Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
En toen had ik mijn derde Volvo.....
ik zie nu net deze advertentie op marktplaats:

http://auto-diversen.marktplaats.nl/onde...pleet.html


Zou dat wat zijn? Er staat dat ie 1 demper heeft, maar op het plaatje zijn het er 2. Het is wel een 3 inch systeem, maar helaas geen RVS, maar galuminiseerd staal.

Scheelt wel behoorlijk met de ferrita set.....
Antwoord
Ticcie schreef:ik zie nu net deze advertentie op marktplaats:

http://auto-diversen.marktplaats.nl/onde...pleet.html


Zou dat wat zijn? Er staat dat ie 1 demper heeft, maar op het plaatje zijn het er 2. Het is wel een 3 inch systeem, maar helaas geen RVS, maar galuminiseerd staal.

Scheelt wel behoorlijk met de ferrita set.....

En precies omdat het gealuminiseerd is heb ik er niet voor gekozen. Tussen aluminium en staal zit altijd een potentiaalverschil. Tel hierbij de hitte van een turbo en het staat garant dat het doorroest. Op diverse fora heb ik gelezen dat mensen zo'n type uitlaat tussen 3 en 5 jaar al doorgerot hadden... Dan kun je beter een Simons nemen, die zijn nog iets goedkoper. En als je goed shopt is een Ferrita ook weer niet te duur Wink


Gr 8)
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Antwoord
thuur schreef:En precies omdat het gealuminiseerd is heb ik er niet voor gekozen. Tussen aluminium en staal zit altijd een potentiaalverschil. Tel hierbij de hitte van een turbo en het staat garant dat het doorroest. Op diverse fora heb ik gelezen dat mensen zo'n type uitlaat tussen 3 en 5 jaar al doorgerot hadden... Dan kun je beter een Simons nemen, die zijn nog iets goedkoper. En als je goed shopt is een Ferrita ook weer niet te duur Wink


Gr 8)

klinkt logisch. Definieer 'niet te duur' even voor me Big Grin
Doe je er ook een katalysator bij of niet?

Als een Simons ongeveer 250 euro kost, deze 330 euro, dan is 'een beetje' bijleggen voor een Ferrita wel een goede investering gezien je de Ferrita nooit meer hoeft te vervangen (hoop ik)
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
4-2-2007

Na een lange radiostilte weer wat nieuws te melden.

Reden van de stilte: een klein ongelukje met mijn hand (tussen het raam en de dwarsbalk in de deur klem :-[), nog een paar gaatjes die ik tegen kwam en gelast moesten worden, de uitlaat die echt niet meer APK-waardig te maken was en een langdurige speurtocht naar de perfecte uitlaat (tis een 3" Ferrita geworden 8)). Plus de buitentemperathuur, een griepje en dan heb ik die vervelende baan nog.....

Maar goed, er is weer voortgang te zien en te melden!

Allereerst, en met gepaste trots, de Ferrita:
[Afbeelding: PICT3653.JPG]

Hij hangt nog niet lekker (erg weinig speling bij de achteras), maar dat is vermoedelijk omdat het interieurtje nog niet in de auto zit. Voorlopig even in 'dubbele' rubbers gehangen (lang leven tie-wraps) en nog maar eens kijken als de auto weer gevuld is.

Losse plastic delen zijn allemaal in bad geweest ;D
[Afbeelding: PICT3682.JPG]

Achterbank, klaar om weer in elkaar gezet te worden. De stof is in de wasmachine geweest, vloerbedekking is gestoomreinigd, het schuimrubber heb ik in bad gezet met wasmiddel en heeft de hele zomer kunnen drogen en de houten plank heb ik opgeschuurd en gelakt. Kan er weer 25 jaar tegen 8)
[Afbeelding: PICT3683.JPG]

De nodige paneeltjes geschuurd en opnieuw gespoten. Dit is een kickpanel wat een kabelboom en een tweetal relais' bescherm direct naast het koppelingspedaal.
[Afbeelding: PICT3684.JPG]

Vervolgens de auto op een dieetje gezet... Zo'n 30 kilo bitumen erin geplakt 8) Geen gewone bitumen, maar speciale geluidsdempingsbitumen (3x woordwaarde). Uiteraard op het verse plaatwerk, maar ook over de bestaande plekken heen en op nog kale plekken.

Wat je nodig hebt is ontvetter, een Stanley mes, een rubber/plastic hamertje voor de randjes, een fohn en nathuurlijk de bitumen:

[Afbeelding: PICT3689.JPG]

Reservewielbak:
[img width=450 height=600]http://members.home.nl/genevieve.2/240_Restauratie/Opbouw/PICT3675.JPG[/img]

[Afbeelding: PICT3677.JPG]

Uiteraard zover mogelijk bekleden:
[Afbeelding: PICT3679.JPG]

Onder de achterbank:
[Afbeelding: PICT3673.JPG]

Achter de bijrijdersstoel:
[img width=450 height=600]http://members.home.nl/genevieve.2/240_Restauratie/Opbouw/PICT3686.JPG[/img]

Bijrijder:
[Afbeelding: PICT3687.JPG]

[Afbeelding: PICT3690.JPG]

Helemaal bekleed met bitumen en de kabeltjes goed gelegd:
[Afbeelding: PICT3695.JPG]

Nog een trappaneel erop, uiteraard ook gelakt:
[Afbeelding: PICT3696.JPG]

Moderne dempingsmat erop:
[Afbeelding: PICT3697.JPG]

