Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Weer een V6 erbij!!!
Funsdaf schreef:Wat je het beste kunt doen is even alle 6 de injectoren uit het blok halen (neem aan dat ze net als bij een B28 met een 3-poot klipje vastzitten) en allemaal in aparte glazen potjes hangen.

Ja het principe is hetzelfde! De openingsdruk is anders, verders zelfde injectors!

Daarna overbrug je het brandstofpomprelais: Brandstofpomprelais demonteren, de stekker die op de brandstofpomp zit doorverbinen, je moet als je de stekker voor je hebt linksboven met rechtsonder verbinden of linksonder met rechtsboven. Bij een van beide moet de pomp gaan lopen.

Ja gister kwam na wat brainstormen met Pwassink, mogelijk dit relais als boosdoener voor falen van mijn auto. Als ik het goed heb moeten 30 en 87 doorverbonden worden. Ik moet nog even zoeken waar dit relais precies zit,..ergens tegen het schutboord geloof ik.

Dan kijk je of er uit alle 6 injectoren benzine komt en of het sproeibeeld een beetje mooi is.
Wanneer je de luchtklep van de k-jetronic unit induwt zal er meer benzine uit de injectoren komen.

Het induwen van de luchtklep wordt een beetje lastig. Op de B28E zit het systeem op zijn kop, hierdoor kom je er volgens mij wat makelijker bij. Ik heb in iedergeval een heel spinachtig inlaatspruitsuk boven de klep met de bekende ronde pan!

Koudestartinjector kun je uitsluiten, die zit bij mij helemaal niet meer aangesloten, als het echt koud is moet ik even doorstarten op benzine, maar verder geen probleem.

Bedankt voor het meedenken, SUPER!! :-*

Ik heb weer wat te doen!
264 RULES!!!!
Antwoord
RonnieDuck schreef:De grote vraag, waar ligt het nu aan?

-De injectors? -toch maar nieuwe aanschaffen?!

-De leidingen? -Lucht of vuil? Ik heb alle aansluitingen van de leidingen gecontroleerd,.. Bovenop de injector de aansluiting wat los draaien en dan loopt er op alle 6 benzine uit.

-Inspuit regeleenheid? -Misschien door het lange droog staan zit er iets binen in vast,..een naald ofzo? Zodat niet genoeg druk wordt opgebouwd om de injector klep te openen? Bovenop de injector loopt echter wel bij alle 6 wat benzine uit, bij niet aangedraaide aansluiting.

-Luchtmassameter? - Zou door de plofjes de "klep" krom zijn??

-Tank? -Ja je zal het maar vergeten,...bij mij zit er echter brandstof in! en die komt er voor uit,...de pomp kan dus ook uitgesloten worden!

-Acumulator? -Ik moet me nog even verdiepen wat het ding precies doet,...maar vraag me af of het stuk kan?

-Koude start injector? -Waarom zou die ineens stuk zijn? Daar bij zou die denk ik wel starten,..alleen wat moeilijk maar ik denk wel aanslaan,...helemaal met een beetje gas spelen erbij.

Brandstof pomp Relais - Hoe is de werking?
264 RULES!!!!
Antwoord
Ronnie,

Wellicht als toevoeging op het verhaal van Funs:
Ik heb eenzelfde blok in mijn 265 GLe liggen: B27E met de spinnekop en een platte pan als luchtfilter.

Wil ik het mengsel bijstellen, licht ik het luchfilter op. Je ziet dan een gat, waar een heeeeeele lange inbus in past. Ik heb ooit een inbus vastgezet op een oude, lange schroevendraaier; anders kwam ik niet diep genoeg.... Omdat het donker is, kan ik niet even maar buiten, maar misschien zou je zelfs door het luchtfilter heen kunnen. Alleen heb je dan een nog langere inbus nodig..

Mocht je kunnen bijstellen, zou ik beginnen met een stand "in het midden". Ik kan me niet zo snel herinneren welke richting armer/rijker was.

Succes,
Kreukel
Antwoord
Heren bedankt voor de reacties!

Nog even alles op een rijtje voor het overzicht.

