Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Volvo 240 Super Polar (Principessa)
Ik heb laatst op je site zitten rondwalen, Ruud. Ik vind hem prachtig!!! :-*
http://volvo240.jouwbegin.nl, meer dan 500 volvo 100 en 200 links.
Ja, inderdaad.

Prachtig bijgehouden allemaal en mooie volvo's ook.
Volvo 740 tic '84.
dankjewel Peetr en harry Wink
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
Afgelopen week-end even op weg naar raalte via Amersfoort geweest om bij Wouter van laer een in hoogte verstelbaar onderstel op te pikken en een grille met chromen rand. De laatste zit er al op, Vind het wel leuk smoelen maar wil toch eigenlijk een volledig chromen grille.
Het in hoogte verstelbare onderstel zet ik onder de passagiersstoel, is deze ook in hoogte verstelbaar, zonder gereedschap.

groetjes
Ruud
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
Vandaag de buitentemperatuur meter zover als mogelijk aangesloten. Nu moet ik nog een perfekt passend stekkertje zien te versieren voor de sensor. Ikheb e.e.a. eens provisorisch aangesloten en het werkt!
Vind het wel iets hebben, iedere keer als je de 240 op contact zet zwiept de temperatuurmeter langs de rode led naar de juiste temperatuur! Geeft iets van een echt "VOLVOGEVOEL", Volvo had het al toen niemand het had en zelf toen het nog niet digitaal was.

De verstelbare hoogte van de bestuurderstoel is ook bijna volledig. Tijdens mijn bezoekje aan Wouter van Laer lekker over Volvo's gekeuveld, waardoor ik de geleidingsplastiekjes voor de oude sleufjes ben vergeten.

Groetjes
Ruud
Bij het zoeken naar onderdelen voor de 242 kwam ik bij jouw site uit en zag ergens Maaseik vermeld staan en ben dan even verder gaan zoeken en zag dat je in Maaseik woont. Ik woon ook in de buurt van Maaseik maar ben je voor zover ik weet nog nooit tegengekomen.
Waar woon je ergens? Ik wil de 240's wel in eens in real life zien...

Groeten Joris
ruuds70 schreef:Vandaag de buitentemperatuur meter zover als mogelijk aangesloten. Nu moet ik nog een perfekt passend stekkertje zien te versieren voor de sensor. Ikheb e.e.a. eens provisorisch aangesloten en het werkt!
Vind het wel iets hebben, iedere keer als je de 240 op contact zet zwiept de temperatuurmeter langs de rode led naar de juiste temperatuur! Geeft iets van een echt "VOLVOGEVOEL", Volvo had het al toen niemand het had en zelf toen het nog niet digitaal was.

De verstelbare hoogte van de bestuurderstoel is ook bijna volledig. Tijdens mijn bezoekje aan Wouter van Laer lekker over Volvo's gekeuveld, waardoor ik de geleidingsplastiekjes voor de oude sleufjes ben vergeten.

Groetjes
Ruud

Ondertussen zit de in hoogte verstelbare passagiersstoel er netjes in, ook is zij voorzien van een chroom grille. Het blijft steeds weer een feest om ermee rond te tuffen.
Alleen dat gedoe met die temperatuurmeter steekt van tijd tot tijd weer haar kop op.
Gisteren na een week van rust liep de meter bijna in het rood om vervolgens wat heen en weer te schommelen tussen rood en de helft en na een kilometer of 20 netjes en strak net onder het midden plaats te nemen en te blijven staan. Dezelfde weg terug een uurtje of zes zeven later bleef het gekke ding gewoon netjes net onder het midden staan. Het 'geruststellingsprintje' achter de klokkenwinkel maar eens bekijken, vervanging is idioot duur en bovendien als het eraan zou liggen vraag ik me af waarom het enkel soms niet werkt........

groetjes
Ruud
Mooie 245 in een mooie kleur.

