??? >

Vloeken mag niet hier...maar ik zou er wel zin in hebben.
Net telefoon gekregen van Jan Ooms. 1uur 45min werk gehad.
Wat heeft ie gedaan en wat zijn de uitkomsten.
- klepspeling gecontroleerd. Was in orde (!)
- Co2 gechecked. Was bij stationair in orde (1 - 1,5%) maar bij gas geven direct flink hoog wat duidt op een hoog verbruik (goh!!)
- proefrit gemaakt, rijdt best fijn (op de rammel aan de veerpoot na)
- de motor slaat geregeld af bij stationair lopen. Soms start ie moeizaam
en nou komtie:
de compressie is nogal laag, gemeten over ALLE cilinders, namelijk rond de 9. Terwijl hij denkt dat 11 -12 toch zou moeten kunnen voor deze motor. Zijn idee is dat de auto wellicht meer heeft gelopen dan de kilometerteller aangeeft (272.000km)en dat slijtage van de motor het euvel is dat de auto zo brak loopt. OF de K-jet is in slechte staat of hier schort iets aan. Kortom ik ben weer â¬105,- armer en niet verder...AAARGH!! Dit zal thuis ook wel niet echt goed vallen denk ik.
Ik denk dat ik Kaassie eens lief aan ga kijken en de auto een poosje op Texel ga parkeren. Iemand hier met een autoambulance incl. rijbewijs E of een autoambulance waar je nog met B mee mag rijden? ???

snif...snik!! aarghh!!
Of....wil iemand m kopen??
O en donaties zijn ook welkom. Of hulp in welke vorm dan ook.
Groeten,
Uw webmaster die een turbo van de ondergang probeert te redden, maar wellicht zelf de ondergang gaat meemaken met deze auto. >