven deurgreep zijn zwak. Het beweegt iedere keer als de deur binnen wordt dicht/open gedaan.
Monteer maar eens zonder bekleding een armsteun en let op hoeveel en waar het beweegt....dus roest en scheuren...
[img][/img]
Antwoord
PP schreef:nice pix, en mooi project!! Tongue
even over je accu:
Citaat:Ik was gisterenavond want lampen aan het verwisselen in de garage en toen had ik ineens zin om wat te doen.. Dus het project voor gisterenavond was om de 75-er en de turbo van plaats te verwisselen, en dat was moeilijker dan het klinkt want ik had maar 1 accu!
Eerst dus de 75-er uit de garage gereden, daar zat de accu in, 50m verderop parkeren. Accu losthalen, terug naar de garage lopen, accu in de turbo stoppen, die er ook uit rijden en parkereren. Vervolgens de accu weer in de 75-er stoppen, de garage in rijden en helemaal achterin parkeren (donker en weinig plek), accu er weer uit, weer naar de turbo wandelen, accu er in, en de garage weer in!
Ik moet echt eens zorgen dat ik accu's voor al mijn auto's heb. Op dit moment heb ik er 2 te weinig want de 265 zat geen accu bij, en de accu in de ijsracer is een paar winters terug kapotgevroren

je kunt 'm gewoon starten met een accu, en deze er al draaiende uithalen, dus je motor loopt, alleen zonder accu!
Volgens mij is het niet goed voor de generator om zonder accu de boel te laten draaien? Ik weet niet waar ik dat vandaan haal maar dat is iig de reden waarom ik dat nooit doe Smile
242DL -75 | 265GLE -79 | 244TIC -81 | V70 TDI -98
Antwoord
mwa, even kan geen kwaad, toch? :lol:
( automaat sleept zo moeilijk aan :lol: :lol: :lol: )
orte Bochtenridder Smile &amp; Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
Antwoord
PP schreef:mwa, even kan geen kwaad, toch? :lol:
( automaat sleept zo moeilijk aan :lol: :lol: :lol: )
Nou ik weet niet hoe schadelijk het is.. Maar ik loop liever wat een paar meter extra dan dat ik zometeen een nieuwe generator moet kopen Smile
Antwoord
even over je accu:

zou ik alleen in noodgevallen doen. de kans dat de spanning te hoog word is erg groot... de accu werkt als buffer.
als je het doet, doe dan flink wat lampen enzo aan, dan kan de stroom ergens heen.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
Jw240 schreef:
even over je accu:

zou ik alleen in noodgevallen doen. de kans dat de spanning te hoog word is erg groot... de accu werkt als buffer.
als je het doet, doe dan flink wat lampen enzo aan, dan kan de stroom ergens heen.

Veel te link Confusedhock: :twisted:

Kans dat de pluskabel de carrosserie raakt en zichzelf vaslast is veel te groot.... Je mag dan hopen dat je dynamo doorfikt en de motor afslaat... :oops:

Gr Confusedhock:
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Antwoord
Weer even een kleine update, het project staat niet stil!

Ik ben momenteel bezig om een beetje orde te scheppen onder de motorkap. Alle gekke bedrading en lelijke slangen er uit, en nettere spullen er in. Het begon eigenlijk met een lekkende waterpomp maar liep zoals gewoonlijk weer uit de hand.
Vandaag heb ik iig eindelijk de waterpomp vervangen door een nieuwe. Het was ook de bedoeling om vandaag de nieuwe intercooler pijpen op hun plek te krijgen, alleen mislukte gisteren onze pogingen om ze te buigen. We gaan binnenkort weer een poging wagen en ze deze keer met zand te vullen, en de "lange kant" van de bocht flink warm te houden tijdens het verbuigen.
Maargoed aan de inlaat kant ging het precies met een recht stuk, dus die kant heb ik vandaag even gemonteerd, zie foto Smile

Voor:
[Afbeelding: p8230020.jpg]

Na.. Alleen nog niet klaar dus, en sorry voor de slechte kwaliteit maar ik had alleen m'n mobiel bij me.
[Afbeelding: att00121.jpg]

Verder heb ik er ook een extra motor bij gekocht, die komt hopelijk volgende week ergens aan en gaat er hopelijk van de winter na een restauratie in. En een 530 cylinkerkop, een VX3- en een K nokkenas (weet nog niet welke daarvan ik ga gebruiken), een turbo van een 940 en eentje van een 740, een "gevonkt" (??) k-jet system wat genoeg zou moeten zijn voor minstens 300 PK, en 940 inlaat en uitlaat spruitstukken.
Als ik nu nog een wat betere pomp koop dan zou de begrenzing als het goed is in de turbo moeten zitten, er van uit gaande dat het blok en de inhoud in goede staat is.
Antwoord
ben ik nou gek of zie ik nou een carburateur ??
Antwoord
Jelmar schreef:ben ik nou gek of zie ik nou een carburateur ??
Je bent niet gek geworden Wink
Ik kocht de auto zo (eerste foto was hoe het er uit zag bij aankoop). Een eerdere eigenaar had waarschijnlijk problemen met het k-jet system en heeft dus de boel er uit gesloopt en vervangen door een r-sport carburateur. Spullen uit de AT-kit die in de jaren 80 door Volvo verkocht werd dus. De motor is dus eigenlijk geen B21ET meer, maar een B21AT.

Ik erger me er al aan zolang ik de auto heb, maar het is er nog niet van gekomen om de boel weer terug te bouwen ook al heb ik alle onderdelen ondertussen al een tijdje in huis.

Maar dat staat dus op het programma voor de winter Smile
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Voorstellen : De Turbo Intercooler Kogelman 3 1.123 7 June 2024, 18:14
Laatste bericht: Kogelman
  Mijn Volvo 244 GL '81 en 240 DL '83 Arjan. 359 234.376 12 March 2023, 16:12
Laatste bericht: Marc1970
Big Grin Project 164 T6 gewoon weer eens wat anders :) aRjen.T 67 52.380 19 May 2022, 06:12
Laatste bericht: aRjen.T
  Ik en mijn nieuwe oude 244 1980 luukv47 5 3.817 15 May 2022, 10:25
Laatste bericht: skidje
  Even voorstellen 240 Turbo Brick Japster 2 2.663 16 August 2021, 08:49
Laatste bericht: Yezzz
  amazon turbo edwin 184 153.415 27 January 2021, 23:09
Laatste bericht: edwin
  Pontiac astre Turbo project Joey 3 3.231 21 November 2020, 01:33
Laatste bericht: Dopski
  Project "De Belg" Huib244T 538 339.002 21 October 2020, 12:28
Laatste bericht: sludge
  Mijn Volvo 144 '74 voor school/werk verkeer easy rider 16 17.109 23 June 2020, 19:15
Laatste bericht: easy rider
  Mijn Volvo 242 turbo Volvo 142 B23 279 199.980 28 October 2019, 13:47
Laatste bericht: EduardW

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)