Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Volvo nummer 8
Ja, het werd weer tijd voor wat nieuws, het was toch al gauw weer een paar maanden geleden dat ik voor het laatst een volvo kocht :roll:

Maar ik had behoefte aan een fatsoenlijke winterauto.. Mijn 86-er heeft geen motorblockverwarmer, zit vol met roestgaten en kieren waardoor er koudelucht naar binnen komt, en de verwarming doet het ook niet al te goed zoals ik tijdens een 1200 km lange rit van het voorjaar heb ontdekt (de hele weg met m'n winterjas aan en ik had het nog steeds koud).
Dus nu de winter er weer aan zit te komen heb ik mijn ogen open gehouden voor een nieuwe winterauto, en die mijn vriendin ook 's zomers mag rijden Smile
Gisterenavond vond ik hem! Een 245 GL -89-er, B230F met automaatbak, 6 eigenaars, 260000 km, zo goed als geen roest, gekeurd en wegenbelasting betaald, en ook nog eens goedkoop!

Dus vanochtend belde ik de verkoper, en 2 uur later reed ik met een nieuwe volvo bij hem vandaan!

De enige problemen zijn dat de remmen niet goed werken, ik ga de remklauwen voor vervangen, achter zagen ze er prima uit. Verder werkt de achterruitwisser niet, kabel afgebroken, en de bestuurdersstoel is een klein beetje scheef.
Niet al te veel werk dus!

Hier zijn wat fotos!

Ja zo ziet hij er uit Smile
[Afbeelding: IMG_2547.JPG]

Achterklep van een 91-er, en witte knipperlichten.
[Afbeelding: IMG_2552.JPG]

Ook hier weinig roest, alleen helemaal onderaan op de voorschermen zat wat beginnende roest, nog lang geen gaten.
[Afbeelding: IMG_2553.JPG]

De motor is een frisse B230F, een ongelofelijk verschil vergeleken met de B230A in de 86-er, ook al scheelt het op papier maar een paar PK. Ik vermoed dat deze motor niet helemaal orgineel is (behalve het luchtfilter dan wat uiteraard ook niet orgineel is)
[Afbeelding: IMG_2554.JPG]
[Afbeelding: IMG_2555.JPG]

Een paar extra metertjes zaten er ook in. Helaas geen van alleen aangesloten en nog meer helaas ook geen sensors voor de oliedruk/temp Sad
Ik kreeg er ook een Sony MP3 speler bij, en de orginele speakers zaten er nog in. Verder weinig te zeggen kwa accesoires, stuurbekrachtiging, maar geen CV.
[Afbeelding: IMG_2549.JPG]
[Afbeelding: IMG_2550.JPG]
[Afbeelding: IMG_2551.JPG]

En de prijs? Rond de 350 euro!
Ik ben iig erg tevreden, echt een koopje! Big Grin
242DL -75 | 265GLE -79 | 244TIC -81 | V70 TDI -98
Antwoord
nico_v schreef:En de prijs? Rond de 350 euro!
Dat betaal je al bijna voor de witte achterlichten!
Mooi man!
Ik ben ook bijna aan nummer 3 :-) maar 8 zal ik niet halen :-)
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
Nico,

Weer een mooie Volvo erbij!
Gegroet,

Erik

Na 11 jaar nu zonder Volvo
Antwoord
En binnenkort weer een lelijke roestige volvo minder Wink
Ik heb besloten dat ik de 86-er ga slopen. Als ik hem zou verkopen zou ik er zowat niks voor krijgen omdat hij zo roestig is. Dus alles wat nuttig is gaat er uit, ik moet hem alleen wel op wielen laten staan dat ik hem makkelijk weg kan (laten) slepen.

Hier zijn iig wat nieuwe foto's na een snel wasbeurtje, en hij heeft ook nieuwe wielen gekregen.

[Afbeelding: IMG_2562.JPG]
[Afbeelding: IMG_2563.JPG]
[Afbeelding: IMG_2564.JPG]
Antwoord
Vooral doorgaan, Nico
Op deze manier boer je voor een paar euro's lekker vooruit 8)
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Antwoord
zeker als de belasting betaald is... 350 eu is weinig geld voor een dergelijk harde koets ! Mooi man!
Voorheen:lid Volvo 850 Club - Volvo 850 2.0 Sedan 1995 / lid Volvo 300 Club - Volvo 343DL CVT 1978 / 360GLS B19A 1983 / Nu: V70 2.4 AT MY 2002 & Buick Special Trunkback Sedan 1937
Antwoord
ik vin m mooi! Zeker met die velgjes. Die Sony had ik ook maar ik vond m minder dus ik heb m in mn sunny laten zitten voor de nieuwe eigenaresse. :-)
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
TheSaint77 schreef:ik vin m mooi! Zeker met die velgjes. Die Sony had ik ook maar ik vond m minder dus ik heb m in mn sunny laten zitten voor de nieuwe eigenaresse. :-)
Ach hij goed redelijk te werken Smile En heeft wellicht ooit meer gekost dan wat ik voor de auto heb betaald Wink

Ik ben gisteren en vandaag met de remmen in de weer geweest.. Dat was me nogal een avontuur! De remklauw aan de linkerkant zag er dus nogal verrot uit en de cylinders zaten ook vast, dus die zou ik "even" vervangen.
Maandagavond kreeg ik de nieuwe leidingen want die kreeg ik dus niet los, dinsdagochtend aan de slag. 3 keer raden of ik de remleiding van de slang los kreeg! Mooi niet dus. Ik heb echt van alles geprobeerd, maar uiteindelijk braken ze gewoon allebei af met de schroefdraad nog in de slang. Toen moest ik dus ook nieuwe slangen kopen. De garage in het dorp had ze niet in huis, en het zou ook niet lukken om ze die zelfde dag nog binnen te krijgen. Dus ik naar de stad racen, en 2 nieuwe slangen gekocht. Er was nogal haast bij want de auto stond half buiten en ik kon dus de garage niet afsluiten, ik moest dat ding dus daar vandaan krijgen.

