Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
En toen had ik mijn derde Volvo.....
lj_dekker schreef:En die staan daar te koop? :Smile Heb je misschien een website van dat bedrijf?

website is http://www.volvo-spezialist.de (auto EFMA)

een is in ieder geval van de monteur zelf, de rest weet ik niet, misschien wel te koop. Als ik er kom zal ik het eens voor je (en de rest van het forum) vragen.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
Nou, 23 februari nog ff op APK geweest (eindelijk)!

Afgekeurd op een paar kleine punten:
- remschijf RA te veel roest
- remverdeler lekte bij 1 aansluiting
- deur LA ging niet meer open ???
- ruitensproeier weigerde dienst
- CO te hoog (was 6%, max=3 ;D)

Helemaal geen slechte score voor een auto die alweer anderhalf jaar zo goed als stil staat en daarvoor weer zo'n 3 jaar 8)

De remschijven had ik uiteraard flink opgeschuurd (oppervlak waar de remblok de schijf raakt mag niet meer dan 50% verroest zijn), maar tijdens de rit tussen huis en APK station is het toch terug gekomen. Nadere inspectie leverde op dat de roest toch meer dan oppervlakkig was... (zeg maar kraters :-[)

De deur verraste mij ook, ik had tenslotte net de achterbank via die deur erin gezet, dus ik was erin en eruit gekomen ???

Ruitensproeier: ik hoorde het motortje wel, dus ik denk dat het reservoir lekt want ik had bijgevuld :-\



Op weg naar de keuring: volgetankt, warmgereden en volgas de doorgaande weg op. Ik hoorde POEF en alle druk was weg, motor viel uit... Ik dacht meteen aan een turboslang. Uiteraard geen schroevendraaier bij me :Smile dus vrouwlief even gebeld. En jawel hoor... thuur had een slangklem niet goed aangedraaid... ahum. Starten en rijden (wat een fantastische auto is het toch 8)).

Meteen daarna nog even gekeken: de deur was echt niet open te krijgen, dus het paneel eraf geforceerd. Stangetje van het slot was losgeraakt (klemmetje weg), dus het portier stond in het slot. Tja, dan kun je lang trekken en duwen... Nieuw klemmetje en weer als nieuw ;D

De remverdeler: ik kon de lekke koppeling nog een halve slag aandraaien. Maar eens flink op de rem trappen, kijken of het droog blijft. Dan de remschijf nogmaals flink mishandelen met diverse staalborstels en ruwe papieren... Ik wil de remmerij graag in 1x helemaal vervangen, dus wat ik me op de hals haal als ik 1 schijf verwissel... ??? We zien wel. Reservoirtje uitbouwen en controleren en CO mogen ze zelf afstellen.


In het weekend daarna:
Zeker een half uur geschuurd met schuurblokken, bandschuurmachines, grote staalborstel op boormachine, korrel 40 t/m 120 en wat rest zijn putjes. Deze zijn bij lange na niet 50% van de schijf, maar ik wil toch graag even een flink stuk proefremmen om te kijken hoe het eruit ziet.

Ik heb heel(!) hard op de rem getrapt, koppelingetje is tot nu toe droog. Kijken of dat zo blijft na het proefremmen.

Ruitensproeier doet het ook weer, de schakelaar weigerde dienst omdat ie zolang niet gebruikt was :Smile Ff flink op en neer halen en hij werkt alsof ie gisteren uit de fabriek kwam 8)


En dankzij de regen van de afgelopen week en weekend niet veel kunnen doen, alleen een soepje gemaakt ;D ;D

[Afbeelding: img1503kzg6.jpg]

[Afbeelding: img1507kxf3.jpg]


Zondag was het weer weer redelijk, dus de stof te drogen gehangen en de remschijf nogmaals geinspecteerd. Inderdaad toch wel veel putjes.... Snel de schijf van de Mad Max gepakt, flink opgeschuurd en gemonteerd. Hoogst illegaal nog wat rondjes gemaakt om de blokken iets te laten inslijten.


En godzijdank was het gistermiddag lekker droog, dus eerder naar huis gepiept......

[Afbeelding: PICT3718.jpg]


Gr 8)
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Antwoord
So dat water is aardig ranzig geworden!
Antwoord
Ik heb niet stilgezeten, maar ik ben wel out-of-webspace :-\

Voorproefje:

[Afbeelding: 27082007205wgl2.jpg]



Gr 8)
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Antwoord
Ziet er goed uit. Moet er nog veel gebeuren op spuiten na? Tijd nix gelezen over je projectje.

Trouwens uitkijken met kleine schroefjes en moertjes laten vallen bij jou :o
Antwoord
En dan komen als hij af is die andere wielen er weer op?
Antwoord
En dan verkoop je de polarissen...
Antwoord
Yes! Afgelopen zondag de laatste deur gescoord 8)


Gr ;D
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Antwoord
ik had er ook nog wel eentje gehad voor je.
http://link.marktplaats.nl/138418124 Wink
Antwoord
Verkeerde klink ;D

In Zuid NL toch een probleem om aan een RA deur te komen heb ik gemerkt. Altijd als eerste verkocht ???

Zijn de Volvorijders zo'n slechte parkeerders in P-garages?


Gr :-X
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Eerste Volvo IVARIO 45 6.798 21 May 2025, 00:57
Laatste bericht: IVARIO
  Even voorstellen: Volvo 340 van Wout Wout_Holsbeek 5 659 17 April 2025, 21:00
Laatste bericht: BartJu
  Voorstellen: Volvo 245 1976 Kogelman 19 5.672 2 April 2024, 17:05
Laatste bericht: IVARIO
  voorstellen volvo 240 1983 dafshooter 1 1.170 26 February 2024, 13:40
Laatste bericht: Rob
  Mijn Volvo 244 GL '81 en 240 DL '83 Arjan. 359 234.411 12 March 2023, 16:12
Laatste bericht: Marc1970
  Eerste Volvo V70D4204T5 3 2.256 16 December 2022, 22:39
Laatste bericht: Kogelman
  Volvo 240 1984 - B230FK - M90 - 16T - LH2.4 jhilverda 49 68.861 22 October 2022, 21:09
Laatste bericht: volvo144
  eigenaar volvo 245 1979 HenkMar 245 5 4.150 31 July 2022, 14:10
Laatste bericht: pepijnwk
  Ik en mijn nieuwe oude 244 1980 luukv47 5 3.817 15 May 2022, 10:25
Laatste bericht: skidje
Big Grin Volvo 940 2.3 i Polar LPT Bacchus 1 2.050 3 January 2022, 15:40
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)