Berichten: 938
Topics: 36
Lid sinds: Sep 2005
Gerben schreef:Ik zie bij jou ook een origineel rond gat onderaan de bandenbak (reservewielkast). Hoort daar een rubberdop o.i.d. in te zitten ? Bij mij zit er niets; dat zorgt er dus wel voor dat er vuiligheid van onder/buiten binnenkomt, maar ook dat er nooit water in blijft staan. Hoe zit dit origineel ?
Ja daar hoort een dop in. Aan de kant van de tank zit een kleine doorvoer voor de slang die net onder het tankvulgat zit (1984). Als je een dakkie hebt zitten in beide doppen dan nog eens grotere gaten voor de waterafvoer hiervan.
Dat metertje ben ik ook wel benieuwd naar....
Gr 8)
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Berichten: 827
Topics: 20
Lid sinds: Apr 2005
geestschrijver schreef:Zoals (bijna) iedere 200... is dat trouwens te doen, een automaat (laten) inbouwen?
Net zo makkelijk als een bakwissel bij een Eend, alleen heb je wat meer spieren nodig en een brug is ook fijn...
[img][/img]
Berichten: 2.372
Topics: 22
Lid sinds: Jul 2005
das wel een enorme verandering!
welke roestomvormer gebruik je? ik heb Fertan gebruikt en daarna met ferpox epoxyprimer afgelakt, super harde coating...
nog plannen voor de motor+wielophanging?
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Berichten: 827
Topics: 20
Lid sinds: Apr 2005
PP schreef:op wat voor een meter dan?
Zie euh pagina 2....
Ik ben niet zo snel maar kom er wel :oops:
Ik heb hetzelfde probleem, ik ga straks weer een gt dash monteren maar dan wil ik ook mijn olietemp weten. Dat doe ik door de orinele meter bij de gever te houden en te schakelen naar mijn orginele temp meter voor water.
Als mijn olietemo 70gr, 80 en 90 aangeeft maak ik een extra schaalverdeling of soldeer de juiste meetweerstand in de draad. Schakelknopje met ledlampje en ik weet wat ik meet. 2 in 1 meters dus.
Op een normale koelwatermeter zou ik gewoon 2/3 kleine streepjes zetten voor je olie temp.
[img][/img]
Berichten: 2.761
Topics: 38
Lid sinds: Mar 2005
Jw240 schreef:ik heb Fertan gebruikt en daarna met ferpox epoxyprimer afgelakt, super harde coating...
Dat spul gebruik ik ook. Ik vind de nieuwe samenstelling van de primer wel beter dan de oude, Ik denk dat de nieuwe ook harder is dan de oude (op waterbasis)
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Berichten: 938
Topics: 36
Lid sinds: Sep 2005
Peter Timmer schreef:Jw240 schreef:ik heb Fertan gebruikt en daarna met ferpox epoxyprimer afgelakt, super harde coating...
Dat spul gebruik ik ook. Ik vind de nieuwe samenstelling van de primer wel beter dan de oude, Ik denk dat de nieuwe ook harder is dan de oude (op waterbasis)
Volgens mij is de chemische samenstelling van deze omvormers grotendeels hetzelfde. Vandaar dat ik de eerste de beste heb gepakt in de automat.handel (wit potje...).
Belangrijker is inderdaad de verharder cq. toplaag.
Gr
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Berichten: 2.372
Topics: 22
Lid sinds: Jul 2005
thuur schreef:Volgens mij is de chemische samenstelling van deze omvormers grotendeels hetzelfde. Vandaar dat ik de eerste de beste heb gepakt in de automat.handel (wit potje...).
Belangrijker is inderdaad de verharder cq. toplaag.
Gr 
er zit ook rotzooi bij... maar ik zie al op jou foto's dat de roest is omgevormd in zwart achtig spul. dat is goed.
Ik ben de laatste dagen ook druk bezig geweest om de randen van de achterspatborden en wat andere kleine roestplekken perfect weg te werken. Roest weghalen is alleen leuk als het makkelijk gaat... anders gaat het je snel tegenstaan. Lang leve de roestomvormer 8)
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Berichten: 2.761
Topics: 38
Lid sinds: Mar 2005
Jw240 schreef:Roest weghalen is alleen leuk als het makkelijk gaat...
:?: Slijptol :?:
Gaat veeeel sneller :lol:
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Berichten: 2.372
Topics: 22
Lid sinds: Jul 2005
Peter Timmer schreef:Jw240 schreef:Roest weghalen is alleen leuk als het makkelijk gaat...
:?: Slijptol :?:
Gaat veeeel sneller :lol:
zelf met de flex vind ik het vervelend werk :wink:
op sommige plekken kom je er niet goed bij, en is het wat te grof... ik gebruik zon flex op perslucht, die zijn beter te doseren en kleiner, echt een aanrader.
Bij mijn 240 was het vooral oppervlakkige roest door steenslag, losgelaten of doorgesleten underbodycoating. Verder niet echt veel aan de hand, behalve nog wat roest op/bij de achterklep.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Berichten: 938
Topics: 36
Lid sinds: Sep 2005
Tadaa! 8)
Gaatje in de koker RA dicht:
Bijrijdersvloertje:
Gaatje achter de bestuurdersstoel is dicht:
De uitlaat heeft ook een piepklein gaatje, tijd voor een RVS exemplaar 8)
Gr
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter