4-2-2007
Na een lange radiostilte weer wat nieuws te melden.
Reden van de stilte: een klein ongelukje met mijn hand (tussen het raam en de dwarsbalk in de deur klem :-[), nog een paar gaatjes die ik tegen kwam en gelast moesten worden, de uitlaat die echt niet meer APK-waardig te maken was en een langdurige speurtocht naar de perfecte uitlaat (tis een 3" Ferrita geworden 8)). Plus de buitentemperathuur, een griepje en dan heb ik die vervelende baan nog.....
Maar goed, er is weer voortgang te zien en te melden!
Allereerst, en met gepaste trots, de Ferrita:
Hij hangt nog niet lekker (erg weinig speling bij de achteras), maar dat is vermoedelijk omdat het interieurtje nog niet in de auto zit. Voorlopig even in 'dubbele' rubbers gehangen (lang leven tie-wraps) en nog maar eens kijken als de auto weer gevuld is.
Losse plastic delen zijn allemaal in bad geweest ;D
Achterbank, klaar om weer in elkaar gezet te worden. De stof is in de wasmachine geweest, vloerbedekking is gestoomreinigd, het schuimrubber heb ik in bad gezet met wasmiddel en heeft de hele zomer kunnen drogen en de houten plank heb ik opgeschuurd en gelakt. Kan er weer 25 jaar tegen 8)
De nodige paneeltjes geschuurd en opnieuw gespoten. Dit is een kickpanel wat een kabelboom en een tweetal relais' bescherm direct naast het koppelingspedaal.
Vervolgens de auto op een dieetje gezet... Zo'n 30 kilo bitumen erin geplakt 8) Geen gewone bitumen, maar speciale geluidsdempingsbitumen (3x woordwaarde). Uiteraard op het verse plaatwerk, maar ook over de bestaande plekken heen en op nog kale plekken.
Wat je nodig hebt is ontvetter, een Stanley mes, een rubber/plastic hamertje voor de randjes, een fohn en nathuurlijk de bitumen:
Reservewielbak:
[img width=450 height=600]http://members.home.nl/genevieve.2/240_Restauratie/Opbouw/PICT3675.JPG[/img]
Uiteraard zover mogelijk bekleden:
Onder de achterbank:
Achter de bijrijdersstoel:
[img width=450 height=600]http://members.home.nl/genevieve.2/240_Restauratie/Opbouw/PICT3686.JPG[/img]
Bijrijder:
Helemaal bekleed met bitumen en de kabeltjes goed gelegd:
Nog een trappaneel erop, uiteraard ook gelakt:
Moderne dempingsmat erop:
Verwarmingsbuis weer aangesloten:
En uiteraard ook aan de bestuurderskant:
Hier zie je net nog een streepje van het kickpanel:
Langzaam komt er wat schroefwerk bij kijken, dus nieuwe RVS schroefjes gehaald:
En langzaam begint het weer op een auto te lijken.....
En tenslotte kwam er nog wat uit de wasmachine vallen ;D
Plan is nu om het interieur terug erin te zetten, ook al heb ik gemerkt dat sommige stukken niet meer te redden zijn en vervangen moeten worden. Dan kan ik kijken of de Ferrita past met de originele rubbers en dan gaan we maar eens een APK-tje scoren... 8)
Gr