Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
264 DL
[Afbeelding: 264dl4xj.th.jpg]

Funsdaf en ik hadden het er laatst over dat we nog nooit een 264DL waren tegengekomen. Bij deze dus. Te koop bij Sito Classics voor 'slechts' 4.500,--

Enneh: mooi oranje is niet lelijk! :wink:

Groeten,

Sander
olvo 264 GLE 1980, 223.500 km (in co-ouderschap)<br />Volvo S60 2.4 automaat 2001, 116.000 km
Antwoord
Als iemand interesse heeft, kan ik er wel een keer kijken. Ik werk in Enschede, dus dat is maar een kleine moeite (en een mooi excuus om naar auto's te kijken).
Gegroet,

Erik

Na 11 jaar nu zonder Volvo
Antwoord
Funsdaf schreef:Heeft een 260 DL ook een grote neus, Ja dus.

>Dat kan volgens mij ook niet anders....die neus is er toch juist opgekomen omdat de 6cilinder anders niet paste? Of heb ik het mis?

Maar deze heeft trouwens geen chrome randjes over de spatbordrandjes. Of is dat alleen van latere bouwjaren.

>He! Dat had ik nog niet eens gezien...dacht dat die overal opzaten......anders ff aan Peter Timmer vragen.....die heeft toch een 265DL?

Maar wel de mooie velgen, die ik er toch ook nog wel onder zou willen.
>Die heb ik ook, maar dan met de grote naafdoppen. Vind ik nog iets mooier.
olvo 264 GLE 1980, 223.500 km (in co-ouderschap)<br />Volvo S60 2.4 automaat 2001, 116.000 km
Antwoord
[quote="Funsdaf"]Zeer mooi oranje.

Maar deze heeft trouwens geen chrome randjes over de spatbordrandjes. Of is dat alleen van latere bouwjaren?

Is dit niet gewoon een omgebouwde 240DL ? Als ik naar de bumpers kijk (244),naar de chrome deurlijsten(244) en de grill lijkt me ook niet origineel ( model na 1980).
En inderdaad de chrome wielkastlijsten behoren er volgens mij ook altijd op te zitten bij een 264.
Antwoord
Op de site van het RDW het kenteken ingevoerd. Is een echte 264 DL Automaat op LPG
Volvo V70 TDI<br />Volvo 242 in veel onderdelen
Antwoord
Jos, die bumpers en sierlijsten kloppen volgens mij wel.
Die gril is idd van het nieuwe type. Hoop dat Peter Timmer uitsluitsel kan geven over de sierstrips. Ik ga er ook vanuit dat die erop horen.

Robbert, thnx. Had kenteken ook al getjekt, vergeten te vermelden.
Antwoord
Grille kan best 'ns origineel zijn. In een boekje "Alle autos 1975" staat de 264 DL met een zwarte en de GL met een zilverkleurige grille afgebeeld
Volvo 240 GL sedan 1992 (en een DAF 55 variomatic 1970)
Antwoord
Funsdaf schreef:Mijn vraag kwam gewoon omdat hier laatst ergens werdt gepost dat de 240 GL, GLE, GLT en Turbo ook van de grote neus voorzien zijn.
Dat is weer afhankelijk van het bouwjaar; ze zijn er ook met flatnose...
Antwoord
Dat de DL een zwarte grille heeft, klopt wel. Alleen was die voor modeljaar '81 volgens mij van een ander model.

Funs, volgens mij is de V6 wel degelijk langer dan de 4-cilinders. Of het blok ligt veel verder naar voren. Nu zou dat misschien nog wel gepast hebben, maar er moesten ook nog een radiateur en een koelfan bij. De koelfan in mijn 264 is ook (veel) kleiner(!) dan die in mijn 240 en 244. Vast niet omdat de V6 minder koeling nodig heeft....... :wink:

Groeten,

Sander
Antwoord
De neuzenkwestie....

260: altijd grote neus. Grille zilver, behalve 260 DL (zwart)
240: altijd kleine neus, behalve de GL, GLE, GLT, Turbo van de modeljaren '83, '84 en '85. Grille altijd zwart.

De grote neus op de 4-cilinders (behalve de 240 basis en DL) is dus ingevoerd toen de 260 verdween (vanaf medio '82), althans in Nederland. In Zweden kwam de grote neus een jaar later (waarom ?).
Bij de grote facelift voor modeljaar '86 verdween de grote neus en kwam er weer een kleine, maar dan niet met een blokjesgrille, maar een grille met verticale strepen. Deze is altijd zwart, behalve bij de laatste serie GLE stations ('91-'93), waar-ie zilver is.

Dit roept weer een andere vraag op: zijn er zichtbare of technische verschillen tussen de Zweedse (Gotenburg) en de Belgische (Genk) 240/260's ? Het enige dat ik weet is dat gezegd wordt dat de Belgische kwalitatief minder zijn, maar of dat waar is ? De mijne is een Belg......
Volvo 240 GL sedan 1992 (en een DAF 55 variomatic 1970)
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 4 gast(en)