De B27E heeft altijd super gedraaid, is nog helemaal standaard op benzine en meestal tank ik bij een merk pomp en vaak met een loodvervanger erbij.

Daar ik vond dat het blok een beetje schudde bij stationair draaien, heb ik altijd wel even het blok optimaal willen afstellen. Echter voor ik hieraan wilde beginnen eerst het een en ander uitsluiten en vervangen.

Het idee was te beginnen met de ontsteking! Alle onderdelen besteld en geleverd gekregen. In November ging ik echter op bezoek in het Limburgsche bij onze eigen Thuur!!
Daar hij in bezit is van een ultrasone badje, mocht ik mijn injectors erin laten verwennen. Voordat de injectors weer terug geplaatst werden in het blok heb ik een kleine 3 maanden gewacht op wat vrije tijd!!

De brandstofleidingen lagen dus los en de injectors al die tijd in mijn dagelijkse auto.

Na die kleine 3 maanden ben ik de injectors gaan terug plaatsen, heb ik het brandstoffilter vervangen en gelijk de Bougies, Bougiekabels, Bobinekabel, Verdeelkap en rotor vervangen.

Dit alles dus in 1 keer gedaan, vervolgens het grote moment,..na 3 maanden het beestje weer tot leven laten komen! Dat ging dus niet!

Achteraf had ik dus eerst even alleen de injectors erin moeten zetten, zonder de ontsteking te vervangen. Dan had ik de hele ontsteking uit kunnen sluiten, de auto liep namelijk zonder enig probleem!
Dit heb ik dus niet gedaan en blijft dus de vraag,...

- Heb ik de nieuwe ontsteking iets verkeerd gedaan?
Deze heb ik nu al 3 keer grondig nagekeken. De aansluiting is goed. Ik moet alleen even de werking dus nog testen. (bougie eruit aarde maken en kijken of die vonkt)

- De inspuiting
Daar ik wat lang gewacht heb met inbouwen van de schone injectors, mogelijk wat oxidatie onstaan in de dingen. Klepjes vast geroest,..of juist open blijven staan.
De leidingen leeg verdampt en lucht in het systeem?

Het rare is dus dat de auto altijd prima heeft gelopen,..nooit problemen. (alleen een nieuwe brandstofpomp 2 jaar geleden) Ze draaide als een zonnetje. MAW had ik er maar van afgebleven. Maarja, achteraf kijk je een koe in d'r reet.

De plofjes, die zijn pas ontstaan na dit alles. Leek meer op back fire ofzo, vandaar de vraag of die LMM klep krom zou zijn.

Mijn gevoel zegt nog steeds iets met de K-jetronic. Iets in dit systeem faalt. Misschien het relais? Deze zit volgens mijn elders dan op de mooie tekening die ik kreeg(C is het relais toch?), misschien toch de pomp. (naar mijn mening heb ik er maar 1). Echter als ik de aansluiting op de injectors wat los draai komt er wel degelijk brandstof uit.

Voor wat betreft het afstellen van rijk en of arm lopen. Ik ga er vanuit dat jullie dat zwarte kunstof pinnetje bedoelen welk door het ronde inlaatspruitsuk omhoog komt en door de ronde pan omhoog komt. Ik heb hier niet aangezeten en wil daar dus ook niet aansleutelen. Ik heb overigens de pan verwijderd zodat je er tenminste een beetje bij komt!

Voor alsnog zeg ik: -1- vonken de bougies? -2- hoe zijn de injectors? Toch maar met potjes aan de gang! Meestal ben ik alleen opzoek naar de passende deksel! -3-het relais? doet ie ut of doet ie ut nie?

Mvg Ronald
264 RULES!!!!
Antwoord
He Funsdaf

Bedankt weer! De kabels zitten zeker goed aangesloten. Ik heb nog geen originele werkplaatshandboek maar wel nog iets aan documentatie. Daarbij staan idd op de kap en de kabels netjes nr's.

Schema klopt vast wel. Ik ben er wel achter dat tussen MY 1974 (de mijne) en MY 1975 al heel veel verschil zit!!

Dat van die tank laat ik even in het midden. Weet wel dat mijn model een andere pomp/accumulator constructie heeft als model vanaf 76-77. Mijn pomp is ook dezelfde als een 164.