Ook de witte knipperlichten "smoelen" lekker op deze kleur alleen ben je de sidemarkers vergeten te verwisselen voor witte, ik vind dat altijd vreemd staan dat voor en achter wel witte knippers zitten maar op de flanken nog de oranje en zo duur zijn die knippertjes nou ook weer niet. Zelfs de originele zijn redelijk goedkoop,die van Scantech willen wel eens lekken en slecht passen weet ik uit ervaring.

Zelf heb ik een '87 245 GLT 2.3 "tourist&diplomat sales"met Superpolar uitrusting en nog veel meer in de dezelfde kleur alleen moet hij nog op kenteken komen. Daarna krijgt hij onherroepelijk ook witte knippers rondom.
Dank je!

Ik weet niet op welke foto je nog een oranje zijknipper ziet, maar da's inmiddels echt wit! Ziet ook niet goed uit met een oranje knipper, heb je helemaal gelijk in.

Jou 245 lijkt me best wel speciaal. Een GLT 2.3 uitvoering met Super Polar uitrusting. Bedoel je hier dat deze GLT op Super Polar uitrustingsniveau is gebracht of is dit een af fabriek standaard versie? Zou apart zijn want dan bestaan er ook 2.3 Super Polars.

Groejes Ruud
Hoi Ruud,

op de bovenste 2 foto's kun je duidelijk zien dat er nog oranje knipperlichtjes op de flanken prijken.
Maar goed je hebt het plaatje compleet gemaakt dus een prachtig geheel.

Even voor de duidelijkheid mijn 240 is een GLT maar heeft een nog completere uitrusting dan een Superpolar.
In 1987 bestond de naam Polar nog niet eens.

Mijn auto heb ik van de eerste eigenaar een Nederlandse diplomaat die de Volvo rechtstreeks en belastingvrij bij de fabriek in Götenborg heeft gekocht.Vandaar "tourist&diplomat sales"een aparte verkoopafdeling van Volvo waar alles mogelijk is qua uitvoeringen en opties
Voordeel is dat de auto dan veel goedkoper is en dus ook alles op de optielijst dus "doe maar alles wat er op kan" was zijn reactie.
Vervolgens is hij vanuit de fabriek rechtstreeks naar zijn toenmalige huis op Cyprus gereden en heeft hem meegenomen via Spanje tot vorig jaar in Brussel waar ik hem heb overgenomen.
Wat ik wel heerlijk vind aan deze uitvoering is de B230E motor zonder kat en met 131 PK. Dat gaat gewoon als de brandweer ten opzichte van de B200F in de Superpolar.
Grappig is dat het onderhoudsboekje stempels bevat van Volvodealers in 5 verschillende landen! en hij heeft pas 190.000 km gelopen
Maar het is dus een Volvo 245 GLT 2.3 en dan echt Full Options.

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Eerste Volvo IVARIO 45 6.798 21 May 2025, 00:57
Laatste bericht: IVARIO
  Even voorstellen: Volvo 340 van Wout Wout_Holsbeek 5 659 17 April 2025, 21:00
Laatste bericht: BartJu
  Voorstellen: Volvo 245 1976 Kogelman 19 5.672 2 April 2024, 17:05
Laatste bericht: IVARIO
  voorstellen volvo 240 1983 dafshooter 1 1.170 26 February 2024, 13:40
Laatste bericht: Rob
  Mijn Volvo 244 GL '81 en 240 DL '83 Arjan. 359 234.431 12 March 2023, 16:12
Laatste bericht: Marc1970
  Eerste Volvo V70D4204T5 3 2.256 16 December 2022, 22:39
Laatste bericht: Kogelman
  Volvo 240 1984 - B230FK - M90 - 16T - LH2.4 jhilverda 49 68.863 22 October 2022, 21:09
Laatste bericht: volvo144
  eigenaar volvo 245 1979 HenkMar 245 5 4.151 31 July 2022, 14:10
Laatste bericht: pepijnwk
Big Grin Volvo 940 2.3 i Polar LPT Bacchus 1 2.050 3 January 2022, 15:40
Laatste bericht: Marc1970
  Voorstellen met volvo 265 Wouter265 1 2.507 18 July 2021, 08:48
Laatste bericht: pepijnwk

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)