Nou ja, weer in de garage aangekomen weer verder gegaan. Toen bleek dat de slangen aan de andere kant ook loeivast zaten!! ZUCHT dacht ik, ik zat er nog over te denken om de leidingen naar het "verdeelblokje" ook te kopen, maar de verkoper praatte het me uit m'n hoofd. Gelukkig had ik nog wat spul van een andere 245 liggen en tussen die troep vond ik precies de 2 leidingen die ik waarschijnlijk stuk zou trekken.

Die leidingen kreeg ik gelukkig wel van het blokje los. Dus toen ik eenmaal alle vastgeroeste troep weg had gekregen kon ik de boel weer in elkaar gaan zetten. Een ware droom om met nieuwe spullen te werken, na uren bezig geweest te zijn met die troep. Het zooitje zat dus al vrij snel weer in elkaar.

De rechterkant besloot ik niet te verwisselen, die zag er nog redelijk goed uit en ik had het wel gehad eigenlijk.
Nou ja toen dus aan de slag, ontluchtgereedschapje er op gezet, en toen ik bij de eerste klauw voor aankwam... K*T!!!! vergeten de remblokken er in te zetten!! SLIM HOOR! Big Grin

ZUCHT! Druk er weer af, en proberen de remblokken er in te krijgen. Nu bleek de boel rechtsvoor dus in ene helemaal vast te zitten, geen beweging in te krijgen. Dus die klauw heb ik uiteindelijk ook moeten vervangen! Gelukkig was het daar niet vastgeroest dus ik hoefde geen slangen en leidingen te vervangen Wink

Toen dat eenmaal gedaan was, weer ontluchten. Toen ik bij de 1 na laatste nippel aankwam bleek dat er iets verstopt zat, er kwam namelijk geen vloeistof uit ook al draaide ik de nippel er helemaal uit. Toen had ik het echt helemaal gehad en zette de wielen er weer op en reed naar huis.

Hij remde iig beter dan voorheen maar al te blij was ik toch niet zoals jullie misschien zullen begrijpen Wink Vandaag vol goede moed weer aan de slag om de verstopping op te lossen. Dat was in een uurtje gedaan, incl opnieuw ontluchten. En nu werken de remmen weer als nieuw!

Zo, het duurde al lang om dit allemaal in te tikken, kan je na gaan hoe lang het in het echt duurde Big Grin

Verder heb ik alle electra naar de achterklep omgetrokken. Nu gaan de kabels niet meer door de scharnieren (waardeloze constructie!) maar door een rubberen slang van het dak naar de achterklep. Of het mooi is weet ik niet, maar het werkt iig en ik hoef niet bang te zijn dat over een half jaar de kabels weer stuk zijn.
Antwoord
mooi ! en de velgen staan hem ( of haar ? ) prima ook 8)
als je een goede sound wil zet je er een hertz setje in esk 130 werk echt perfect.
veel plezier ermee in ieder geval
245 1993
Antwoord
Mooie auto.

Gefeliciteerd.

Zijn de 240ers in Zweden goedkoper dan in nederland?
Volvo 240 GL estate B230f&nbsp;&nbsp; '91<br />BMW 2002 '73<br />Deutz D4005 '67
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Eerste Volvo IVARIO 45 6.797 21 May 2025, 00:57
Laatste bericht: IVARIO
  Even voorstellen: Volvo 340 van Wout Wout_Holsbeek 5 659 17 April 2025, 21:00
Laatste bericht: BartJu
  Voorstellen: Volvo 245 1976 Kogelman 19 5.668 2 April 2024, 17:05
Laatste bericht: IVARIO
  voorstellen volvo 240 1983 dafshooter 1 1.170 26 February 2024, 13:40
Laatste bericht: Rob
  Mijn Volvo 244 GL '81 en 240 DL '83 Arjan. 359 234.382 12 March 2023, 16:12
Laatste bericht: Marc1970
  Eerste Volvo V70D4204T5 3 2.256 16 December 2022, 22:39
Laatste bericht: Kogelman
  Volvo 240 1984 - B230FK - M90 - 16T - LH2.4 jhilverda 49 68.859 22 October 2022, 21:09
Laatste bericht: volvo144
  eigenaar volvo 245 1979 HenkMar 245 5 4.150 31 July 2022, 14:10
Laatste bericht: pepijnwk
Big Grin Volvo 940 2.3 i Polar LPT Bacchus 1 2.050 3 January 2022, 15:40
Laatste bericht: Marc1970
  Voorstellen met volvo 265 Wouter265 1 2.507 18 July 2021, 08:48
Laatste bericht: pepijnwk

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)