Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
GEEN fata morgana
Morgen is het precies een jaar geleden dat ik de Super Polar voor het eerst naar huis reed. Sindsdien is er 10.796 kilometer mee gereden, met een gemiddeld verbruik van 1:9.

Zoals bekend waren die kilometers niet geheel probleemloos: de airco is gerepareerd en bijgevuld, de radiateur is vervangen, er was het akkefietje met de tellers en dat hij het helemaal niet meer deed, een tijdje terug. Verder was er nog de onzachte ontmoeting met de plantenbak van Peter Timmer. Maar: iedere keer als ik achter het stuur zit, is dat met veel plezier. Iedere keer als ik hier uit het raam een blik op de auto werp ook, trouwens.

Ik had wel een paar foto's willen maken, ter ere van de verjaardag, maar hij is errug vies...

Antwoord
geestschrijver schreef:Ik had wel een paar foto's willen maken, ter ere van de verjaardag, maar hij is errug vies...

Hij verjaart morgen toch pas? Dus nog een hele dag om 'm op te poetsen en op de foto te zetten! ;D
[Afbeelding: 5a7b8f07-b135-4c27-9c11-feb5959cb6b9_zps20839fa6.jpg]
Antwoord
Ik herken je gevoelens maar al te goed! Maar misschien gaat de mijne wel naar een andere eigenaar binnenkort...zonder Virgo's natuurlijk!
Zeg...waar heb je de airco laten bijvullen? kan ik die tip meegeven aan de nieuwe eigenaar.
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
Nee, tijd om te poetsen was er niet, gisteren. Nu laat ik dit meestal aan de wasstraat over - of aan De Dochter natuurlijk - maar dit terzijde. Ik had 'm vanochtend eigenlijk door de wasstraat willen halen, maar mijn vriendin heeft hem nu mee dus dat gaat ook niet door.

Wat de airco betreft: ik heb geen idee wie hem heeft bijgevuld, dat heeft mijn garage geregeld. Wat ik wel weet: gisteren heb ik weer eens met de airco aan gereden en ik vind dat nog steeds onprettig. Hij doet het goed, maar het beslag dat op de motor wordt gelegd maakt het rijden tamelijk vermoeiend, vind ik. Maar goed, als het deze zomer weer meer dan 30 graden wordt, heb ik dat er graag voor over.
Antwoord
geestschrijver schreef:Nee, tijd om te poetsen was er niet, gisteren. Nu laat ik dit meestal aan de wasstraat over - of aan De Dochter natuurlijk - maar dit terzijde. Ik had 'm vanochtend eigenlijk door de wasstraat willen halen, maar mijn vriendin heeft hem nu mee dus dat gaat ook niet door.

Wat de airco betreft: ik heb geen idee wie hem heeft bijgevuld, dat heeft mijn garage geregeld. Wat ik wel weet: gisteren heb ik weer eens met de airco aan gereden en ik vind dat nog steeds onprettig. Hij doet het goed, maar het beslag dat op de motor wordt gelegd maakt het rijden tamelijk vermoeiend, vind ik. Maar goed, als het deze zomer weer meer dan 30 graden wordt, heb ik dat er graag voor over.

Vandaag zo'n 550 kilometer gereden met airco aan. Geen centje pijn, de auto reed fantastisch met de airco en het was lekker koel in de wagen. Is je airco misschien lek??? Als er te weinig vloeistof in zit moet de airco harder "werken" en dit heeft veel invloed op de pk's van je auto.
V90 1998<br /><br />740GL gerestaureerd 1985<br /><br />Fiat Panda 2012
Antwoord
De airco was lek, ik geloof dat er een jaar geleden keerringen zijn vervangen ofzo, en toen is hij dus ook bijgevuld. Het kan ook aan mij liggen, dat ik gewoon gevoelig ben voor het verschil, de ene keer heb ik er minder last van dan de andere. Mijn vriendin hoor ik er ook nooit over.

Hoor je de aircopomp ook?
Antwoord
ik hoor wel iets ja, ik merkt ook wel iets maar het is ook logisch...de motor moet 'opeens' een extra pomp aandrijven...
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
Dat is dan waarschijnlijk hetzelfde, maar de een heeft er blijkbaar net iets meer last van dan de ander.

And now for something completely different:

[Afbeelding: hpim3916cg1.jpg]

Marmoleum. Of eigenlijk: Artoleum. Met minder nemen wij geen genoegen.
Antwoord
pfff...patser Smile
http://www.everyoneweb.com/volvorider
Volvo 240 estate, classic limited edition 1046/1600 MY'93, amerikaanse uitvoering
Volvo 240 sedan, Super MY'91 G3
Antwoord
Koffertje gekocht:

[Afbeelding: hpim4114yh8.jpg]

[Afbeelding: hpim4116hw0.jpg]

De kleurstelling past aardig bij de rest van de auto, vond ik. Alleen die blauwe stickers er misschien een keer afpeuteren (hoewel dat blauw weer terugkomt in de nieuwe tent).

Maar... waar laat ik nou al die fietsen?

[Afbeelding: dsc00766pb9.jpg]
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Ik en nog geen Volvo pjelle 48 31.709 12 October 2016, 11:22
Laatste bericht: pjelle
  19 jaar geen apk Remko240 8 6.759 13 March 2015, 22:12
Laatste bericht: Remko240
  Ik en mijn (geen) Volvo F20a2-T 19 13.767 7 November 2012, 09:40
Laatste bericht: v700r
  Ik heb geen Volvo. F20a2-T 2 2.351 31 July 2012, 22:06
Laatste bericht: F20a2-T
  Nog geen Volvo mischa72 28 13.959 3 October 2010, 21:55
Laatste bericht: mischa72
  FF geen Volvo meer MichielMaas 7 4.024 5 August 2010, 15:52
Laatste bericht: MichielMaas
  De man met de starterstatus (inmiddels geen status meer...) geestschrijver 10 10.122 29 October 2005, 18:27
Laatste bericht: Peter Timmer

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)