Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mijn 245 Turbo [UPDATED 1-10-2011]
Als je even de lengtes en diameters doorgeeft bestel ik het Smile zal er dan gelijk een paar goede klemmen voor die banjo bouten bij doen.
komt voor elkaar! ;D
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Ik ga van de week de slang & klemmen ophalen. !!

saint gaat vreemd ? keeeellliiiikkkk

(ja dat keeellllliiiiiikkk is van de lama's....)
Haha, in zijn dromen 8)
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Grappig!! ;D Maar nee, geen 940. Maar zeg nooit nooit!!

Enne...de 245 staat effe in de straat. Vandaag maar met de fiets.

Helaas had Ed (weer) geen tijd om mn kleppen af te stellen :-\ Sad En ik wordt t nu al zat om de tankmeter iedere keer zo snel te zien zakken, plus dat ik iedere keer naar de olie stink nadat ik een ritje gemaakt heb...!!

Dus Jelmar, ik ben erg benieuwd naar de slangen en klemmen. Hopelijk kunnen we ook snel een vinger erachter krijgen waarom de rookontwikkeling (verbrandde olie) nu weer zo groot is geworden, terwijl dat eerst niet t geval was.

Op Marktpl. een gereviseerde B21ET kop gezien voor weinig. Ik denk dat ik die van de week ff ophaal. Stel dat mn eigen kop niet OK is of uitgesteld dan heb ik die alvast.
saint, ik heb binnekort waarschijnlijk een mooie oplossing, maar heb nog heel even tijd nodig :-*
Jelmar schreef:saint, ik heb binnekort waarschijnlijk een mooie oplossing, maar heb nog heel even tijd nodig :-*
Ben benieuwd. Ik ga volgende week op vakantie naar Italië. Met t vliegtuig. Maar t zou fijn zijn als ik dan mn volvo kon gebruiken om t gezin naar Zaventem te vervoeren.

Dus bij deze: als iemand met ervaring tijd heeft zaterdag, niet te ver uit de buurt van Den Haag, dan zou ik het wel gaaf vinden om even samen de kleppen te stellen en naar de achterremmen te kijken.
ik werd vanmiddag gebeld of ik nog interesse had in een standaard t3... misschien is dat een optie ?

zonde van al het werk op zich, maar ik denk dat alleen nieuwe slangen het roken niet gaat verhelpen.
en zaterdag moet in principe wel lukken om langs te komen, om ff nieuwe slang op die retour te maken.
??? >Sad Sad Vloeken mag niet hier...maar ik zou er wel zin in hebben.

Net telefoon gekregen van Jan Ooms. 1uur 45min werk gehad.

Wat heeft ie gedaan en wat zijn de uitkomsten.

- klepspeling gecontroleerd. Was in orde (!)
- Co2 gechecked. Was bij stationair in orde (1 - 1,5%) maar bij gas geven direct flink hoog wat duidt op een hoog verbruik (goh!!)
- proefrit gemaakt, rijdt best fijn (op de rammel aan de veerpoot na)
- de motor slaat geregeld af bij stationair lopen. Soms start ie moeizaam

en nou komtie:

de compressie is nogal laag, gemeten over ALLE cilinders, namelijk rond de 9. Terwijl hij denkt dat 11 -12 toch zou moeten kunnen voor deze motor. Zijn idee is dat de auto wellicht meer heeft gelopen dan de kilometerteller aangeeft (272.000km)en dat slijtage van de motor het euvel is dat de auto zo brak loopt. OF de K-jet is in slechte staat of hier schort iets aan. Kortom ik ben weer €105,- armer en niet verder...AAARGH!! Dit zal thuis ook wel niet echt goed vallen denk ik.

Ik denk dat ik Kaassie eens lief aan ga kijken en de auto een poosje op Texel ga parkeren. Iemand hier met een autoambulance incl. rijbewijs E of een autoambulance waar je nog met B mee mag rijden? ??? Sad snif...snik!! aarghh!!

Of....wil iemand m kopen??

O en donaties zijn ook welkom. Of hulp in welke vorm dan ook.

Groeten,

Uw webmaster die een turbo van de ondergang probeert te redden, maar wellicht zelf de ondergang gaat meemaken met deze auto. >Sad

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Voorstellen : De Turbo Intercooler Kogelman 3 1.123 7 June 2024, 18:14
Laatste bericht: Kogelman
  Mijn Volvo 244 GL '81 en 240 DL '83 Arjan. 359 234.383 12 March 2023, 16:12
Laatste bericht: Marc1970
  Ik en mijn nieuwe oude 244 1980 luukv47 5 3.817 15 May 2022, 10:25
Laatste bericht: skidje
  Even voorstellen 240 Turbo Brick Japster 2 2.663 16 August 2021, 08:49
Laatste bericht: Yezzz
  amazon turbo edwin 184 153.435 27 January 2021, 23:09
Laatste bericht: edwin
  Pontiac astre Turbo project Joey 3 3.231 21 November 2020, 01:33
Laatste bericht: Dopski
  Mijn Volvo 144 '74 voor school/werk verkeer easy rider 16 17.109 23 June 2020, 19:15
Laatste bericht: easy rider
  Mijn Volvo 242 turbo Volvo 142 B23 279 200.015 28 October 2019, 13:47
Laatste bericht: EduardW
  Mijn Volvo 240 (Principessa) ruuds70 145 114.835 28 May 2019, 08:10
Laatste bericht: edwin
  ik en mijn 244 koert4 76 64.515 15 April 2019, 02:24
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)