Voor wat betreft het mooie weer. Ik heb vandaag vroege dienst en hoop rond 1500 bij de auto te kunnen zijn. Sommige mensen moeten werken voor hun geld,...en ik schaam me er niet eens voor.

Is even vragen of broer lief tijd heeft om te helpen,..alleen wordt het allemaal zo lastig.

mvg ronald

264 RULES!!!!
Antwoord
Hallo

Gister even met mijn broer gebabbeld en gevraagd of die tijd had,...ja nou voorruit 2 uurtjes moet lukken. Wij naar de stalling van de 264GL met een koffer vol gereedschap en een leeg appelmoes potje. Daar aangekomen het beestje uit haar vak gerold naar de overhead deur. Meeste licht aldaar. Kap open en even achter de oren krabben.

Broer even uitgelegd hoe het behoord te werken en toen begonnen.

Vonken,..bougie eruit aarde en rond laten draaien,.. cillinder 3 vonken als een gek,...cillinder 2 vonken als een gek. alles weer terug geplaatst.

Het gekke is,..de eerste 7 seconde loopt hij ook als vanouds,..daarna beginnen de problemen. Samen overeen gekomen dat hij die 7 seconde zo mooi loopt dat het daar niet aan ligt.

Vervolgens het brandstof systeem. Ik starten,..broer hand op de pomp,...draait als een gek! Vervolgens leiding bij filter op schudboord los,..benzine spuiten als een gek,..so far so good.

Injector cillinder 3 in een potje,...starten,...hmmm, niets!

Injector terug geplaatst en vervolgens de aansluiting op de injector wat los gedraaid. Daar wel benzine,..raar!

Ik weet niet of jullie bekend is hoe een injector er van de onderkant uit ziet,..ik heb echter met een klein schroevendraaiertje dus het klepje open gepeuterd,..JAAAA hij doet het!!!

Het heeft dus inderdaad te lang geduurd voordat de injectors weer terug geplaatst werden. In de drie maandjes zijn de klepjes wat vast geroest,..de brandstof druk was te weinig om ze open te krijgen.

Alle 6 de injectoren eruit gehaald en alle klepjes even open getrokken,.. 1 injector was dusdanig vast geroest dat twee schroevendraaiers en professioneel prutsen vereist was.

Nadat alle injectors "los" gemaakt waren, deze terug geplaatst en jawel,...starten en lopen,... zoals ik van haar gewend ben!!!!

:Smile ;D Wink Big Grin ;D :o JIPPIE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik ben een BLIJ mens!!!

Bedankt voor al uw hulp!!

Ik houd u op de hoogte!!!
264 RULES!!!!
Antwoord
Da's mooi nieuws. Gefeli.....

Mooi dat er weer eentje van de selecte club operationeel is.
I.c.m met het lekkere weer, krijg ik bijna de inspiratie om ook de motorkap open te trekken..
Antwoord
Heb je zolang lopen tobben, is het eigenlijk zoiets simpels.
Antwoord
@ Funsdaf: ik schreef ook "bijna", maar leuk dat je het nog even wilt inwrijven.

By the way: moet het niet zijn: liep i.p.v. loopte? ??? ??? ???

Antwoord
Funsdaf,..Ik houd het er idd op dat het van de koude start injector is,..ik weet het ook niet! Kunnen ook 4 seconden geweest zijn hoor!

Iig is deze schoonheid van bijna 32 (18-04-1975) weer klaar voor de zomer!

Op naar het volgende projectje!

- Goede was en poets beurt (Mequiars) Misschien een lak herstellend bedrijfje zoeken.

- uitlaat lekt een beetje (Ferrita RVS, echter niet voor de 264 leverbaar volgens mij)

- AC pomp,..zelfde probleem als Sander ooit eens beschreven heeft op dit forum!

- Carterpan pakking lekt een beetje! mocht ik ooit eens tijd hebben!

Verder,..zorgen dat die goed blijft en genieten!!!!!!!!!!

Suggesties zijn altijd welkom!!

Mvg Ronald!
264 RULES!!!!
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)