Verwarmingsbuis weer aangesloten:
[Afbeelding: PICT3699.JPG]

En uiteraard ook aan de bestuurderskant:
[Afbeelding: PICT3691.JPG]

Hier zie je net nog een streepje van het kickpanel:
[Afbeelding: PICT3694.JPG]

[Afbeelding: PICT3698.JPG]

Langzaam komt er wat schroefwerk bij kijken, dus nieuwe RVS schroefjes gehaald:
[Afbeelding: PICT3681.JPG]

En langzaam begint het weer op een auto te lijken..... Tongue
[Afbeelding: PICT3700.JPG]

[Afbeelding: PICT3701.JPG]


En tenslotte kwam er nog wat uit de wasmachine vallen ;D
[Afbeelding: pict3705lg9.jpg]



Plan is nu om het interieur terug erin te zetten, ook al heb ik gemerkt dat sommige stukken niet meer te redden zijn en vervangen moeten worden. Dan kan ik kijken of de Ferrita past met de originele rubbers en dan gaan we maar eens een APK-tje scoren... 8)


Gr Smile
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Antwoord
Mooi werk Thuur.

Waar haal je van die matten, en wat kost het ongeveer. Bij mij ligt er van die verpulverde troep, kan op termijn ook wel eens vervangen worden. Is losliggend niet makkelijker ivm roest checken (bij jou is nu wel alle roest weg dus minder noodzakelijk).
Antwoord
super super! Smile Maar is ie nu al gespoten dan? Of heb ik iets gemist?
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
[Citaat werkt nog steeds niet]

@Dop: De geluidsdemping heb ik gehaald bij Merford. Ze hadden toen een 'Autopakket' in de aanbieding. Al moet ik zeggen dat 1 "standaard" mat eigenlijk wel veel te klein is voor een 240 :-[ Ik heb de wielkasten, 2 plakken onder de achterbank, 4 vloermatten (waarvan 1 al niet meer uit 1 geheel) en het stuk onder de pookhoes opnieuw bekleed. Dus ik ben niet eens aan de achterbak toegekomen en ik heb al erg creatief moeten doen om het 4e vloerstuk gesneden te krijgen.....

@Saint: Nee nog niet. Enkel wat inspanningen om het geheel wat strakker te krijgen. Ik zag op enkele puntjes wat roest doorkomen van het oorspronkelijke plaatwerk. Ik twijfel dus of ik de hele auto moet laten spuiten, of alleen vanaf de bies en lager?


Gr 8)
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Antwoord
nice!

ziet er goed uit! Extra geluidsisolatie moet ik ook nog regelen.

Al een intercooler gevonden?

Gaat dat zomaar, rvs schroeven in gewoon plaatwerk? (contacterosie). Misschien de schroefjes met wat dik vet erin draaien..
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
Ook tussen plaatwerk, is gewoon staal en RVS montagemateriaal ontstaat een spanningsverschil, dus ook Corrosie.
Zal misschien iets langer duren omdat RVS ook veel ijzer bevat, maar uiteindelijk zal het wel gebeuren.
De enige manier om corrosie te voorkomen is isoleren, zodat er geen spanningsverschil kan ontstaan tussen de verschillende materialen, maar dat is nagenoeg niet mogelijk op plaatmateriaal in en aan een auto.
Frans z'n Volvo's: Volvo Amazon Kombi P221, B18A+ overdrive 1965, Volvo XC70, Titanium 2016,USA import
Antwoord
Ok, duidelijk. Ik heb lang getwijfeld, maar een verroest boutje of schroefje terugdraaien is ook weer zo wat.....
Wat is nu de beste optie dan? Elektrisch scheiden gaat denk ik niet lukken....

Een intercooler heb ik al (lang :-[) staan, nu de beugeltjes nog...


Maar de vloerbedekking is wel uit de wasmachine gevallen:

[Afbeelding: PICT3711.JPG]

[Afbeelding: PICT3712.JPG]

En de kabels hufter-proof gelegd:
[Afbeelding: PICT3713.JPG]


Gr 8)
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Eerste Volvo IVARIO 45 6.797 21 May 2025, 00:57
Laatste bericht: IVARIO
  Even voorstellen: Volvo 340 van Wout Wout_Holsbeek 5 659 17 April 2025, 21:00
Laatste bericht: BartJu
  Voorstellen: Volvo 245 1976 Kogelman 19 5.668 2 April 2024, 17:05
Laatste bericht: IVARIO
  voorstellen volvo 240 1983 dafshooter 1 1.170 26 February 2024, 13:40
Laatste bericht: Rob
  Mijn Volvo 244 GL '81 en 240 DL '83 Arjan. 359 234.382 12 March 2023, 16:12
Laatste bericht: Marc1970
  Eerste Volvo V70D4204T5 3 2.256 16 December 2022, 22:39
Laatste bericht: Kogelman
  Volvo 240 1984 - B230FK - M90 - 16T - LH2.4 jhilverda 49 68.859 22 October 2022, 21:09
Laatste bericht: volvo144
  eigenaar volvo 245 1979 HenkMar 245 5 4.150 31 July 2022, 14:10
Laatste bericht: pepijnwk
  Ik en mijn nieuwe oude 244 1980 luukv47 5 3.817 15 May 2022, 10:25
Laatste bericht: skidje
Big Grin Volvo 940 2.3 i Polar LPT Bacchus 1 2.050 3 January 2022, 15:40
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)